Valamivel több mint egy éve írtam a kriptóról, ami akkoriban a tőkepiac igazi szent tehene lett. Rosszat senki se mert írni róla, de én elengedtem a polkorrektséget, mint közgazdász és befektető próbáltam elhelyezni. Írásomban arra jutottam, hogy a kriptovaluták nem számítanak pénznek, nem mérnek értéket, és rendkívül körülményesen lehet csak tranzakciókat végezni velük. Míg a VISA hálózata másodpercenként közel 25 […]
Valamivel több mint egy éve írtam a kriptóról, ami akkoriban a tőkepiac igazi szent tehene lett. Rosszat senki se mert írni róla, de én elengedtem a polkorrektséget, mint közgazdász és befektető próbáltam elhelyezni.
Írásomban arra jutottam, hogy a kriptovaluták nem számítanak pénznek, nem mérnek értéket, és rendkívül körülményesen lehet csak tranzakciókat végezni velük. Míg a VISA hálózata másodpercenként közel 25 ezer tranzakciót hajt végre globálisan, addig egyetlen bitcoinügylet tíz percet, sőt akár egy órát is felemészt, miközben átlagos költsége harminc dollár körül mozog, ez finoman szólva is sokszorosa a „hagyományos” pénzügyi rendszer költségeinek. Van ugyanis egy mellékhatás: az a brutális mennyiségű energia, amit a rendszer elhasznál.
A bitcoin-tranzakciók éves energiafelhasználása meghaladja Ausztria, Belgium vagy épp a 217 millió lakost számláló Pakisztán teljes éves energiafogyasztását, miközben nagyon csekély társadalmi hasznuk van. Ne csak a feleslegesen elhasznált energiára, hanem a számítógépes számítási kapacitásra is gondoljunk!
Alkalmazkodókészség és magas fokú szakmaiság áll a Smarteq AVS Kft. sikerei mögött
A rendezvénytechnikai ipar bebizonyította, hogy képes nemcsak túlélni, de növekedni is a nehéz időkben. A globális események elősegítették az audiovizuális technológiák gyors fejlődését, az itthoni cégeknek pedig igencsak gyorsan kellett reagálniuk, ha nemcsak felzárkózni, de kiemelkedni is akartak a mezőnyből. A 10 éve alapított rendezvénytechnikával foglalkozó cég, a Smarteq AVS Kft. ügyvezető igazgatójával, Fábián Attilával beszélgettünk a vállalkozás sikereiről és az iparági trendekről.
„Az audiovizuális iparág majdnem olyan gyakran és gyorsan változik, mint a techipar. Az elmúlt 2 évet nézve azt láthatjuk, hogy a CEE régióban is növekszik az igény a gyors és minőségi AV eszközökre a rendezvények piacán. Nemcsak a mi célunk a szakmai fejlődés, de az ügyfeleink is elvárják. Az egyik fő trend, hogy minden AV eszköz legyen digitális. Most minden az interaktivitásról, videós prezentációkról, LED kijelzőkről, VR és AR terekről szól. Ehhez persze alapvető a legmodernebb, egy kézben tartott vezérlőrendszerek és szakemberek megléte. Mindez egyedi, kreatív és látványos csomagolásban” – ismerteti az iparág jelenlegi trendjeit Fábián Attila, aki már több mint 20 éve ezen a piacon dolgozik, de még mindig rajong egy-egy új technikai eszközért.
Minden vállalkozás arra törekszik, hogy növekedjen és új lábakat növesszen, hatékonyan használja fel tudását és erőforrásait. Így tett a Smarteq is, amikor a korábbi hang-, vizuál-, világítás- és színpadtechnikai szolgáltatásai mellett rapid gyorsasággal építette fel élő, online videó közvetítésekre alkalmas stúdióját.
„A pandémia kezdetekor azonnal turbófokozatra kapcsoltunk, a két tulajdonostársammal új lehetőségeket kerestünk. Nem akartuk elveszíteni azt, amit addig felépítettünk. Megnyomtuk az újratervezés gombot.
Gőzerővel dolgozott az egész csapat, hogy meg tudjuk valósítani az elképzeléseinket. Hamar ráeszméltünk, hogy bár a megszokott módon nem lehet rendezvényeket tartani, szinte minden eszközünk megvan ahhoz, hogy valós idejű, online konferenciák szervezésében segítsünk az ügyfeleinknek. Az ehhez szükséges stúdiót pár hónap alatt beüzemeltük, ami azóta is optimális kihasználtsággal működik. Itt minden úgy van megtervezve, berendezve, akár egy tévéstúdióban: kamerák, vágópult, mikrofonpark, világítás, díszletek és dekor, greenbox, kávézók, öltözők. Első osztályú adások gyártására vagyunk képesek” – folytatja a szakember, a MaReSz frissen kinevezett elnökségi tagja.
A gyors reagálás segített a Smarteqnek felülemelkedni a válságon, és kiemelkedni a versenytársak közül. A korlátozások feloldása után, ma a céges rendezvények körülbelül 70-30%-os arányban oszlanak el a fizikai és a digitális térben. „Ma már természetes a hibrid rendezvény, a „wow” élmény pedig mindenkinek jár. A vágy a fizikai események iránt meg fog maradni, de egyre erősebb az a trend, hogy amiért nem muszáj utazni, azt valósítsuk meg a digitális térben. A jövő a hibrid rendezvényeké erőteljes virtuális jelenléttel, mint a holografikus megoldások” – foglalja össze Fábián Attila.
A salgói Cigánydomb legkisebb, neorealista királyfija szerencsét próbál – nevét hetedhét országon is túl zengi a dzsesszvilág. Snétberger Ferenc rapszódiája a szegénységspirálból való kitörésről, Stendhalról és a nevét viselő gitárról.
Bódi Gabriella kifejezetten szerencsésnek érzi magát, holott 2022 Magyarországán van annál nagyobb ajándék, mint kétszeresen másnak lenni. Vállalkozást és üzleti kultúrát épít, vezetőket és csapatokat jobbít, és minden mondatával, gesztusával, puszta megjelenésével előítéleteket oszlat.
Egy házi fészertől száztíz főt foglalkoztató cégcsoportig vezetett a Nívó márkájú ajtókat gyártó Kiss család útja. A biztonságiajtó-gyártáshoz az ötletet a harminc éve szaporodó betörések adták, de ma már többfajta termék kerül ki üzemeikből – valószínű, hogy általuk gyártott kerítésbe is botlott már szinte mindenki az országban.