Raja Ampat mindenhonnan nagyon messze van, ezért sokan úgy gondolták, hogy a Föld egyik utolsó érintetlen természeti csodájára nem leselkednek ugyanazok a környezetpusztító veszélyek, amelyek mára válságba sodorták bolygónk jelentős részét. Ám az eldugott indonéz szigetvilágot ugyanúgy utolérte a műanyagszemét és az emberi mohóság, mígnem környezetvédők egy elszánt csoportja a helyi törvényhozással karöltve tizenöt évvel ezelőtt megálljt parancsolt a pusztításnak. Mára Raja Ampat egy olyan ritka hely, amely azt bizonyítja, hogy a természet képes begyógyítani a sebeit, ha mi, emberek hajlandók vagyunk békén hagyni.
Írta: Cseke Eszter és S. Takács András
Nyugodtan feküdjetek le aludni, szólunk, ha feltűnnek a bálnák a láthatáron” – nyugtat meg Yann Martinie de Maisonneuve, a jóképű francia hajóskapitány. Igazán ramatyul nézhetünk ki – gondoljuk magunkban –, ha reggel kilenckor kedvesen ágyba tessékelik az egész családot. De hát egész éjszaka repültünk, még Baliról is két repülőjáratba telt, mire ideértünk. Yann vitorlása, a párját ritkítóan gyönyörű Senja kihajózik a sorongi repülőtértől tíz percre levő kikötőből, és kezdetét veszi a több mint egyhetes hajóút, hogy felfedezhessük Raja Ampat, a négy királyság csodáit.
A szigetvilág Pápuától nyugatra, a Csendes-óceán és az Indiai-óceán találkozásánál terül el. Az északi és a déli áramlatok évszakonkénti váltakozása miatt olyan gazdag és sokféle vízi élővilágot találni itt, mint ma már szinte sehol máshol a világon. Amikor először a vízbe dugjuk a fejünket egy korallzátony fölött, a sosem látott színkavalkád bűvöletében azonnal megértjük, mibe szeretett bele a La Rochelle-ből származó fiatal hajóépítő-mester, amikor tizenöt évvel ezelőtt ide sodorta a jószerencse. „Megérkeztem a tervrajzaimmal, mire a helyi építésvezető a lábával kezdett rajzolni a homokba közvetlenül a tengerparton” – emlékszik vissza Yann az első értekezletükre, ahol a helyi hajóépítők még akkor is a homokrajz részleteiről egyeztettek, amikor azt már rég elmosta a tenger. Mi lesz ebből? – gondolta magában Yann, és azt biztosan nem gondolta volna, hogy két dán befektető segítségével egész flottát épít és igazgat majd. Ez lett néhány évvel ezelőtt a Pacific High.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak.
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy az utóbbi években, részben a pandémia hatására is, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil egy 2022 októberében végzett kutatása szerint például immár a megkérdezettek 62 százaléka preferálja a kártyás fizetést.
Persze az igények és a lehetőségek kéz a kézben járnak. Ha vannak kényelmes, jól használható, megbízható fizetési megoldások, akkor az emberek egyre szívesebben használják ezeket, és egyre inkább meg is szokják, újabb igényt generálva. Az OTP Mobil mindig is élen járt az innovatív fizetési megoldások fejlesztésében, erre jó példa a SimpleBusiness legújabb, SoftPOS funkciója. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.
UTAT MUTATNAK
„Mindig arra törekszünk, hogy a mi megoldásunk ne egy legyen a többi között, hanem olyat mutassunk, ami másnak nincs. Ez az öt fizetési mód pont ilyen, különösen, hogy a szoftver más hasonló megoldásokkal ellentétben a PIN-kód kezelésére is alkalmas, így bármilyen összegű kártyás fizetést tud kezelni – mondja büszkén Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. – Az is célunk volt, hogy a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást fejlesszünk. És ez is sikerült.”
A SimpleBusiness így bármilyen NFC-képes, legalább Android 10-es verziójú operációs rendszert futtató telefonból vagy tabletből – iOS-környezetben egyelőre egyetlen szolgáltató sem tud ilyen megoldást kínálni – egy, a legtöbb elektronikus fizetési helyzetet kezelni tudó eszközt varázsol. És ez néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető, anélkül, hogy bárhova be kellene mennie vagy heteket várnia egy eszközre: egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már le is töltheti a szükséges alkalmazásokat.
„Aki tud a telefonjára telepíteni egy applikációt, az ezt a megoldást is minden gond nélkül tudja majd használni, és innentől kezdve az összes alkalmazásban elérhető fizetési opció hozzáférhető lesz számára. A piaci őstermelő, aki két kiló paradicsomot fizettetne ki kártyával, a jógaoktató, aki online órájáról küldene egy linket azonnali átutaláshoz, a vízszerelő, aki kiugrott ránézni a csöpögő csapra, a fogorvos vagy az ügyvéd, aki eddig nem szerzett be saját POS-terminált. A SoftPOS segítségével mindannyian az ügyfeleik és a saját igényeikre szabott elektronikus fizetési megoldásokat kínálhatnak” – sorolja a kisebb kereskedői példákat Dr. Al-Absi Gáber Seif.
ELENGEDETT HAVIDÍJ, MEGKAPOTT LEHETŐSÉGEK
Mivel sem a hagyományos POS-terminálok beüzemelési díját nem kell fizetni, sem az eszközök után bérleti díjat, és karbantartási költségek sincsenek, a havidíjas rendszerben működő SimpleBusiness SoftPOS megtakarítást jelenthet egy hagyományos kártyaterminálhoz képest, ráadásul a Visa jóvoltából 2023. március 31-ig még havidíjat sem kell fizetni, így kockázatmentesen kipróbálhatják a felhasználók.
A kedvező ár azonban csak az egyik ok, ami miatt megéri SimpleBusiness alkalmazásra váltani. Ott van a rugalmasság is. Képzeljünk el egy nagyobb futárcéget vagy sok, kisebb kereskedelmi egységgel, hálózattal rendelkező nagyvállalatot, ahol több száz terminállal dolgoznak a kollégák – SoftPOS megoldással ezek helyett mind használhatják az egyébként is náluk lévő eszközt, amivel minden mást is intéznek. Vagy ott van az étteremtulajdonos, akinek több étterme van – a pincérek ugyanazon az eszközön intézhetik a fizetést, mint amin felveszik a rendeléseket, az eszközöket pedig szabadon lehet ide-oda mozgatni az éttermek között az igények függvényében, miközben a forgalomra az alkalmazásból bárhonnan rá lehet látni. Ehhez teljes körű online platformot biztosítanak, egy felhőalapú szolgáltatási rendszerrel mindent egy kézben tudhatnak a felhasználók, többek között a visszatérítések, terminálok, számlák kezelését is.
Dr. Al-Absi Gáber Seif nem véletlenül várja új kereskedők, csatlakozók érkezését ezres nagyságrendben a következő időszakban. „Tudom, hogy ez szinte sci-finek hangzik még sokak számára, de az OTP Mobil nem véletlenül nyerte el legutóbb például a Hunfintech 2022 elismerését. Mindig a legjobb és a legszélesebb körű szolgáltatást akarjuk nyújtani a piacon, és ezt a célt úgy gondolom, hogy a SimpleBusiness SoftPOS esetében is elértük.”
Orvos, filmes, rapper, háborús szakértő. Róluk is szólt 2022. Valakinek fordulópont, másnak lehetőség, hogy másokat segítsen át rajta. Vállaltan szubjektív és vállaltan tízes lista tíz magyarral.
A legújabb iX M60 a BMW nagyfeszültségű zászlóshajója. Lehet, hogy két villanymotorja csupán tíz másodpercig adja le a csúcsteljesítménynek számító 619 lóerőt, ám ez is bőven elég személyes tér-idő kontinuumunk alapos megbolygatására.
Góg Angéla megszállottan tud beszélni az emlékeket őrző ízekről. Ha kell, hat és fél ezer apró kekszet gyárt le kézzel, de mostanában inkább az Onyx jövőbeli konyháját készíti elő. Ő a nagybetűs food designer Magyarországon.
Csoki, zsepi, nyitott ajtó. Egy jó vezetőnek minden helyzetben gondolnia kell a munkatársakra, vagyis ez a három dolog mindig legyen nála, mondja Árvai Eszter, aki a bevételi számok helyett is a kollégák elégedettségét tartotta vezetőként a legfontosabbnak. Az IKEA ranglétráján gyorsan haladva hamar budaörsi áruházigazgató, majd ausztriai HR-vezető lett, vagyis a legmagasabb nemzetközi pozícióig jutott Magyarországról a bútoróriásnál. Csak aztán túltolta a munkát. Azt mondja, tanult belőle, és most mint mentor adja tovább a tapasztalatait.