A 21. század egyik legnagyobb kérdése a környezetvédelem és a rendelkezésünkre álló erőforrásokkal való takarékos és felelős gazdálkodás. Ide tartozik továbbá az emberek által termelt hulladék mennyiségének és újrahasznosításának kérdése is. Ma a világon másodpercenként 20 ezer műanyagpalack fogy, melyek lebomlási ideje 450 év.
A GRHOE felelős vállalatként zászlajára tűzte nem csak a termelés fentarthatóbbá alakítását, de termékei révén a fogyasztók életének zöldebbé tételét is.
GROHE WATERCARE®
A GROHE WaterCare® egy ígéret, amelyet a vállalat ügyfeleivel együtt vállal ennek az értékes természeti erőforrásnak, a víznek a jövőbeni biztosítására. A cél elérése érdekében a GROHE számos intézkedést hozott. Termékei biztosítják a víz és az energia gazdaságos felhasználását, a kényelem feláldozása nélkül.
Offline rendezvényt továbbra sem rendezhettünk, de a Forbes Élőben minden csütörtökön elhozzuk a forbesos beszélgetések hangulatát. A vendéglátás és a szórakoztatóipar újranyitása alkalmából meghívtuk Gerendai Károlyt, beszéljen nyári terveiről. Wáberer Györgyöt kormánybiztosi munkájáról és a közalapítványi átszervezésekről kérdeztük, és benézett az Emag-Extreme Digital ügyvezetője, Várkonyi Balázs is, miután a GVH trükkös akciózásért alaposan megbüntette a céget. Mindhármukkal Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője beszélgetett.
Május 6. Wáberer György
Megtisztelőnek tartja a kormánybiztosi kinevezését és tagságát is a Tokaj-Hegyalja Egyetem kuratóriumában Wáberer György. Szerinte a közalapítványi átszervezés nem privatizáció, hiszen a vagyonelemek az alapítvány célját szolgálják majd. A kamionkirály beszélt egészségügyi befektetésének hátteréről és legnagyobb ingatlanprojektjéről is. Láthatóan büszke rá, hogy a rózsadombi volt SZOT-üdülő helyén felépített Elysium nevű luxustársasházban minden lakást értékesített.
Május 20 . Várkonyi Balázs
Óriásberuházásba kezd az Emag-Extreme Digital: egy csaknem százezer négyzetméteres raktárbázist építenek fel, és év végére országszerte 160-ról 600-ra növelik csomagautomatáik számát. Várkonyi Balázs a tervek mellett a céget sújtó súlyos GVH-bírságról is beszélt: kétszázmillió forintos büntetést kaptak, és négymilliárd forintot kénytelenek költeni kuponokra és a partnerekre. Pénzügyileg újra kell tervezniük az egész 2021-es évüket, de legalább megvan a lehetősége, hogy ők legyenek a „magyar Amazon”, még ha ő maga nem kedveli is az efféle címkéket.
Május 13. Gerendai Károly
A Sziget alapítója szerint nyáron csak a korábbi forgalmuk 30–40 százalékát fogják elérni, ősszel talán az 50–60 százalékát. Egyszerre jónak és rossznak tartja, hogy az elmúlt évben nagyon sok kollégát megtartottak az éttermeikben, így sokaknál jóval nagyobb lett a veszteségük, de profi csapattal és gyorsabban is tudtak kinyitni. „Nagyjából 25 ezer hely próbált egyszerre megnyitni, márpedig a szükséges 250 ezer ember nem a telefon mellett ülve várta, hogy visszahívják dolgozni” – mondta a hirtelen fellépő munkaerőhiányról. Látják már a fényt az alagút végén, és ugyan idén sem lesz Sziget Fesztivál, de legalább már tudják, hogy nem lesz – ez egy kicsivel nagyobb bizonyosság, mint korábban volt.
A közösségi finanszírozás legnépszerűbb platformja, a Kickstarter az utóbbi években a társasjáték-kedvelők találkozási pontja lett. A pártfogók a projektek támogatásáért egyedi jutalmakat kaphatnak, a kiadók pedig a pénzgyűjtés mellett még megjelenés előtt tesztelhetik játékuk sikerét. Nagy előny, hogy bárki, bárhonnan részt vehet egy kampányban – így magyar sikereknek sem vagyunk híján. Ezek közül gyűjtöttük ki a legnagyobb bevételt elérő, kiemelkedő társasjátékos projekteket.
A lakóautó a gazdag német nyugdíjasok járgánya – ez az ősi sztereotípia megdőlni látszik. A 2010-es évek közepén itthon is berobbant a lakóautóhájp, a koronavírus-járvány és a karantén miatt pedig most még többekben van ott a mehetnék. A lakóautózás ráadásul az egyik legbiztonságosabb utazási forma, és Kertész Gábort idézve: „nagyon szabad tud lenni”. Ő nemcsak gyártó és a Biwak Kft. ügyvezetője, de a Magyar Lakóautóklub alapítója is, tapasztalatból mondja, hogy ma már minden korosztályból vannak ügyfelek, és egyre többen ismerik fel a lakóautózás adta szabadságot.
De az elmúlt években nemcsak a kereslet, hanem a kínálat is nagyot nőtt, a magyar piacon is egyre többen foglalkoznak forgalmazással és bérbeadással, és akad, aki a magánkézben lévő lakóautókat gyűjti össze és adja ki. Összeállításunkban három vállalkozás, három különböző üzleti modell: a Biwak kizárólag egyedi lakóautókat, a Wanderer 66 miniszériákat gyárt, a Vanlife Hungary pedig kiadásra szánja átalakított, dizájnos furgonjait. Közös bennük, hogy a gyártás mindhárom cégnél házon belül folyik, és alapítóikat egyszer, valahol elvarázsolta az életérzés.
Repülőgép-szabályozási rendszerek, hibadiagnosztika, pilóta nélküli légi járművek, inerciális és műholdas navigáció. Ezek a technológiák és még sokkal több, a repülés jövőjét alakító megoldás fejlesztése, kutatása zajlik sikeresen Újbudán, a Kende utcában, 750 méterre az egykori Aeroexpress Rt. dunai hidroplánállomásának emléktáblájától. Légvonalban persze közelebb. Vanek Bálint megjárta az Egyesült Államokat és Csehországot, de hazahúzta a honvágy. Tizenegy éve landolt a SZTAKI-nál, és amit Magyarország ma hozzátehet a globális repülőgépgyártás fejlesztéséhez, főleg az Airbuson keresztül, azt nagy eséllyel az ő csapatában találják ki.