Az Európai Beruházási Bank friss digitalizációs indexén három helyet javítva, nagyon jól szerepelt Magyarország. Sok még a feladat természetesen, de már látszik, hogy kezd változni a szemlélet, a cégvezetők egyre kevésbé félnek tőle és inkább a lehetőséget látják a digitális átalakulásban.
A változó trendről és a digitalizáció széles körű terjesztéséért létrehozott Modern Vállalkozások Programjáról Kott Ferencet, az MKIK Digitalizációs Kollégiumának elnökét kérdeztük.
MIT VIZSGÁLT AZ EBB INDEXE?
A digitális infrastruktúrát, a szoftverhasználatot, a vállalkozások digitális felkészültségét és szemléletét is vizsgálták, közel 14 ezer európai és amerikai cég bevonásával. Hazánk három helyet javítva a 11. lett az uniós rangsorban. Ez főleg az erős digitális infrastruktúránknak és a cégek optimizmusának köszönhető, mivel arra is rákérdeztek, hogy terveznek-e digitális fejlesztést, és ebben a dimenzióban a 7. helyen végeztünk, ami kimagaslóan jó eredménynek számít. (Források: EIBIS DIGITALISATION INDEX 2020, 2021)
Szeptember végétől foodpandaként működik tovább a NetPincér, a szolgáltatást már a foodpanda.hu oldalon és a foodpanda mobilalkalmazáson keresztül érhetjük el. A gyorskereskedelem hazai éllovasaként szinte mindent házhoz szállít a cég akár 30 percen belül, amire a felhasználóiknak szüksége lehet. Ennek keretében indították el tavaly decemberben Magyarországon elsőként a 30 perces élelmiszer-kiszállítást a panda market üzletekből, valamint az elmúlt hónapokban a Penny és Tesco üzlethálózatokból, de olyan partnerektől is házhoz rendelhetünk foodpanda kiszállítással, mint az Alma Gyógyszertárak hálózata, illetve a BioTechUSA és Borháló üzletláncok.
A NetPincérből átalakuló foodpanda már sokkal több, mint egy ételrendelő platform – hiszen szinte mindent kiszállítanak, amire a vásárlóknak rövid időn, akár 30 percen belül szüksége lehet. Részben ennek is köszönhető, hogy a márka újrapozicionálása mellett döntött a vállalat. És hogy ez nekünk miért jó? Egyrészt a technológiai újítások még hamarabb érkeznek majd Magyarországra, másrészt a magyar felhasználók országokon átívelően használhatják ugyanazt a megszokott mobilalkalmazást a Delivery Hero európai foodpanda országaiban. Nem kell megijedni: tulajdonosváltás nem történt, és a lényegi elemek is változatlanok maradtak.
A felületek megjelenése átalakult az új márkának megfelelően, de a tavaly bevezetett weboldal és mobilalkalmazás is a megszokott módon működik tovább. Természetesen a foodpandával megmaradt a cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere is, és továbbra is együtt dolgoznak a több mint 4500 szerződött futárpartnerükkel, hogy kiszolgálják a most már 2 milliósnál nagyobb megrendelői bázisukat. A foodpanda márkaernyő alatt a cég saját, ma már 11 raktárból szállító élelmiszerüzlet-hálózata, a NetPincér market is átalakult, és panda market néven működik tovább, sőt erős vidéki terjeszkedésbe fogtak ezzel párhuzamosan. Azt pedig garantálják, hogy a foodpanda szolgáltatásai ennél is tovább bővülnek és fejlődnek, és a cég növekedni és terjeszkedni fog a jövőben Magyarországon.
A saját élelmiszerüzlet- hálózat mellett az elmúlt időszakban az elérhető árucikkek bővítésére is nagy hangsúlyt fektetett a foodpanda, ennek köszönhetően pedig egyre több üzletet vonnak be partnereik körébe. Ma már több mint 500 üzletből rendelhetünk a foodpandán keresztül, ráadásul ez a szám folyamatosan emelkedik. Az elmúlt hónapokban indították el a Tesco és a Penny együttműködéseiket. Ennek keretében immáron 11 Tesco áruházból rendelhetnek házhoz élelmiszert a környéken lakók az áruházlánc és a foodpanda együttműködésének köszönhetően, a Penny együttműködés keretében pedig Pécs mellett már szinte az összes budapesti Penny üzletből rendelhetünk a foodpanda kiszállítás keretében. A melegétel után az élelmiszer-kiszállítást tartják a második legnagyobb potenciálú üzletáguknak, ezért az a céljuk, hogy az összes nagyobb településen, ahol megtalálható a foodpanda, széleskörű élelmiszer-rendelési lehetőséget biztosítsanak a jövőben mind a külső partnereiktől, mind a saját panda market üzletekből.
Ráadásul nemrég a márkaváltásnak köszönhető innovációk első eleme is megérkezett hazánkba: októbertől Magyarországon először akár 30 percen belül gyógyszertári készítményeket is házhoz rendelhetünk a foodpanda kiszállítás segítségével az Alma Gyógyszertárakból.
A kötés és a horgolás nem, vagy legalábbis nem csak nagyiműfaj – Gombos Anett hét éve működő Fonaldája jó bizonyíték erre. Aki betér a boltba, a színkavalkádnak és az értő kiszolgálásnak köszönhetően tíz perc után kisimul.
Nespresso-gép a szobákban, törölköző és illatszer-bekészítés az ágyakon, már-már szállodai összbenyomás, de nem luxus, inkább a négycsillagos szint, ahol járóbeteg-szakrendelések mellett ma már klasszikus kórházi ellátást is nyújtanak. Évek óta erős terjeszkedésben van a Doktor24, az új multiklinika hárommilliárd forintos beruházásból épült. Exkluzív képriport.
A hazai startupvilág meglehetősen túlfűtött állapotban van, majdnem minden területen sorakoznak az ambiciózus cégek, az egészség(ügy) frontján is egyre többen próbálnak érvényesülni. Körképünkben rangsor nélkül mutatjuk be a piacképes kezdeményezéseket. Olyanokat, amik még nem léptek piacra, és olyanokat is, amelyeknek már milliárdos árbevételük van.