Mit akar Szirmai Gergő?

Szirmai Gergő csendben ül. Már fél perce. A negyvenöt perces interjú alatt először. A Hollywood Hírügynökség atyja eddig mindenre csípőből válaszol. „Mit akar Szirmai Gergő?” – ezen még ő is eltöpreng. Kint ülünk. A nyári hőséget hidegfront és erős szél váltja. A csendes budai környék az ő svungjához idomul, nagy a reggeli forgatag a kávézó terasza körül. A beszélgetés elején szájához húzza a mobilomat, végig úgy tartja a zajban, mint egy mikrofont. „Dolgozni” – válaszol végül. Nagy erővel. Szerintem a szomszéd asztalnál is hallják.

Nagyon jó helyen tartok.


Filmes csatornája a magyar Youtube hőskorának hajnalán, 2011-ben indult. Gergő öt éve szerepelt a Forbesban, akkor 380 ezer feliratkozó felett járt, ma alig 420 ezernél. Hiába, influenszeres, tiktokos időket élünk, nem a tízperces filmkritikákét, bár régi, legendás videói (Alkonyat, A szürke ötven árnyalata) ma is jól pörögnek, erős a visszanézhetőségük, az algoritmus csípi az ilyet. Azért volt olyan szakasz Gergő életében, mikor a lassú növekedés bosszantotta volna. Amikor a heti három videó és az átlagnézettség volt a fontos. „Már nem kell a feliratkozószámot üldöznöm, vagy a nézettségért pánikolnom. Két dologra figyelek. Hogy a videók jelezzék azt a komolyságot, ahogyan a tartalomgyártáshoz állok. És hogy előkészítsem a következő lépést, hogy amit a szakmából kivettem, abból valamennyit visszaadjak.”