Nem tudok álszent lenni

Hét éve még Szentkirályon volt a főhadiszállásod, most meglepődtem, hogy milyen szép új irodád van a régi családi cég dunaharaszti székházában.
A mai világban már nem éppen az irodákról szól a vállalkozói lét. Sőt, ahogy ezt a covid első éve alatt láttuk, a munkavégzéshez irodaházakra sincs nagyon szükség, de azért fontos a személyes kapcsolat, ezért most próbáljuk visszaszoktatni a kollégákat az irodába. Meg az is látszik, hogy üzleti partnerek között fontos, hogy a személyes kontakt meglegyen.

Az elnöki irodám most is lent van Szentkirályon, az az eredeti ősi irodám. Ahol pedig most vagyunk, a Vitapress Kft. és az egyéb cégeim székhelye. Ezt édesapámtól örököltük, és ennek a cégnek is én vagyok az ügyvezetője. Ez külön van a Szentkirályi Magyarországtól. Amúgy egy kereskedelmi iroda volt, két irodát összenyitottam, és csináltam egy elegáns megjelenésű, elképzelésem szerinti irodát.

Melyik irodában tűnsz fel gyakrabban?
Itt Dunaharasztin is egyszer-kétszer vagyok egy héten, meg le szoktam menni Szentkirályra is. Tulajdonosként a gyárakban nagyon tennivalóm már nincs, hiszen nagyon jó menedzsment van, kiváló az operációs rendszer, és nagyon jó a technológia, teszik a dolgukat. Hál’ Istennek, a napi operatív munkában már ilyen szinten nem kell részt vennem.

Mibe folysz bele mégis elnökként továbbra is aktívan?
Mindenképpen szemmel kísérem a marketinget és a fejlesztési tevékenységet. A cég nagyjából minden fejlesztést meg tud magának finanszírozni, az utolsó beruházások is főleg saját erőből történnek. A Szentkirályi Magyarországnak, aminek az elnöke vagyok, három elnökségi tagja van, velük szavazunk a fejlesztésekről, az irányelvekről.

A cégadatok között nagyjából stagnáló bevételű évet láttam tavaly a Szentkirályinál, visszaeső profittal. Ezt a járvány okozta?
Egyértelműen a covid, a horeca szektort szinte lenullázta (szállodák, éttermek, kávézók piacát – a szerk.). A kiskereskedelem viszont hozta a számokat. Meg is lepődtem, mert nagyot húztunk az év utolsó felében, úgyhogy nem volt olyan vészes a profitlemaradás.

A magyar Pepsi növekvő EBITDA-szintű vesztesége sem mutat jól, az is ugyanerre vezethető vissza?
Igen, a kóla típusú termékeknél egyértelműen a vendéglátóipari értékesítésben jelentkezik a profit. Ott a retailben, nagy kiszerelésnél nem nagyon van senkinek nagy profitja. A Pepsi megszenvedte a covidot, de már jobban van, idénre abszolút optimista számaink vannak, úgy néz ki, hogy hozni fogjuk a terveket.

A saját bizniszeid közül a SkyBaby energiaitallal mi történik? Sehol se látom, tavasz óta nem frissült a Facebook-oldala se.
Az energiaital-szektor régóta csalogatott engem, de aztán rá kellett jönnöm, hogy nem az én terepem, nem az én pályám. Mégpedig azért, mert én harminc éve ennek az egészségtudatos táplálkozásnak a híve és hírnöke vagyok. Az a probléma, amit most már be kell magamnak ismerni, hogy nem tudok ettől elvonatkoztatni. Tehát nem tudok álszentté válni, hogy olyan terméket akarjak rábeszélni az emberekre, aminek a fogyasztásával egyébként én sem értek egyet.



De a SkyBaby az összetételével pont valamiféle egészségesebb alternatíva próbált lenni, nem?
Próbált lenni, de az is bebizonyosodott, hogy aki ilyet fogyaszt, az nem erre kíváncsi.

Gondolom az sem segített, hogy a versenytársak is igen erősek, sőt van, akinél állami hátszél is látszik.
Nem nagyon számít. Az az igazság, hogy az a termékünk erős, ami mellé száz százalékig oda tudok állni személy szerint. Maga az energiaital-szektor csalogatott mindig, mert az üzleti modell nem rossz. De igazán mögé nem is akartam odaállni. És látszódik, hogy ha nem érzem magaménak száz százalékig, akkor nem megy.

Mi lesz akkor vele? Vége?
Két–hárommillió dobozzal eladunk belőle azért, majd meglátjuk, amíg a készlet tart. De nem hiszem, hogy plusz energiát bele fogok rakni a jövőben, marketingszempontból és fejlesztési oldalról legalábbis nem.

Felfutóban van viszont a kozmetikai vonal.
Annak meg is nézheted az Instáját meg a Facebookját. Nagyon erős a követőtábora, a szurkolótábora, komoly influenszereket sikerült a márka mögé felsorakoztatni. Egy gyönyörű reklámfilmet is forgattunk. Ezen 2017 óta dolgozom. A Rossmann-nak kizárólagosságot adtam év végéig, de nagyon jól muzsikál a termék, és a teljes szürkeállományomat és nagy pénzügyi lehetőségeimet is átfordítottam a Vízangyal fejlesztésére.

Most már olyan 200–300 milliót fektettem bele a víz alapú beautytermékekbe. Most tizennyolc termékünk van, de jövő nyárra huszonöt–harmincat akarok, hogy piacon legyen. Ki akarom használni az ásványvíz minden jótékony hatását.