S.K. skandináv
Új irodájukban a skandináv vonalat követték: két és fél méteres ajtók, rengeteg üvegfelület, növények és faasztalok. „A gipszkarton falakon kívül mindent magunk találtunk ki, s. k. (saját kezűleg – a szerk.).” Ugyan volt, hogy a konkrét kivitelezésben is részt vettek, Zsolt leginkább a dizájnon dolgozott, asztalát is ő tervezte. Beletrafáltak, 2021-ben az RSM megnyerte az év irodája címet nagyvállalati kategóriában.
Sokakat megijesztett, így bekerült a főnök irodájába
Sörcsap, masszázsszoba, fagyigép és Star Wars tárgyaló – az RSM Hungary irodájában egy felnőtt Disneylandben érzi magát az ember. A Kalocsai Zsolt irányította adótanácsadó és pénzügyi szolgáltató cég új székházában a 150 dolgozónál és a bérszámfejtési csomagoknál csak egy dologból van több: vitorlás kegytárgyakból.
A folytatáshoz vedd meg
a Forbes magazin aktuális számát!
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Ajánlott cikkek
25 év bizalom
Negyed évszázada élvezi az ügyfelek töretlen bizalmát a Friedrich Wilhelm Raiffeisen. A Raiffeisen Bank privátbanki üzletága a mai napig meghatározó szerepet játszik a piac fejlődésében, alapvető sztenderdeket fektettek le, komplex termékpalettát építettek, mindenki előtt jártak. 1996 ótarengeteg tapasztalat gyűlt össze, erről Bálint Attila üzletágvezetővel beszélgettünk.
„Úgy szoktunk fogalmazni, hogy mi nem paiacra léptünk, hanem piacot teremtettünk. Mindez pár évvel a rendszerváltás után merész vállalkozásnak számított, hiszen ekkor még kevés vagyonos ügyfél volt a piacon. Első ügyfeleink a legbátrabb első vállalkozók közül kerültek ki, akik a rendszerváltás hajnalán megvalósították az ötleteiket, miután a privatizáció lehetőségét és az egyre szabadabb hitelfelvételt kihasználva a saját lábukra álltak” – mesél a kezdetekről Bálint Attila üzletágvezető. Az évtizedek során a privátbanki üzletág szellemi bölcsőjeként a Raiffeisennél alapvető sztenderdeket fektettek le, és tapasztalt szakemberekkel, megkülönböztetett figyelemmel, valamint komplex termékpalettával állnak az ügyfelek rendelkezésére.
ÚT A TUDATOS BEFEKTETÉSHEZ
Az elmúlt 25 évben megduplázódott a szakma által kezelt számlák száma, a kezelt vagyon pedig több mint tízszeresére nőtt. A magyaroknál
még mindig nagyon erős vagyoni elemnek számít az ingatlan, emellett azonban új befektetési formák és vagyonátadási lehetőségek is megjelentek. Ma már az osztalékfizetés jelentős pénzforrás minden vállalkozó életében, és előszeretettel forgatnak certifikátokat is. „Korábban a származtatott piaci eszközökhöz nem igazán volt hozzáférés, ma viszont éppoly megkerülhetetlenek, mint a fenntarthatósági szempontok. Egyre több befektető finanszíroz megtakarításával tudatosan olyan cégeket, amelyek a számukra fontos értékek mentén, meghatározott módon működnek, és a jövőképükkel egybeeső stratégiai tervvel rendelkeznek” – mutat rá az üzletágvezető.
Nagyot változott 25 év alatt az is, hogy ki vesz igénybe privátbanki szolgáltatást. Ma a kezdő vállalkozók helyett növekvő számú alkalmazott, menedzser és örökös alkotja az ügyfélkör gerincét. Egyértelműen megfigyelhető a generációváltás a piacon a rendszerváltás utáni első vállalkozók idősödésével, ezzel pedig előtérbe kerül az utódlási folyamatok tervezése is. „Érdemes a vagyonátadási procedúrát előre felépíteni, nem mindegy ugyanis, milyen mechanizmusok lépnek életbe, ha egy vagyon tulajdonosával nem várt esemény történik. Egy jól felépített út kifejezetten pozitívan hat a cégértékre, ha azonban kapkodásba hajlik az utódlás kérdése, az könnyen a cég végzetéhez vezethet” – magyarázza Bálint Attila.
Annak érdekében, hogy minden régi és új ügyfelet a legjobban tudjanak támogatni céljaik elérésében, a Raiffeisennél 25 év után is a szüntelen fejlődésben látják a siker titkát. Ennek jegyében csak az elmúlt egy évben jelentős beruházásokon vannak túl, Királyhágó utcai fiókjuk például 20 év működés után exkluzív környezetben, a Hillside Offices irodaházban folytatja működését, a Raiffeisen Bank új székházba költözött, miközben megújult a bank mobilapplikációja, és jelenleg is zajlik a brokerage-platform fejlesztése. „Komoly beruházásokkal építjük a jövőt, és arra számítunk, hogy előremutató megoldásaink az új generáció igényeivel is találkoznak” – foglalja össze a szakember.
Befogadó kapitalizmus
Akartuk vagy sem, a járvány ösztönzően hatott a vállalkozói szellemre. De hogyan őrizzük meg ezt a lendületet úgy, hogy közben arra is figyelünk, hogy mindenki, aki szeretné megvalósítani az amerikai álmot, meg is tehesse? Az Egyesült Államoknak először lett ázsiai-afroamerikai nő az alelnöke, és neki már vannak erre vonatkozó tervei. Meg is írta őket az amerikai Forbesban.
Osztogatunk, eladósítunk?
Markáns változás: beütött az infláció, a jegybank hirtelen szigorú lett, a kormány viszont vadul szórni akarja a pénzt a választás előtt. Negyedéves makrogazdasági összefoglaló.
Azért lehettünk szimpatikusak, mert kicsik voltunk (már nem azok)
Mindent egybevetve létezik itthon náluk nagyobb papír-írószeres cég, de évente közel ötmilliárdos forgalmukkal a klasszikus kiskereskedelmi bolthálózatok között ők a piacvezetők. Bukor Ferenc régi vágású kereskedő, a következő generáció viszont már hőtérképekkel innoválná a Pirex üzleteit.
A kanos sün, a metálos vakond és a nyugis teknős
Néhány fővárosi srác gondolt egyet, és elkezdte hazai termelők portékáiból készített ételekkel kényeztetni a budapestieket, így próbálva szorosabbra fűzni a vidék-város kapcsot. Majd miután kiderült, hogy ezzel a koncepcióval egyelőre lehetetlen Magyarországon a hipszteretető kategóriánál nagyobbra törni, átálltak gyümölcslé-palackozásra – naná, hogy vidéken. A zöld álom így üzleti szintre lépett, és a Funky Forest márkájú préselt leveket és smoothie-kat hamar megszerették a specialty kávézók vendégei – Budapesten.