Elég jól vagyok, mondom mostanában, amikor úton-útfélen, de valójában inkább telefon- és zoomvégen megkérdezik, hogy vagyok. És rájátszom az elég hangsúlyozására, hogy úgy is hallható legyen, hogy „megfelelő mértékben”, meg úgy is, hogy „igencsak jól”. Hangulat- és napfüggő, hogy melyik igaz. Otthon egészségesek vagyunk, és a Forbes minden hajója (magazin, online, események) átvészelte a tavalyi vihart, és most jó szelet fogott. Ezt a számunkat 16 oldallal bővítettük, értékesítési csapatunk annyi hirdetést adott el.
Egyesítenek két, sokszor külön járó adottságot: a teljesítményen nyugvó tapasztalatot a szűnni nem akaró tettvággyal.
Ez nem jelenti azt, hogy ne csodálkoznék rá, hogy mindenki maszkban jár az utcán. Amennyire természetessé vált, annyira megszokhatatlan a látvány, különösen úgy, hogy tudom, más nemzetekhez képest milyen sokan halnak meg nálunk.
Tizenöt év után megújul a magas presztízsű Mastercard – Év Bankja díj. A független elismeréssel nemcsak a kereskedelmi bankok innovatív munkáját honorálják, hanem társadalmilag értékes tevékenységeiket is megismertetik az ügyfelekkel, miközben transzparens platformot biztosítanak a szakmai együttgondolkodásra.
„A bankolás alapjai nem változtak, az új technológiák azonban nagyban alakítják, hogy az alapvető szolgáltatások miként jelennek meg a mindennapokban. Minden innováció mögött hosszú, komoly munka áll, ezt szeretnénk elismerni, egyben megismertetni az ügyfelekkel, hogy lássák, a bankok hogyan dolgoznak a folyamatos fejlődésen” – ismerteti a missziójukat Eölyüs Endre. A Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója úgy véli, ma a nívós szakmai tevékenység mellett a pénzügyi szolgáltatóknak is részt kell venniük napjaink szociális és ökológiai kihívásainak megválaszolásában, ezért a tradicionális banki megoldásokon túl a szektor előremutató zöld és CSR kezdeményezéseit is értékelik.
Idén a Mastercard az innováció élenjárójaként több ponton is megújította az Év Bankja díjat, ennek eredményeként a 2021-es pályázatoknak a korábbiaknál magasabb szakmai elvárásoknak kell eleget tenniük.
A kategóriák szintén átalakulnak. „Továbbra is fontos téma a mobilbanki szolgáltatások, illetve az ügyfélélmény – ez utóbbi idén kiemelt figyelmet is kapott, de több új kategória is színesíti a programot. Így most először talál gazdára Az év kártyadesignja díj is, ami azért is izgalmas, mert a kártya olyan, a bankok identitását kifejező eszköz, amely a hozzá kötődő értékajánlattal együtt tudja erősíteni az ügyfelek lojalitását” – mondja a megújuló kategóriák kapcsán az igazgató. Ebben az évben versenyezhetnek először vállalati termékkel és szolgáltatással, valamint marketingkommunikációs kampánnyal a pályázók. A fődíjat továbbra is az Év bankja cím jelenti, ezt ezúttal is a többi kategóriában elért eredmények alapján kapja meg a győztes bank a jövő év elejére tervezett ceremónián.
A megújulás komoly csapatmunka eredménye. A folyamatban a Mastercard teljes budapesti csapata részt vesz, és minden egyes díj esetében külön projektcsapat dolgozik az értékelési szempontokon és a 3–5 fős zsűri összetételén. A pályázatokról ugyanis független bírálók döntenek több körben: olyan közismert, megbecsült szakértők, akik rendkívül magas szakmaiságot képviselnek területükön.
A bankok felkészülését a Mastercard workshopokkal és beszélgetésekkel segíti, ám fontosnak tartják, hogy az egyes témák mentén közös eszmecsere bontakozzon ki, amelyből mindenki tanulhat. „Még az eddigieknél is magasabb színvonalú pályázatokra és izgalmas szakmai vitákra számítunk, amelyek a megújult Év Bankja díjat is új szintre emelik. Azt szeretnénk, hogy valódi büszkeség legyen elismerésben részesülni bármely kategóriában, és olyan platformot teremtsünk az együtt gondolkodásra, ahol kölcsönösen inspirálni tudjuk egymást” – összegzi Eölyüs Endre.
Több mint egy éve többé-kevésbé bezárkózva élünk, csoda lenne, ha nem volnának hatással hangulatunkra, viselkedésünkre hosszú távon is a pandémiában megváltozott életkörülmények. Nemes Orsolya generációkutató segítségével megnéztük, miben nyilvánul meg a karanténfáradtság, a covidkiégés a gyerekeknél, és mit érdemes tenni, ha segíteni akarunk nekik.
Simonics Péter kamaszkori elszántságból lett profi hegymászó, aztán már el is akart rugaszkodni a hegytetőkről. Amikor a rendszerváltással egy időben a siklóernyőzés beszivárgott az országba, az elsők között repült egy ócska ernyővel a máriahalmi dombokon, majd lefektette itthon a sport biztonságos alapjait. Sokat kapott a sportágtól, és sokat adott vissza: harminc éve a magyar siklóernyősök szövetségi kapitánya, ő alapította meg az első hazai siklóernyős-iskolát, ma is repül és tanít, és még mindig magázza a levegőt.
Két konzervgyár, két szakmai befektető, egy jövőkép, egy tőkebefektető partner: ez a jó recept egy tradicionális iparág attraktív jövőképéhez? Erről beszélgettünk Medveczky Péterrel, Mihályi Botonddal és Katona Bencével.