Kevesebb mint egy évtized alatt lett gyakornokból menedzsmenttag Gendúr István, aki a Schneider Electric magyarországi vállalatánál az adatközponti insfrastruktúra üzletágáért felel. Többek között a kritikus infrastruktúráról, a soft skillek fontosságáról, a növekedés kulcsáról és az adattárolás trendjeiről beszélgettünk vele. Kevesen mondhatják el magukról, hogy annál a cégnél lettek menedzsmenttagok, ahol gyakornokként kezdték el karrierjüket. Ezen […]
Kevesebb mint egy évtized alatt lett gyakornokból menedzsmenttag Gendúr István, aki a Schneider Electric magyarországi vállalatánál az adatközponti insfrastruktúra üzletágáért felel. Többek között a kritikus infrastruktúráról, a soft skillek fontosságáról, a növekedés kulcsáról és az adattárolás trendjeiről beszélgettünk vele.
Kevesen mondhatják el magukról, hogy annál a cégnél lettek menedzsmenttagok, ahol gyakornokként kezdték el karrierjüket. Ezen kevesek egyike Gendúr István, aki 2012-ben villamosmérnök-hallgatóként, egy kooperatív képzés keretében került a Schneider Electrichez. „Először a vállalkozási mérnökök közé kerültem, ahol viszonylag hamar kaptam komoly mérnöki feladatokat” – meséli a kezdetekről. Sikerült bizonyítania rátermettségét, így a cég még a képzés lejárta előtt szerződést kínált neki. 2013 júniusától teljes állású vállalkozási mérnökként dolgozott tovább a Schneider Electricnél, ahol több nagy projektet – többek között áramszolgáltatói alállomás-építést és komplett gyárépítéseket – sikerült nagy megelégedéssel koordinálnia. „Ez a pozíció lényegében egy projektmenedzseri feladat, amihez elengedhetetlen az erős mérnöki háttértudás. Ebben a munkakörben éreztem meg azt, hogy a pluszmunkák eladása is jól megy, így a meglévő pozícióm mellett 2016-ban elkezdtem a sales irányába is kacsintgatni. Az akkori vezetőmnek tetszett ez a hozzáállás és felvetette, hogy csatlakozzak a sales csapathoz, ahol jellemzően mérnök kollégák értékesítettek szolgáltatásokat. Nem sokkal ezután elkezdtek jönni a számok, engem pedig kineveztek csoportvezetőnek” – eleveníti fel István az első időszakot.
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1.
1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN?
Főleg bankkártyás fizetéssel: az online bankkártyahasználat 60 százalékról 71 százalékra nőtt 2020 óta2. Ez alapján kijelenthetjük: az e-commerce köszöni, jól van, és az a vállalkozó, aki nem ismeri az online kereskedelem aktuális trendjeit, lehet, hogy hamarosan a pálya széléről integethet az őt megelőző versenytársaknak.
„A CIB Banknál azon dolgozunk, hogy ügyfeleink a digitalizáció nyertesei legyenek. Ehhez minden segítséget megadunk nekik, a tanácsadástól az új fizetési módok implementációjáig” – tudjuk meg Fetter Istvántól, a CIB Bank kisvállalati divízióvezetőjétől.
A fogyasztók 52 százaléka, amikor döntenie kell, hogy hol vásárol meg egy terméket, az 5 legfontosabb szempont között említi a fizetési lehetőséget3. Ezt támasztja alá, hogy 10-ből 9 hagyott már abba online vásárlást, mert nem kínáltak számára megfelelő fizetési módot2. Létkérdés tehát, hogy a kereskedő ismerje a célcsoportja fizetési szokásait.
Az ügyfelek ezek feltérképezésében is számíthatnak a CIB Bankra. A Mastercard 2022-es Fizetési Élmény Riportja szerint minden 10. megkezdett online fizetési folyamat azért szakad meg, mert a vásárlónak nincs kéznél a bankkártyája vagy nem áll módjában beírni a kártya adatait3. Gondoljunk bele: ki kezdi el bepötyögni a bankkártyaszámát egy tömött buszon? Senki. Inkább otthagyja a kosarát. Egy egyszerűbben elérhető fizetési megoldás, mint az ismétlődő vagy az egygombos ismétlődő fizetés az ilyen helyzetekben megmentheti a tranzakciót.
Utóbbi lényege, hogy a vásárló a tranzakció során elmentheti a kártyaadatokat, így, ha legközelebb is online fizet ugyanazon kereskedőnél, pár kattintással elindíthatja és hitelesítheti a folyamatot, anélkül, hogy újra beírta volna az adatait. Növekvő népszerűségét mutatja, hogy az online vásárlók 52 százaléka már legalább egy helyen elmentette a kártyaadatait4 és 30 százalékuk havonta legalább egyszer fizet mentett kártyával5. Gyorsabb és egyszerűbb vásárlást tesz lehetővé a fogyasztónak, aki ezért többet költ és gyakrabban fejezi be a tranzakciót. „Nem véletlen, hogy ügyfeleink közül egyre többen teszik elérhetővé ezt a fizetési opciót” – árulja el Fetter István.
A kártyaadatokat az ismétlődő fizetésnél is elmentjük, de a fizetés itt nem eseti, hanem rendszeres jellegű. Ez a konstrukció tökéletes havi rendszeres költésekhez, például a streaming-előfizetésekhez.
Mi dönti el, hogy a vásárló elmenti-e a kártyaadatait? „Az online kereskedőbe és a banki szolgáltatóba vetett bizalom” – mondja István. „A CIB Bank mindent megtesz ezért: a bankkártyaadatokat tokenizálva, a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak (PCI DSS) megfelelően tároljuk, így harmadik fél nem férhet hozzájuk. Még a kereskedő sem. Érdemes lehet tehát a vállalkozóknak megfontolni ezen fizetési módokat, mellyel kapcsolatban bankfiókjainkban kérhetnek bővebb tájékoztatást.”
1GKI Digital – Online Kiskereskedelmi Index 2022
2 Fizetési Élmény Riport 2022, 1000 fős, online rendszeres vásárlókra reprezentatív saját kutatás alapján
Ha a Noma egyik meghatározó sous-séfje önállósítja magát, az garancia rá, hogy valami egészen új jön létre. Riccardo Canella, a gondolkodó séf Velencében alkot.
Úgy adták el egy 33 milliárdos üzlet keretében egy lengyel cégnek a Szallas-csoport egészét, hogy a magyar vállalat vezetése alakítja át a vevő szállásportálját a Szallas-modellre. Jövő nyárra újabb cégvásárlásokat is tető alá hozhatnak.
Írta: Gazsi Zoltán „Ha senki nincs, ki elringasson, ringasd el magad!” Csak az tud motiválni, aki motivált, és az tud inspirálni, aki maga is inspirált. Jó hírem van: motivációnkért mi vagyunk a felelősek, erről énekelt az LGT is, már 1972-ben. Számomra sosem volt kérdés, hogy motivációm, inspirációm különösen fontos az általam vezetett szervezet életében is. Szerencsére […]
Illés Fanni és Pásztory Dóra paralimpiai bajnok úszók, Boronkay Péter világbajnok paratriatlonista, Barabás Lőrinc világhírű trombitaművész – ők mind A Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány berkeiből kerültek ki. A 34 éve működő civil szervezet abban segíti az érintett gyerekeket és szüleiket, hogy elhiggyék: bármire képesek.