Bejártuk Budapest új magánkórházát
Nespresso-gép a szobákban, törölköző és illatszer-bekészítés az ágyakon, már-már szállodai összbenyomás, de nem luxus, inkább a négycsillagos szint, ahol járóbeteg-szakrendelések mellett ma már klasszikus kórházi ellátást is nyújtanak. Évek óta erős terjeszkedésben van a Doktor24, az új multiklinika hárommilliárd forintos beruházásból épült. Exkluzív képriport.
A folytatáshoz vedd meg
a Forbes magazin aktuális számát!
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Ajánlott cikkek
Xiaomi: a magyar fogyasztók szeretik az újdonságokat
Az elmúlt évtizedben a Xiaomi írta a globális techpiac egyik legnagyobb sikertörténetét, amely még messze nem ért véget. A folyamatos innováció mellett elkötelezett gyártócég a hazai fogyasztókat is meghódította, olyannyira, hogy bizonyos termékszegmensekben már piacvezető. Az új 11T szériáról, valamint az okostelefonok jövőjéről is beszélgettünk Wagner Tiborral, a Xiaomi Technology magyarországi vezetőjével.
MAGYARORSZÁGON MÁSODIK, EURÓPÁBAN PIACVEZETŐ
A Xiaomi 2010-es alapításakor azt tűzte ki célul, hogy minőséget kínáljon megfizethető áron, és ezzel a stratégiával mára gyakorlatilag meghódította a világot. A Canalys piacelemző cég adatai alapján 2021 második negyedévében először érte el az első helyet az európai okostelefonpiacon, Magyarországon pedig 89 százalékkal több készüléket szállított le, mint az előző év azonos időszakában, amivel a második legnagyobb piaci szereplő lett. A kínai gyártó hazai terjeszkedésének a hivatalos magyarországi márkaképviselet is jelentős lökést adott. 2019 óta Budapesten kívül két vidéki Mi Store is nyílt, illetve már több mint 300 prémium értékesítési ponton lehet megnézni és kipróbálni a Xiaomi termékeket. „A magyar vásárlók szeretik az újdonságokat és a jó ár-érték arányú okostelefonokat, illetve okoseszközöket. Kevésbé ismert, hogy a Xiaomi Magyarországon kimagasló részesedéssel rendelkezik a robotporszívók piacán, míg az okoskarkötők, okosórák szegmensében piacvezető” – hangsúlyozza Wagner Tibor country manager.
MOZIEFFEKTES CSÚCSKAMERA EXTRAGYORS FELTÖLTÉSSEL
Október közepétől a hazai boltokban is elérhetőek lesznek a nemrég bejelentett Xiaomi 11T és 11T Pro készülékek, amelyek ismét a gyártótól megszokott, magasfokú innovációval rendelkeznek. A 3 lencséből álló kamerarendszer és a mesterséges intelligencia alapú „Cinemagic” funkciók például lehetővé teszik, hogy profi operatőröket megszégyenítő felvételeket készítsünk. „A kamera továbbra is versenyzési pont a gyártók között, hiszen a fogyasztóknak a dizájn és az üzemidő mellett ez a legfontosabb szempont. Azt azonban nehéz megmondani, hogy mi lesz a következő nagy dobás. Sok múlik azon, hogy az 5G hálózatok kiépülése milyen új szolgáltatások elterjedését teszi lehetővé” – mondja Wagner Tibor, hozzátéve, hogy a Pro verzió a cég első olyan okostelefonja, amely a 120 wattos HyperCharge technológiával lép piacra, azaz mindössze 17 perc alatt feltölthető a készülék 5000 mAh kapacitású akkumulátora.
ÖKOSZISZTÉMAÉPÍTÉS ÉS BŐVÜLŐ TERMÉK PALETTA
„Szándékaink szerint a jövőben is folytatódik az elmúlt években elért növekedési dinamika. Ebben fontos szerepet kap az okostelefonok mellett az ökoszisztéma-fejlesztés és a folyamatos termékdiverzifikáció. Bizonyos termékek az európai piacon még meg sem jelentek, ilyenek például az okos hűtő, és a légkondicionáló termékcsaládok, és a cég nemrég elektromosautó-gyártóként is bejelentkezett” – teszi hozzá a country manager, kiemelve, hogy a vállalat nevéhez fűződik a világ legnagyobb kereskedelmi AIoT (AI+IoT) platformjának kialakítása. A Xiaomi jelenleg a budapesti Szent Ferenc Kórház betegeinek a terápiáját is egy új digitális ökoszisztémával támogatja, amivel kapcsolatban Wagner Tibor elmondta, hogy egy külföldi vállalat hazai vezetőjeként kiemelt küldetésnek tartja a cég hazai társadalmi felelősségvállalását.
A jövő lakásai a mai igényekre szabva Ingatlanfejlesztés az ideális telektől az átadott lakásokig
Varázsgömbjük nincs, valós piaci ismeretük annál inkább: ez utóbbi, valamint két évtizedes rutin az OC Investment Solutions legnagyobb erősségei, amelyek okán szinte napi kapcsolatban vannak az összes jelentősebb ingatlanfejlesztővel. Honnan hová tart az újlakás-piac, és mi a titka egy sikeres projektnek? – többek között ezekről a témákról beszélgettünk Vincze Edittel, a cég ügyvezetőjével és Nagy Tibor üzletfejlesztési vezetővel.
Volt egy Flow (de milyen!)
Nekünk is nagyon sokat jelentett, hogy a járvány harmadik hulláma utáni első egésznapos élő rendezvényünkre komoly tömeg jött el, mindkét terem csurig megtelt. A színpadon üzletemberekkel, milliárdosokkal, influenszerekkel, celebritásokkal beszélgettünk, de benézett egy színiigazgató és egy NBA-játékos is.
A jövő már itt van – Robottechnológia és digitalizáció a térd- és csípőbetegségek gyógyításában
Robotok alkalmazása az ortopéd sebészetben kissé futurisztikusnak hangzik, azonban ez már a mindennapok része, de nem csak az USA-ban vagy a fejlett nyugat-európai országokban, hanem Magyarországon is. Az eljárás hazai bevezetése és meghonosítása Dr. Domán István Ph.D., FRCS ortopéd sebész nevéhez fűződik, aki az első OMNIBotics robotasszisztált műtéteket egy évvel ezelőtt kezdte. Azóta közel 100 sikeres, robottal végzett műtéten van túl, és rendkívül kedvezőek a tapasztalatai.
A well-being nem a pingpongról és az ingyengyümölcsről szól
Skybar, extra szabadnapok, halastó – egyre kreatívabbak a cégek abban, hogyan növeljék kollégáik elégedettségét. Nem véletlenül: a gyakran pozíciót változtató job hoppereknek kedvez a munkaerőhiány, a jó munkahelyhez pedig már alapfelszereltség a kedves környezetet, az uszodabérlet és a többi extra. Hogyan csinálják, akik jól csinálják?