Sikeres irodacampus-fejlesztései mellett most lakóingatlan-fejlesztésbe is kezd az Atenor Magyarországon. A Lake11 Home & Park nemcsak lokációjával, de különleges tervezésével, környezettudatos megoldásaival és lakásai méretével is kitűnik a piacon.
Legyen a zöldövezetben, de ne legyen kint a városból. Legyen hangulatos, de ne legyen se zsúfolt, se kihalt. Legyen szép és környezettudatos, de ne legyen megfizethetetlen. Az ilyen és más hasonló elvárásaikkal az újlakás-vásárlók alaposan feladják a leckét az ingatlanfejlesztőknek, vannak azonban köztük olyanok, akik nem futamodnak meg a kihívás elől. Ezen kevesek egyike az Atenor, aminek ősszel debütált első magyarországi lakóingatlan-projektje.
INGATLANFEJLESZTÉS ÚJ MEGKÖZELÍTÉSBEN – HAZAI ÉS EURÓPAI ÉRTÉKEK ÖTVÖZÉSE
Az Atenor egy százéves cég, a 20. században számos iparágban tevékenykedett, majd 25 évvel ezelőtt gondoltak egy nagyot, azóta pedig kizárólag az ingatlanfejlesztésre fókuszáltak, a többi üzletágukat eladták. „Amikor 2008-ban csatlakoztam a céghez, négy országban volt jelen az Atenor – idézi fel Borbély Zoltán, az Atenor ügyvezetője. – Ekkoriban kezdtük el felvásárolni azokat a telkeket, amelyen ma a Váci Greens áll, ami átadásakor a maga 123 ezer négyzetméterével Budapest legnagyobb, a hazai piacon elsőként
Kiemelt figyelmet fordított kisvállalati ügyfeleire az utóbbi években a CIB Bank, és ez meg is látszik az eredményeken. A Kisvállalati Divíziónál a legtöbb igényt kielégítő, egyszerű, gyors termékek mellett már a különlegesebb, nagyvállalatoknál megszokott megoldások is elérhetők. A folyamatos fejlesztések pedig még inkább abba az irányba hatnak, hogy az ügyfeleknek csak azzal kelljen foglalkozniuk, amiben a legjobbak, a pénzügyi háttér tekintetében pedig bátran hagyatkozhatnak a CIB-re.
A kisvállalati ügyfelek sokáig úgymond két szék közt voltak pénzügyi szempontból, és ezért kereste a bank az őket megillető kiszolgálás optimális módját. „Kérdés volt, hogy a lakossági üzletág vagy a kkv-s ügyfélmenedzser foglalkozzon-e a kisvállalatokkal – mondja el Fetter István, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetője. – Ezért van akkora jelentősége, hogy bevezettünk egy újfajta szegmentációs modellt, amelynek értelmében a 300 milliótól egymilliárd forintig terjedő árbevétellel rendelkező cégek is a mi divíziónkhoz tartozhatnak. Így mi is, de a kkv divízió is célzottabb, gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálást tud az ügyfeleknek biztosítani.”
NÖVEKVŐ RÉSZESEDÉS
Ez pedig az eredményekben is megmutatkozik. A CIB Bank Kisvállalati Divíziója az elmúlt öt év során megduplázta árbevételét, piaci részesedését pedig 11 százalékra tudta növelni, csak az idei évben több mint kétszáz 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételű céget akvirált. Ráadásul most már a CIB-nél is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program GO! bizonyos termékei, és e szegmensben is rögtön az indulás után 8 százalék feletti piaci részesedést tudott elérni a pénzintézet.
„A bankon belül egyértelműen az egyik legjelentősebb szegmenssé vált a kisvállalati. Nem véletlenül, hiszen több mint 500 ezer potenciális ügyfél tartozik ide, és ezek a cégek foglalkoztatják a legtöbb munkavállalót is” – fejti ki Fetter István. Nem csoda tehát, hogy kiemelt figyelmet is kapnak a kisvállalati ügyfelek, ami az elérhető termékekben és a kiszolgálás minőségében is tetten érhető. „A kisvállalatok nálunk a legjobbat kaphatják mindkét világból: elérhetőek számukra a nagyvállalatoknál használatos digitális csatornák, a treasury szolgáltatások, a biztosítások, valamint a személyre szabott, bonyolult termékek, de a kisvállalatokra méretezett csomagajánlatok, dobozos termékek, vagy éppen az egyszerűsített hitelbírálat is” – sorolja Fetter István.
CSAK KÉRNI KELL
A kiszolgálásban a gyorsaság és az egyszerűség mellett az ügyfelek igényeinek megfelelő folyamatos fejlesztést helyezik a középpontba. A CIB-mérce néven futó, azonnali visszacsatolást nyújtó rendszerben az ügyfelek rögtön értékelni tudják a kapott szolgáltatás minden elemét, a banknál pedig késedelem nélkül le is vonják a tanulságokat. „Gyakran ismétlődő igény volt például a számlatörténet rendelkezésre állására – mond egy konkrét példát a divízióvezető. – Korábban csak személyesen lehetett lekérni, az ügyfelek igényére válaszolva most már hat, jövőre pedig tizennyolc hónapra visszamenően online is elérhető, ráadásul a formátumot is úgy alakítottuk át, hogy a könyvelők könnyen tudjanak vele dolgozni.”
VALÓDI SEGÍTSÉG
Az ügyfelek kényelme az elsődleges a most zajló fejlesztések esetében is. Az Apple Pay mellett már a Google Pay is használható a CIB-es Visa kártyákkal, és az is a rövidtávú célok közé tartozik, hogy a kisvállalati ügyfelek a hitelbírálathoz hasonlóan online kaphassanak számlavezetési ajánlatot is.
Azonban Fetter István nem a konkrét termékeket vagy megoldásokat látja a kiemelkedő eredmények mögötti legfontosabb tényezőnek. „Rengeteg nagyon népszerű, a piacon kiemelkedő feltételeket kínáló termékünk van, például a számlavezetési csomagjaink vagy a befektetési ajánlataink. De igazán az a fontos, hogy mi komolyan vesszük a szerethető bankolás fogalmát. Mind kollégáinkkal, mind ügyfeleinkkel hosszú távra tervezünk. Nem az a célunk, hogy gyorsan eladjunk egy terméket, hanem hogy megismerjük az ügyfeleink céljait és igényeit, és az így létrejött bizalmi viszony keretében valós, érdemi segítséget tudjunk számukra nyújtani.”
A tájékoztatás nem teljes körű. A cikkben szereplő termékek részletes feltételeit a mindenkor hatályos, vonatkozó ügyféltájékoztatók, kondíciós listák és üzletszabályzatok tartalmazzák, melyek megtalálhatóak bankfiókjainkban, valamint a www.cib.hu honlapon.
Alfred Hitchcock ikonikus filmjeleneteit idéző videók megosztása kedvenc közösségi média felületünkön, vagy akár egy grönlandi helikoptertúra közben is kevesebb mint húsz perc alatt feltöltődő telefon – nem az új James Bond-film jeleneteiből idézünk. Az élmény viszont – akárcsak a mozivászon keltette katarzis – most már bárki által hazavihető.
Az elmúlt másfél évben többet hallottuk a Pfizer nevét, mint az azt megelőző évtizedekben összesen. A koronavírus-járvány elleni küzdelemben vállalt szerepe mellett számos más fontos gyógyszeripari találmányt köszönhet az immár 170 éves cégnek az emberiség és a magyar orvostársadalom is.
A hazai startupvilág meglehetősen túlfűtött állapotban van, majdnem minden területen sorakoznak az ambiciózus cégek, az egészség(ügy) frontján is egyre többen próbálnak érvényesülni. Körképünkben rangsor nélkül mutatjuk be a piacképes kezdeményezéseket. Olyanokat, amik még nem léptek piacra, és olyanokat is, amelyeknek már milliárdos árbevételük van.
A Budai Egészségközpont eddig is élen járt a 3D nyomtatásos technológia alkalmazásában, bokaspecialistájuk, Kynsburg Ákos segítségével pedig akár a protézisturizmus is beindulhat – a kisebb autó árába kerülő bokaműtétek itthon még mindig jóval olcsóbbak, mint a Közel-Keleten vagy az USA-ban.