2000-ben, negyvenévesen álltál fel egy nemzetközi befektetési bank vezetői pozíciójából, hogy az addig „kapó ágon” élt életed helyett az „adó ágat” válaszd – például a Bátor Tábor elnökeként. Nem bántad meg, hogy kicsekkoltál a pénzvilágból?Soha. Az elején még egy évig a Schroder Salomon Smith Barney pénzintézet közép-európai tanácsadója maradtam, és minden hónap első hétfőjét Londonban töltöttem. Ez egyrészt azért […]
2000-ben, negyvenévesen álltál fel egy nemzetközi befektetési bank vezetői pozíciójából, hogy az addig „kapó ágon” élt életed helyett az „adó ágat” válaszd – például a Bátor Tábor elnökeként. Nem bántad meg, hogy kicsekkoltál a pénzvilágból? Soha. Az elején még egy évig a Schroder Salomon Smith Barney pénzintézet közép-európai tanácsadója maradtam, és minden hónap első hétfőjét Londonban töltöttem. Ez egyrészt azért kellett, hogy bebizonyítsam magamnak: már nincs benne kihívás. Másrészt meg a fontosságtudatom miatt, mert ennek az elengedése a legnehezebb. (Nevet.)
Meg nyilván a jó fizetésé. Meg lehet élni befektetésekből és boardtagságokból is, bár nagyobb a kockázat. Érdemes a hozzáálláson is változtatni: kell-e a sok pénz? A gyerekeimmel csak rosszat teszek, ha luxuskörülményeket teremtek nekik.
És milyen területeken érdemes ma befektetni? Nemrég csináltunk egy magyar és két szlovák kollégával egy climate tech accelerator hubot Pozsonyban, egy hasonló angol hubbal együttműködve. Másfél ezer céget tudtunk megnézni, és lett nyolc befektetésünk, köztük brazil, angol, német és finn is. Mindig izgatott, hogy a régióban hubokat kellene létrehozni, Észtország például valamennyire tech központ lett, Budapest lehetne zenei, minden adottsága megvan hozzá. A klímavédelem izgalmas terület, és én csak olyan ügyekkel foglalkozom, amik a világot jobbá teszik.
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1.
1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN?
Főleg bankkártyás fizetéssel: az online bankkártyahasználat 60 százalékról 71 százalékra nőtt 2020 óta2. Ez alapján kijelenthetjük: az e-commerce köszöni, jól van, és az a vállalkozó, aki nem ismeri az online kereskedelem aktuális trendjeit, lehet, hogy hamarosan a pálya széléről integethet az őt megelőző versenytársaknak.
„A CIB Banknál azon dolgozunk, hogy ügyfeleink a digitalizáció nyertesei legyenek. Ehhez minden segítséget megadunk nekik, a tanácsadástól az új fizetési módok implementációjáig” – tudjuk meg Fetter Istvántól, a CIB Bank kisvállalati divízióvezetőjétől.
A fogyasztók 52 százaléka, amikor döntenie kell, hogy hol vásárol meg egy terméket, az 5 legfontosabb szempont között említi a fizetési lehetőséget3. Ezt támasztja alá, hogy 10-ből 9 hagyott már abba online vásárlást, mert nem kínáltak számára megfelelő fizetési módot2. Létkérdés tehát, hogy a kereskedő ismerje a célcsoportja fizetési szokásait.
Az ügyfelek ezek feltérképezésében is számíthatnak a CIB Bankra. A Mastercard 2022-es Fizetési Élmény Riportja szerint minden 10. megkezdett online fizetési folyamat azért szakad meg, mert a vásárlónak nincs kéznél a bankkártyája vagy nem áll módjában beírni a kártya adatait3. Gondoljunk bele: ki kezdi el bepötyögni a bankkártyaszámát egy tömött buszon? Senki. Inkább otthagyja a kosarát. Egy egyszerűbben elérhető fizetési megoldás, mint az ismétlődő vagy az egygombos ismétlődő fizetés az ilyen helyzetekben megmentheti a tranzakciót.
Utóbbi lényege, hogy a vásárló a tranzakció során elmentheti a kártyaadatokat, így, ha legközelebb is online fizet ugyanazon kereskedőnél, pár kattintással elindíthatja és hitelesítheti a folyamatot, anélkül, hogy újra beírta volna az adatait. Növekvő népszerűségét mutatja, hogy az online vásárlók 52 százaléka már legalább egy helyen elmentette a kártyaadatait4 és 30 százalékuk havonta legalább egyszer fizet mentett kártyával5. Gyorsabb és egyszerűbb vásárlást tesz lehetővé a fogyasztónak, aki ezért többet költ és gyakrabban fejezi be a tranzakciót. „Nem véletlen, hogy ügyfeleink közül egyre többen teszik elérhetővé ezt a fizetési opciót” – árulja el Fetter István.
A kártyaadatokat az ismétlődő fizetésnél is elmentjük, de a fizetés itt nem eseti, hanem rendszeres jellegű. Ez a konstrukció tökéletes havi rendszeres költésekhez, például a streaming-előfizetésekhez.
Mi dönti el, hogy a vásárló elmenti-e a kártyaadatait? „Az online kereskedőbe és a banki szolgáltatóba vetett bizalom” – mondja István. „A CIB Bank mindent megtesz ezért: a bankkártyaadatokat tokenizálva, a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak (PCI DSS) megfelelően tároljuk, így harmadik fél nem férhet hozzájuk. Még a kereskedő sem. Érdemes lehet tehát a vállalkozóknak megfontolni ezen fizetési módokat, mellyel kapcsolatban bankfiókjainkban kérhetnek bővebb tájékoztatást.”
1GKI Digital – Online Kiskereskedelmi Index 2022
2 Fizetési Élmény Riport 2022, 1000 fős, online rendszeres vásárlókra reprezentatív saját kutatás alapján
Csoki, zsepi, nyitott ajtó. Egy jó vezetőnek minden helyzetben gondolnia kell a munkatársakra, vagyis ez a három dolog mindig legyen nála, mondja Árvai Eszter, aki a bevételi számok helyett is a kollégák elégedettségét tartotta vezetőként a legfontosabbnak. Az IKEA ranglétráján gyorsan haladva hamar budaörsi áruházigazgató, majd ausztriai HR-vezető lett, vagyis a legmagasabb nemzetközi pozícióig jutott Magyarországról a bútoróriásnál. Csak aztán túltolta a munkát. Azt mondja, tanult belőle, és most mint mentor adja tovább a tapasztalatait.
Írta: Gazsi Zoltán „Ha senki nincs, ki elringasson, ringasd el magad!” Csak az tud motiválni, aki motivált, és az tud inspirálni, aki maga is inspirált. Jó hírem van: motivációnkért mi vagyunk a felelősek, erről énekelt az LGT is, már 1972-ben. Számomra sosem volt kérdés, hogy motivációm, inspirációm különösen fontos az általam vezetett szervezet életében is. Szerencsére […]
Fáradhatatlanok, emberközpontúak, szociálisan tudatosak és végtelenül szabadszelleműek.
A Z generáció, vagyis a zoomerek megérkeztek a munkaerőpiacra, és nem akarnak igazodni a régi rendszerhez, inkább újat építenének helyette. Négy, a korosztály legfontosabb értékeit megtestesítő pályakezdő mondja el, mit tudnak hozzáadni a zoomerek a munka világához, hogyan lehet motiválni őket, és miként fog kinézni az a jövő, aminek már ők írják a szabályait.