Teljes vagy majdnem teljes leállás, kimerítő válságkezelés után igen optimistán és felkészülten várják az újranyitást a Zing Burgernél, a Biohairnél és a legnagyobb rendezvényszervező-keresőnél. Történetek leépítésről, kényszerhelyzetekről, próbavágásról, puskaporos hordóról, leereszkedésről.
Parádés időzítéssel nyitott új üzleteket tavaly a Zing Burger. Március 13-án ülhettek be először a lánc első helyi egységébe a székesfehérváriak, azon az emlékezetes pénteki napon, amikor Orbán Viktor miniszterelnök reggel még lehurrogta a vírus miatt aggódókat, majd este bezáratta az iskolákat. Debrecenben már januárban szerződött a Zing, majd nyáron döntött a nyitás mellett, nem sokkal a második hullám beindulása előtt. Susánszky Ádám társtulajdonos erről ma már nevetve mesél, és azt mondja, nagyon boldog, hogy mindkét üzlet jól teljesít a válságban is. Ez amiatt különösen fontos, mert ezek a cég harmadik és negyedik, franchise-rendszerben megnyílt üzletei, és nagyon nem mindegy, hogy a partnerek milyen eredményt produkálnak.
Susánszky Ádám és Csanda Eszter tulajdonostársak
A Zing a járványhatás tekintetében szerencsés helyre pozicionálta magát. „Jóval alattunk, a lángososnál nincs brandérzet, nem kapcsolódik a fogyasztó a márkához, egy szinttel felettünk pedig az élményt adod el drágán, amit én például nagyra becsülök, de nem működik házhoz szállítással” – mondja Ádám. Ami a mostani leállásban is megy, az a hagyományosan házhoz szállítós műfajok mellett a jó minőségű, megfizethető hagyományos konyha. A hamburger-sültkrumpli kombó nem bírja olyan jól a kiszállítást, mint a tyúkhúsleves, de az derült ki, hogy fél órával a sütés után is szívesen eszik az emberek, ha az ajtóban teszi le a futár – és ha megszokták az ízt, ragaszkodnak a márkához.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP Europe Kft. története, ám a cég azóta a hazai IT piac stabil szereplőjévé nőtte ki magát. Ma már 150 gyártó termékeit kínálják, széles termékportfóliót tudnak felmutatni, a hardver- és szoftverdisztribúción túl pedig az oktatás és a tanácsadás területein is aktívak.
A HRP közel három évtizedes múltja igazolja, hogy nem feltétlenül a legnagyobbak élnek túl a piacon. „Képesek vagyunk felvenni a versenyt a multikkal, mert gyorsabban hozunk döntéseket és rugalmasabban tudunk reagálni a piaci igényekre. A magas szakmai színvonalat a gyártói portfólió folyamatos monitorozása, igényekhez igazítása, valamint kollégáink tudásának bővítése biztosítja” – sorolja erősségeiket Pál Imre ügyvezető igazgató. A cég számos területen számít innovatívnak, ők kezdtek például először Dell és Epson termékeket forgalmazni Magyarországon, elsőként lettek hivatalos Microsoft-disztribútor, és élen jártak a felhőmegoldások népszerűsítésében is. Az innovációs szemlélet jegyében az elmúlt öt évben még nagyobb súlyt kapott az új technológiák felvétele a kínálatba. Korán felismerték például a dróntechnológiában rejlő lehetőségeket, és beemelték portfólióba a világ legnagyobb dróngyártója, a DJI termékeit.
Bár a piacon évek óta csökken az IT vállalkozások száma, a HRP ügyfélbázisáról ennek ellenkezője mondható el. Több mint 3 ezer ügyféllel állnak partnerségben, számos kényelmi szolgáltatást és hozzáadott értéket kínálva számukra a termékek mellé. „Érezhető a migráció, a magas szintű terméktámogatás iránti igény erősödése az ügyfelek részéről, és növekvő népszerűségnek örvendenek az olyan elektronikus eszköztárak is, mint az elektronikus szoftver disztribúciós rendszer” – mutat rá Pál Imre. A kereskedelmi munkát magasan képzett mérnökökkel támogatják, folyamatosan fejlesztik a logisztikát, és a kezdetek óta saját tulajdonú szervizzel rendelkeznek.
Az évek során a HRP nemcsak disztribútori szerepén nőtt túl, munkáltatóként is többet nyújtanak egy átlagos vállalatnál 200 munkatársuknak. Többek között támogató, család- és állatbarát környezetet, egyéni képességek és érdeklődés szerint kialakított munkaköröket vagy folyamatos karriertervezést utánkövetéssel – nem csoda, hogy harmadszor is elnyerték a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
Az ügyvezető igazgató szerint a jövőben megkerülhetetlenné válik, hogy a disztribútorok komplex megoldásszállítókká váljanak. Ennek jegyében piaci igényeket követő termékportfóliójukat továbbra is a szolgáltatások egyre szélesedő körével egészítik ki, és a HRP-re jellemző nyitottsággal az informatika számos területén kínálnak megoldásokat, legyen szó saját építésű szerverekről, IT-biztonsági technológiákról vagy megújuló energiához kapcsolódó fejlesztésekről. „Minden lehetőségért lehajolunk, megvizsgáljuk, és ha van benne potenciál, a maximumot hozzuk ki belőle” – foglalja össze.
Miklós Melindának munkaszinten is feladata, hogy a nyitottságot és az elfogadást hirdesse, ezért a neki címzett, öltözködésével kapcsolatos kéretlen tanácsokat figyelmen kívül hagyja. A Nyitottak vagyunk ügyvezetőjének szettjei eklektikusak, de mindegyik mögött van egy gondolat.
Az éves adatokon jól látszik a járvány hatása: nagy zuhanás a második negyedévben, majd lassú felkapaszkodás a harmadikban. A turizmus lenullázódott, az építőipart az állami beruházások mentették, a bolti forgalom viszont nem tűnt el, a tavaszi sokk után visszamentünk vásárolni.
A zseniális PVD-bevonatnak köszönhetően a GROHE termékei – a csaptelepektől a vécétartályok nyomólapjaiig – hosszú éveken át megőrzik ragyogó felületüket.