Teljes vagy majdnem teljes leállás, kimerítő válságkezelés után igen optimistán és felkészülten várják az újranyitást a Zing Burgernél, a Biohairnél és a legnagyobb rendezvényszervező-keresőnél. Történetek leépítésről, kényszerhelyzetekről, próbavágásról, puskaporos hordóról, leereszkedésről.
Parádés időzítéssel nyitott új üzleteket tavaly a Zing Burger. Március 13-án ülhettek be először a lánc első helyi egységébe a székesfehérváriak, azon az emlékezetes pénteki napon, amikor Orbán Viktor miniszterelnök reggel még lehurrogta a vírus miatt aggódókat, majd este bezáratta az iskolákat. Debrecenben már januárban szerződött a Zing, majd nyáron döntött a nyitás mellett, nem sokkal a második hullám beindulása előtt. Susánszky Ádám társtulajdonos erről ma már nevetve mesél, és azt mondja, nagyon boldog, hogy mindkét üzlet jól teljesít a válságban is. Ez amiatt különösen fontos, mert ezek a cég harmadik és negyedik, franchise-rendszerben megnyílt üzletei, és nagyon nem mindegy, hogy a partnerek milyen eredményt produkálnak.
Susánszky Ádám és Csanda Eszter tulajdonostársak
A Zing a járványhatás tekintetében szerencsés helyre pozicionálta magát. „Jóval alattunk, a lángososnál nincs brandérzet, nem kapcsolódik a fogyasztó a márkához, egy szinttel felettünk pedig az élményt adod el drágán, amit én például nagyra becsülök, de nem működik házhoz szállítással” – mondja Ádám. Ami a mostani leállásban is megy, az a hagyományosan házhoz szállítós műfajok mellett a jó minőségű, megfizethető hagyományos konyha. A hamburger-sültkrumpli kombó nem bírja olyan jól a kiszállítást, mint a tyúkhúsleves, de az derült ki, hogy fél órával a sütés után is szívesen eszik az emberek, ha az ajtóban teszi le a futár – és ha megszokták az ízt, ragaszkodnak a márkához.
Nevet vált a tizedik születésnapját ünneplő Transferwise, simán Wise lesz belőle. Barna Balázst, a cég európai és észak-amerikai expanziójáért felelős vezetőt kérdeztük a terveikről.
Miért hagyja el a cég a nevéből azt az átutalást, amivel a sikerét megalapozta? Egyre nehezebb elmagyarázni az összes funkcionalitást, amit nyújtunk. Először a nemzetközi utalásokra fókuszáltunk, aztán rájöttünk, hogy a probléma kiterjed az egész nemzetközi bankolásra. Ma már tárolni, váltani, költeni is lehet velünk a pénzt, sőt hamarosan befektetni(befektetési szolgáltatás idén indul az Egyesült Királyságban, utána az unió következik.) is. Azt is láttuk, hogy az ügyfelek már csak a név miatt is az átutaláshoz kötötték a céget. Márpedig ha komoly növekedés van a portfólióban, azt a márkának is követnie kellett.
Ritka a nyereséges fintech unikornis, mi a legfontosabb a Transferwise első tíz évével kapcsolatban? Amit eddig leraktunk, azok az alapok, felépítettük a csapatot, az infrastruktúrát és a termékeket, amelyekről azt gondoljuk, hogy meghatározóak lesznek a jövőben. Az átutalásokból kinőtt egy olyan számla, amivel 55 különböző devizát tudsz a Wise-on belül váltani, erre ráépülve jött az üzleti csomag, amivel például egy befizetéssel ki tudod fizetni az ügyfeleidet, alkalmazottaidat bármilyen devizában gyorsan, középárfolyamon váltva.
A Wise platformmal pedig más alkalmazások, pénzügyi szolgáltatók is tudnak hozzánk kapcsolódni, már tíz országban vannak olyan partnerbankjaink, akik rajtunk keresztül végzik a nemzetközi átutalásaikat. Az egymilliomodik ügyfélig 2016-ra jutottunk el, azóta négy év alatt lett belőle tízmillió. Mostantól lesz igazán érdekes a növekedés.
Tavaly bevezettétek a magyar bankszámlaszámot, majd díjakat csökkentettetek. A kettő összefügg? Igen. Az egész világon megyünk ebbe az irányba, most tíz devizában tudunk ilyet adni, legutóbb a kanadai és török számlaszámot jelentettük be. Ebben például az a jó, hogy ha valakinek Magyarországon vannak ügyfelei, nem feltétlenül kell idejönnie számlát nyitni, bárhol van a világon, erre tudja fogadni a forintutalásokat, a pénzt pedig akkor váltja át, amikor akarja – középárfolyamon.
Idén folytatják a budapesti bővülést, a mostani 400 főhöz 75-öt akarnak felvenni. Egyetemistákat is várnak.
Az, hogy az MNB-integrációt megcsináltuk, és ezzel kikerültünk egy banki partnert, a bizonyíték arra, hogy a Wise-modell működik. Rögtön átadtuk ugyanis a megtakarítást az ügyfeleknek. Emellett figyelünk a profitabilitásra, 2017 óta nyereséges a cég. Úgy csökkentünk árat, hogy az fenntartható is legyen.
Már nem csak az európai, de az észak-amerikai expanzióért is felelsz. Hogyan irányítod a csapatodat? Az észak-amerikai fejlesztőcsapat New Yorkban van, az ügyfélszolgálat Floridában. A délelőttömet az európai ügyekkel töltöm, a délutánt az amerikaiakkal. Örülök, hogy már Budapesten is van az amerikai piacra fókuszáló csapat. Nálunk a fejlesztők nem egyszerű kódolók, komoly befolyásuk van a termékfejlesztésre. Időről időre beszélnek ügyfelekkel, hogy át tudják érezni az ügyfélproblémák fontosságát.
Teljesen otthonról dolgozol? Március óta alig mozdultam ki a home office-ból. Az irodába ugyan be lehet menni, de komoly szabályok mellett, maszkot kell hordani, és nem használjuk ki a teljes kapacitást.
A járvány után is maradhat home office-ban, akinek bevált? Megtartjuk az irodákat, fontos, hogy találkozzanak az emberek. De aki akar, elvonulhat a világon bárhova, és dolgozhat onnan akár három hónapon át.
Fogj egy csodás selyemszálat, fűzz rá ragyogó arany- és ezüstszínű gyöngyöket, rejts el benne egy titkos üzenetet és mindezt fűszerezed meg egy aprócska csiszolt gyémánttal – egyszerű receptnek tűnik, ám a FOURC leheletfinom ékszerei ennél sokkal összetettebbek.
Fokozatosan és alaposan alakul át az itthon élő befolyásos magyar nők listája, ahogy az évek során erősödik egy tendencia Magyarországon: egyre inkább az érvényesül, aki közel van az államhoz. Üdítő és ritka színfolt, aki saját vállalkozással és egyéb szakmai-társadalmi tisztségei által jut kapcsolatokhoz és hatalomhoz. Közben több száz fős shortlistjeinket elemezve továbbra is nehéz kijelenti, ki itthon egy személyben a legeslegbefolyásosabb, ki az, aki igazán megérdemli a második és a harmadik helyet. Annyi biztos: aki itt van, az számít.
A zseniális PVD-bevonatnak köszönhetően a GROHE termékei – a csaptelepektől a vécétartályok nyomólapjaiig – hosszú éveken át megőrzik ragyogó felületüket.