A legjobbat mindkét világból

A kisvállalati ügyfelek sokáig úgymond két szék közt voltak pénzügyi szempontból, és ezért kereste a bank az őket megillető kiszolgálás optimális módját. „Kérdés volt, hogy a lakossági üzletág vagy a kkv-s ügyfélmenedzser foglalkozzon-e a kisvállalatokkal – mondja el Fetter István, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetője. – Ezért van akkora jelentősége, hogy bevezettünk egy újfajta szegmentációs modellt, amelynek értelmében a 300 milliótól egymilliárd forintig terjedő árbevétellel rendelkező cégek is a mi divíziónkhoz tartozhatnak. Így mi is, de a kkv divízió is célzottabb, gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálást tud az ügyfeleknek biztosítani.”

NÖVEKVŐ RÉSZESEDÉS

Ez pedig az eredményekben is megmutatkozik. A CIB Bank Kisvállalati Divíziója az elmúlt öt év során megduplázta árbevételét, piaci részesedését pedig 11 százalékra tudta növelni, csak az idei évben több mint kétszáz 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételű céget akvirált. Ráadásul most már a CIB-nél is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program GO! bizonyos termékei, és e szegmensben is rögtön az indulás után 8 százalék feletti piaci részesedést tudott elérni a pénzintézet.