A budapesti bérpaloták világa sokakat magával ragad, de a díszletszerű homlokzatok mögött már nem sok lakás hordozza a boldog békeidők polgári miliőjét. Többségüket azóta alaposan átépítették, és a súlyos faajtók mögött ma már irodák vagy apartmanok működnek. A kivételek közé tartozik egy ötszobás lakás az Operával szemközt: még megvan az eredeti parketta, a mennyezetről a régi csillár lóg – igaz, a függönyöket már itt sem a lakók, hanem képletesen, a színpadmesterek húzzák el. Itt, a harmadik emelet 5-ös ajtó mögött működik Fischer Iván Lakásszínháza, vagy ahogy a pesti színházba járók egy szűk rétege ismeri, a Filc.
Még javában épült az Operaház és szemben a Drechsler-palota, a későbbi balettintézet, amikor két pesti üzletember bérházépítésbe fogott a szomszéd telken. Fischer Zsigmond (csak névrokona Fischer Ivánnak) és Sonnenberg Imre – a nevüket viselő szállítmányozási vállalat tulajdonosai – a korszak azon meggazdagodott kereskedői közé tartoztak, akik megkeresett pénzüket ingatlanokba fektették.
A Sugárút, a Hajós utca és a Szerecsen utca által határolt telken háromemeletes bérpalotát építtettek Bukovics Gyula tervei alapján. Az építész eleinte Ybl Miklós irodájában dolgozott, később városi palotákat tervezett, két főműve a Földművelésügyi Minisztérium épülete és a turai Schossberger-kastély.
Az 1885-ben befejezett bérpalota 1891-ben került Lindenbaum Mór nagykereskedő tulajdonába, majd 1902-ben a Közönséges Tömör Faltéglákat Árusító Rt. igazgatósága rendezkedett be itt. Később itt volt a Magyar–Horvát Asphalt Rt., a Magyar Union Bank Rt. és a Pneumatik Árusító Rt. központja is. A földszinten egy ideig a Magyar Velocipéd-Club téli helyisége, majd a Budapest Kávéház működött. Utóbbiban a budapesti és a bécsi lóversenyekre is lehetett fogadni, esténként cigányzenekar fokozta a hangulatot.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak.
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy az utóbbi években, részben a pandémia hatására is, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil egy 2022 októberében végzett kutatása szerint például immár a megkérdezettek 62 százaléka preferálja a kártyás fizetést.
Persze az igények és a lehetőségek kéz a kézben járnak. Ha vannak kényelmes, jól használható, megbízható fizetési megoldások, akkor az emberek egyre szívesebben használják ezeket, és egyre inkább meg is szokják, újabb igényt generálva. Az OTP Mobil mindig is élen járt az innovatív fizetési megoldások fejlesztésében, erre jó példa a SimpleBusiness legújabb, SoftPOS funkciója. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.
UTAT MUTATNAK
„Mindig arra törekszünk, hogy a mi megoldásunk ne egy legyen a többi között, hanem olyat mutassunk, ami másnak nincs. Ez az öt fizetési mód pont ilyen, különösen, hogy a szoftver más hasonló megoldásokkal ellentétben a PIN-kód kezelésére is alkalmas, így bármilyen összegű kártyás fizetést tud kezelni – mondja büszkén Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. – Az is célunk volt, hogy a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást fejlesszünk. És ez is sikerült.”
A SimpleBusiness így bármilyen NFC-képes, legalább Android 10-es verziójú operációs rendszert futtató telefonból vagy tabletből – iOS-környezetben egyelőre egyetlen szolgáltató sem tud ilyen megoldást kínálni – egy, a legtöbb elektronikus fizetési helyzetet kezelni tudó eszközt varázsol. És ez néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető, anélkül, hogy bárhova be kellene mennie vagy heteket várnia egy eszközre: egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már le is töltheti a szükséges alkalmazásokat.
„Aki tud a telefonjára telepíteni egy applikációt, az ezt a megoldást is minden gond nélkül tudja majd használni, és innentől kezdve az összes alkalmazásban elérhető fizetési opció hozzáférhető lesz számára. A piaci őstermelő, aki két kiló paradicsomot fizettetne ki kártyával, a jógaoktató, aki online órájáról küldene egy linket azonnali átutaláshoz, a vízszerelő, aki kiugrott ránézni a csöpögő csapra, a fogorvos vagy az ügyvéd, aki eddig nem szerzett be saját POS-terminált. A SoftPOS segítségével mindannyian az ügyfeleik és a saját igényeikre szabott elektronikus fizetési megoldásokat kínálhatnak” – sorolja a kisebb kereskedői példákat Dr. Al-Absi Gáber Seif.
ELENGEDETT HAVIDÍJ, MEGKAPOTT LEHETŐSÉGEK
Mivel sem a hagyományos POS-terminálok beüzemelési díját nem kell fizetni, sem az eszközök után bérleti díjat, és karbantartási költségek sincsenek, a havidíjas rendszerben működő SimpleBusiness SoftPOS megtakarítást jelenthet egy hagyományos kártyaterminálhoz képest, ráadásul a Visa jóvoltából 2023. március 31-ig még havidíjat sem kell fizetni, így kockázatmentesen kipróbálhatják a felhasználók.
A kedvező ár azonban csak az egyik ok, ami miatt megéri SimpleBusiness alkalmazásra váltani. Ott van a rugalmasság is. Képzeljünk el egy nagyobb futárcéget vagy sok, kisebb kereskedelmi egységgel, hálózattal rendelkező nagyvállalatot, ahol több száz terminállal dolgoznak a kollégák – SoftPOS megoldással ezek helyett mind használhatják az egyébként is náluk lévő eszközt, amivel minden mást is intéznek. Vagy ott van az étteremtulajdonos, akinek több étterme van – a pincérek ugyanazon az eszközön intézhetik a fizetést, mint amin felveszik a rendeléseket, az eszközöket pedig szabadon lehet ide-oda mozgatni az éttermek között az igények függvényében, miközben a forgalomra az alkalmazásból bárhonnan rá lehet látni. Ehhez teljes körű online platformot biztosítanak, egy felhőalapú szolgáltatási rendszerrel mindent egy kézben tudhatnak a felhasználók, többek között a visszatérítések, terminálok, számlák kezelését is.
Dr. Al-Absi Gáber Seif nem véletlenül várja új kereskedők, csatlakozók érkezését ezres nagyságrendben a következő időszakban. „Tudom, hogy ez szinte sci-finek hangzik még sokak számára, de az OTP Mobil nem véletlenül nyerte el legutóbb például a Hunfintech 2022 elismerését. Mindig a legjobb és a legszélesebb körű szolgáltatást akarjuk nyújtani a piacon, és ezt a célt úgy gondolom, hogy a SimpleBusiness SoftPOS esetében is elértük.”
A mélyépítésben a szén-dioxid-kibocsátás nagy részét a betongyártáshoz kapcsolódó emisszió képezi, ezért a HBM a fenntarthatóság jegyében elsősorban ennek csökkentésére fókuszál. A fenntarthatósággal kapcsolatban az építőiparnak igen nagy felelőssége van: a világ szén-dioxid-kibocsátásának körülbelül harmadáért ez az iparág felel. Ezért a speciális mélyépítési feladatokkal, elsősorban mélyalapozással és föld alatti terek határolásával foglalkozó HBM, a francia […]
Ilyen se volt még. Legyen máskor is! Megtartottuk az első Forbes Tech Summitot, volt itt robotikától mesterséges intelligencián át Twitch-streamekig minden, amiben mi, magyarok is jók vagyunk. Tudósításaink a Forbes.hu-ról.
Írta: Tilesch György Az üvegszilánk az étkezési szilikon forrása, amely a csontozat és kötőszövetek egészséges működéséhez fontos.” Ez a mondat a Meta (leánykori nevén Facebook) mesterséges intelligencia (MI) modellje, a Galactica válasza arra a kérdésre, hogy mik az üvegszilánk fogyasztásának áldásos hatásai. Hasonló segítőkészséggel taglalta az MI az öngyilkosság előnyeit, adott útmutatást a napalm házi elkészítéséhez, vagy vezetett végig azon, hogyan vehetjük […]
Az energiaválság viharában vette át az E.ON Hungária vezetését Guntram Würzberg, aki az anyavállalat esseni központjából jött. Interjú geopolitikai helyzetről, a kormányzati döntésekről, a legfontosabb stratégiai kérdésekről és az elmúlt évek állami tranzakcióiról, valamint arról, hogy miben más Németország és Magyarország.