Teljes vagy majdnem teljes leállás, kimerítő válságkezelés után igen optimistán és felkészülten várják az újranyitást a Zing Burgernél, a Biohairnél és a legnagyobb rendezvényszervező-keresőnél. Történetek leépítésről, kényszerhelyzetekről, próbavágásról, puskaporos hordóról, leereszkedésről.
Parádés időzítéssel nyitott új üzleteket tavaly a Zing Burger. Március 13-án ülhettek be először a lánc első helyi egységébe a székesfehérváriak, azon az emlékezetes pénteki napon, amikor Orbán Viktor miniszterelnök reggel még lehurrogta a vírus miatt aggódókat, majd este bezáratta az iskolákat. Debrecenben már januárban szerződött a Zing, majd nyáron döntött a nyitás mellett, nem sokkal a második hullám beindulása előtt. Susánszky Ádám társtulajdonos erről ma már nevetve mesél, és azt mondja, nagyon boldog, hogy mindkét üzlet jól teljesít a válságban is. Ez amiatt különösen fontos, mert ezek a cég harmadik és negyedik, franchise-rendszerben megnyílt üzletei, és nagyon nem mindegy, hogy a partnerek milyen eredményt produkálnak.
Susánszky Ádám és Csanda Eszter tulajdonostársak
A Zing a járványhatás tekintetében szerencsés helyre pozicionálta magát. „Jóval alattunk, a lángososnál nincs brandérzet, nem kapcsolódik a fogyasztó a márkához, egy szinttel felettünk pedig az élményt adod el drágán, amit én például nagyra becsülök, de nem működik házhoz szállítással” – mondja Ádám. Ami a mostani leállásban is megy, az a hagyományosan házhoz szállítós műfajok mellett a jó minőségű, megfizethető hagyományos konyha. A hamburger-sültkrumpli kombó nem bírja olyan jól a kiszállítást, mint a tyúkhúsleves, de az derült ki, hogy fél órával a sütés után is szívesen eszik az emberek, ha az ajtóban teszi le a futár – és ha megszokták az ízt, ragaszkodnak a márkához.
Miklós Melindának munkaszinten is feladata, hogy a nyitottságot és az elfogadást hirdesse, ezért a neki címzett, öltözködésével kapcsolatos kéretlen tanácsokat figyelmen kívül hagyja. A Nyitottak vagyunk ügyvezetőjének szettjei eklektikusak, de mindegyik mögött van egy gondolat.
Karrier Miklós Melinda mindig olyan munkákat vállal, amikkel pozitívan tud hatni. „Fontos, hogy azt érezzem, jól és jóra használom a tudásomat és a skilljeimet” – kezdi, majd hozzáteszi, az is számít, hogy mindezt egy inspiráló közösség tagjaként tegye. A Nyitottak vagyunk ügyvezetője már nyolc éve azért dolgozik, hogy a nyitottság minél több ember számára legyen érték. A kezdeményezés 2013-ban indult a Prezi, az Espell és a Google összefogásával, mostanra már több mint 1100 cég és szervezet csatlakozott hozzájuk.
Stílus Stílusa eklektikus, otthonát és öltözködését is egyfajta harmonikus változatosság jellemzi. A minimáltól a glamúrig, a sportostól az elegánsig sok minden van a ruhatárában, de nehezen tudná szavakba önteni, pontosan milyen alapon választ. „Az biztos, hogy nem a trendeket követem. Inkább azt keresem, hogy gondolataimat mi érinti meg. Kell, hogy legyen az adott darabban valami, legyen az egy jó történet, valamilyen forma vagy a színvilág.” A fotózáson viselt ruhája például a színeivel hívta fel magára a figyelmet, amikor egy marrákesi utazáson meglátta egy helyi tervező butikjában.
Otthonában is keverednek a korok és a stílusok
Utazásairól egyébként szívesen tér haza valamilyen különlegességgel, szeret kincseket találni szerte a világban, de a hazai bolhapiacokon is. Választásai ösztönösek, az azokból összeállított szettjei viszont tudatosak. „Az ember önkéntelenül interakcióba kerül azzal, amit felvesz. Amit viselsz, meghatározhatja a hangulatodat és a magadról közvetített üzenetedet is.” Egy alkalommal például, amikor a nemi egyenlőséggel kapcsolatban tartott háttérbeszélgetést nagyvállalatok vezérigazgatóinak, az elegáns leopárdmintás ruháját egy kifejezetten maszkulin, fekete Oxford-cipővel párosította. „Gondoltam, ha már ez a téma, öltözködésemben is egyenlő arányban legyenek férfias és nőies elemek” – meséli nevetve.
Ha már megemlítette a cégvezetőket, rákérdezek, öltözködés terén hogy állunk a nyitottsággal. Képesek-e az emberek férfi és nő vezetőket megjelenéstől függetlenül pusztán tetteik, cselekedeteik, elért eredményeik alapján megítélni. Hamar kiderül, hogy ilyen téren is van még hova fejlődni. „Ha egy férfi vezető kapucnis pulcsiban jelenik meg, és mondjuk felül az asztalra, szakmai hitelességét akkor sem kérdőjelezi meg senki. A nők hasonló lazaságot a legtöbb közegben nem engedhetnek meg maguknak.” Melinda maga is kapott már kéretlen tanácsokat, hogyan is kellene öltözködnie vagy viselnie a frizuráját, de nem fogadta meg őket – inkább önmagának szeretne megfelelni.
Relax Gimnazistakora óta táncol hobbi szinten, tavaly brazil szambát kezdett tanulni Budapesten, brazil tanártól. A Covid sem tudott az útjába állni, most online instrukciók alapján gyakorol heti 8–10 órát, és nagyon élvezi. „Bár itthon táncolok, a világ minden pontjáról becsatlakoznak a diákok az órákra, és amikor a Brazíliában élő tanárok néha élőzenére tanítanak, az olyan élmény, mint egy fesztivál!” – meséli lelkesen.
Ezenkívül rajong a művészetekért és a szép tárgyakért is, szabad idejében szívesen keresgél különlegességeket online is. „A tökéletes teáscsészéket például hónapokig kerestem az Ebayen, végül egy bolhapiacon találtam meg őket.”
Miklós Melinda kedvencei: 1.Legyező: Egy afrikai tárgyakat gyűjtő és értékesítő nigeri kiskereskedőtől vásárolta Luganóban. 2. Gyűrű: Wladis. Amulettként tekint rá. Amikor megvette, kívánt valamit, és bár a kívánság nem publikus, az igen, hogy azóta valóra vált. 3. Rúzstartó tükörrel: Vintage. A barátnőitől kapta ajándékba. 4. Napszemüveg: Vintage. Olasz darab az 50-es évekből. 5. Rúzs: MAC. Imádja az élénk rúzsokat, ezt a színt már harmadszor vásárolta újra. 6. Parfüm: Jovoy: Gardez-Moi. A parfümök rajongója, tizenöt félét is használ, ebben is a különlegességeket keresi.
Frank Slootman nem szokott vállalkozásokat alapítani, de az üzleti világ történetében még senki sem tudta annyiszor jackpottá alakítani mások ötleteit, mint ő. Több mint 80 milliárd dollár értékű cégével, a Snowflake-kel és minden idők legnagyobb értékű szoftver-IPO-jával újraírta a játékszabályokat.
A legbefolyásosabb magyar nők listáján idén debütáló Somogyi Hajnalka huszonévesen lett a Trafó Galéria vezetője, majd első és azóta is egyetlen magyarként elvégezte a világ egyik legelismertebb kurátori képzését New Yorkban. 2015-ben mindenféle állami támogatás nélkül megalapította kollégáival a tudatosan különutas, független kortárs művészeti fesztivált, a budapesti Off-Biennálét, amelynek idén már a harmadik kiadását tartják.
Az éves adatokon jól látszik a járvány hatása: nagy zuhanás a második negyedévben, majd lassú felkapaszkodás a harmadikban. A turizmus lenullázódott, az építőipart az állami beruházások mentették, a bolti forgalom viszont nem tűnt el, a tavaszi sokk után visszamentünk vásárolni.
A zseniális PVD-bevonatnak köszönhetően a GROHE termékei – a csaptelepektől a vécétartályok nyomólapjaiig – hosszú éveken át megőrzik ragyogó felületüket.