„Én mindig azt gondoltam, hogy nincs olyan, amit nem lehet megcsinálni. Mindent meg kell próbálni, meg kell nézni, kérdezni, legrosszabb esetben ugyanott leszek, ahol elkezdtem.” „A mi lett volna, ha az az érzés, amit sohasem akarok érezni. Visszagondolva, mindig csak azt bántam meg, ha valamit nem mertem megtenni.” „Mindig az volt a cél, hogy ez egy globális sztori legyen, alapból a nemzetközi piacra terveztünk.”
Ezek a mondatok nem egy sokat látott férfi vállalkozó, hanem a 33 éves Jentetics Kinga magabiztos mondatai, az egyik legjelentősebb magyar startup, a Publishdrive alapítójáé. Kinga és két társa e-könyv-kiadással és -terjesztéssel foglalkozó online vállalkozása ma több mint száz ország piacán van jelen, 65 nyelven árulnak könyveket, olyan partnereik vannak, mint az Apple Books, az Amazon, a Google Play, a Barnes & Noble vagy a kínai Dangdang, és olyan befektetőik, mint a Startup Wise Guys észt akcelerátor és a cseh Credo. A bázisuk pedig Amerika.
Kinga korábban szerepelt a legsikeresebb 30 év alattiak 30 fős Forbes-listáján, fejezetet kapott egy női példaképekről szóló könyvben, 2018-ban a könyvkiadás legnevesebb eseményének számító Digital Book World kiállítás díjátadóján olyan emberek társaságában jelölték, mint Jeff Bezos, az Amazon alapítója, tavaly pedig bekerült a Google Women Founders támogatói programjába.
Hátszele semmi sem volt, szerencséje is talán csak annyi: mindig is nehéz volt eltántorítani attól, amit a fejébe vett, általában addig ütötte a vasat, amíg el nem érte a célját.
Felrakta, eladta
Jentetics Kinga egy idősebb lánytestvér és egy vállalkozó anya mellett nőtt fel Siófokon. A korábban a Videoton külföldi piacain dolgozó anya Kingát már korán nyelvtanulásra motiválta, és a multikulti balatoni fővárosban az angolt oktató óvoda és német két tannyelvű iskola meghozta a kívánt eredményeket. Mellette az irodalom és a zene lett a lány hobbija. Sokat olvasott, verseket és novellákat írogatott, és bár a gitártanfolyamra már nem fért be, kiegyezett a hegedűvel.
Vannak problémák, de számára mindig az a kérdés, hogy hogyan oldjuk meg őket. Ez a siker kulcsa.