A világjárvány jelentős terhet ró az egészségügyre, a gazdaság bizonyos szektoraira és a lakosság egészére is. Az oltás enyhítheti a nyomást rajtunk és a rendszeren, azonban a járvány okozta mentálhigiénés kihívások még évekig velünk maradnak. A hatások szerteágazók, így már a problémák azonosítása sem magától értetődő, kezelésüket pedig, attól tartok, hogy sokan szőnyeg alá söprik, de legalábbis háttérbe szorítják.
A vírus okozta szorongás, a lelki problémák, a stressz szinte a teljes társadalomra kiterjed. A fizikai és szociális elszigetelődés sem volt éppen pozitív hatással az életünkre, hiszen éppen attól fosztott meg minket, ami a megnövekedett stressz és szorongás elleni védőfaktorként szolgálhatna – ilyen a társas támogatás is.
A műanyag szennyezettség az egyik legsúlyosabb környezeti probléma, amiről egyre többet beszélünk itthon is. A PET palackok használatára kínál alternatívát a BWT Csoport (Best Water Technology), amelynek legfőbb törekvése, hogy a vízfogyasztást műanyagmentesen tudjuk megoldani a mindennapjainkban. A BWT nem csak vízkezelő termékeket kínál, hanem komplex koncepciót a fenntarthatóság jegyében. Erről beszélgettünk a magyarországi cég társ-ügyvezetőjével, Petró Verával.
Change the world, sip by sip – „Változtasd meg a világot, kortyról kortyra” – olvasható Sebastian Vettel Forma–1-es pilóta sisakján. A szöveg a BWT-vel – Best Water Technology – kötött együttműködésének legfőbb üzenete, ami a felesleges műanyaghasználat és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére szeretné felhívni a figyelmet. Az ausztriai központú, víztechnológiával foglalkozó cégcsoport egyik legfontosabb célkitűzése, hogy minél több ember tudja megoldani a mindennapjait palackmentesen, helyi vízből, cipekedés nélkül úgy, hogy a kiváló ízről ne kelljen lemondani.
„A magyarországi csapvíz kiváló minőségű, de ha zavarnak bennünket a vízben lévő íz- és illatrontó anyagok, mint például a klór, és szeretnénk kiszűrni az apró, lebegő szennyeződéseket, akkor a konyhai csaphoz egyszerűen csatlakoztatható víztisztítókkal, vagy a vízszűrő kancsóval kiváló ízélményt tudunk az otthonunkban biztosítani. A BWT egyedisége abban rejlik, hogy a víztiszítóink közt vannak olyanok, amelyek magnézium iont, vagy akár cinket juttatnak a szűrt vízhez. Többféle szűrő létezik, így mindenki megtalálhatja az életstílusához, ízléséhez leginkább megfelelőt” – mondja Petró Vera, a BWT értékesítési-ügyvezető igazgatója.
A BWT-nek szívügye a környezetvédelem, ezért is büszék rá, hogy 49 másik nemzetközi vállalattal együtt beválasztották az „50 Sustainability & Climate Leaders” kezdeményezésbe, amelyet a Bloomberg, valamint az ENSZ koordinál.
Több, jelenleg futó programjuk is a kevesebb műanyag felhasználására buzdít. Jelenleg a Bottle Free Zone nevű mozgalmuk van fókuszban, melynek lényege, hogy minél több palackmentes zóna jöjjön létre. Azt az alternatívát kínálják, hogy otthonunkban, az irodában, az edzőteremben rendelkezésre álljon a helyben szűrt víz, így PET palackok használata nélkül juthatunk vízhez. Tisztán látható az a tendencia, hogy a háztartások mellett egyre nagyobb az érdeklődés az üzleti szektorból is a vízszűrő automaták iránt.
„Ne cipeld, szűrd helyben – hirdeti a szlogenünk. Apró lépésekkel tudjuk a világot megváltoztatni, azaz kortyról kortyra, ahogy az olvasható Vettel sisakján is. Azzal, hogy fogom reggel a kulacsomat, feltöltöm, aztán az irodában újratöltöm, nem vásárolok palackozott vizet. Apró lépések, amellyel tudok változtatni a körülöttem lévő világon.”
A BWT hazai kampánya, a Vízlelőhely kezdeményezés, még megvalósíthatóbbá teszi a műanyagmentes mindennapokat a gyakorlatban. Napközben jártunkban-keltünkben, ha kiürült a kulacsunk, bármikor ingyen feltölthetjük a Vízlelőhelyeken szűrt, BWT vízzel. Ehhez a kezdeményezéshez egyre több kávézó és étterem csatlakozik, amelyeknek a megtalálásában az ingyenes Vízlelőhely app segít. Az applikáción keresztül az is nyomon követhető, hogy hány liter vizet ittunk meg, és az újratöltéssel mennyi műanyag palacktól kíméltük meg a bolygónkat.
A startupvilágban ő az öltönyös arc, a bankárvilágban pedig a laza startupper. Ács Zoltán szinte mindig zakót visel, de 21. századi hozzáállással teszi.
Egy hatékony, jól automatizálható CRM-rendszer nélkül már egyetlen cég sem működhet jól. A stratégia hiánya azonban nem optimális megoldásokhoz vezethet, a Salesforce globálisan piacvezető rendszere viszont tökéletes skálázhatóságot és rugalmasságot biztosít, ami a cégek és az ő ügyfeleik igényeit is folyamatosan ki tudja szolgálni.
Hogyan, hova és mennyiért utazhatunk a káosz közepén? Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, illetve válaszolunk a leggyakrabban felmerülő kérdésekre.
„Mi nem a következő 2-3-4 évre tervezünk, hanem 20–30–40 éves városi stratégiában gondolkodunk. Nem egy-egy utca, intézmény, vagy gazdasági szegmens fejlesztését, hanem a város strukturált fejlődését tervezzük” – fogalmaz határozottan és ambiciózusan Dr. Dézsi Csaba András professzor, Győr 1,5 éve megválasztott polgármestere. 2021 fontos év a város életében, hiszen idén ünnepli 750 éves fennállását. Ebből az alkalomból ültünk le egy áttekintésre a polgármesterrel, hogy Győr régiós szerepéről és a jövőbeli tervekről beszélgessünk.