A luxusingatlanok értékesítői palettájára csak a legsokoldalúbb és legtapasztaltabb szakemberek kerülhetnek fel, hiszen ezen a területen a siker nemcsak a többéves szakmai gyakorlaton és a kiemelkedő szakértelmen múlik, hanem elengedhetetlen feltétel a diszkréció, az empátia és a hitelesség megléte is. Dr. Vincellérné Fogarassy Valériával és lányaival beszélgettünk arról, hogyan lett a 22 éve alapított City Cartel meghatározó szereplője a magyar prémiumingatlan-szektornak.
„Az ingatlanértékesítői karrierem elindítását a saját otthonkeresésem inspirálta több mint 20 évvel ezelőtt, a szolgáltatásaink minőségét és sokrétűségét pedig mindaz, ami akkor nekem ügyfélként a szakmából nagyon hiányzott. Nem számít, mekkora értékű egy ingatlan, mindenki jó üzletet akar kötni, és mi ebben segítünk az ügyfeleinknek, ezért minden ingatlanra egyedi eladási stratégiát és marketingtervet dolgozunk ki. Azok számára is tudunk segíteni, akik külföldön szeretnének ingatlant vásárolni, hiszen Toscanától Floridáig mindenhol vannak partner irodáink, akik ugyanazzal a lelkesedéssel és profizmussal szolgálják ki az ügyfeleket, mint mi” – kezdi a magyar és nemzetközi luxusingatlanokkal és befektetési lehetőségekkel foglalkozó ingatlaniroda hálózat ügyvezetője, Dr. Vincellérné Fogarassy Valéria.
A kialakult ügyfélkörrel rendelkező City Cartel egyedülálló szolgáltatást nyújt a prémium ingatlanok iránt érdeklődők számára, mindegy, hogy magán- vagy befektetési céllal keresik meg őket. Legyen szó luxusházakról, kastélyokról, szállodákról, irodaházakról, mezőgazdasági, fejlesztési területekről, golfpályáról vagy halastóról, a prémium szolgáltatás mindenkinek jár.
„Feladatunk sokkal több, mint a megfelelő ingatlan kiválasztása és értékesítésének előkészítése. Emberek, családok, vállalkozások problémáit oldjuk meg szakértői támogatásunkkal, segítünk a döntéshozatalban, ezzel rengeteg terhet véve le a vállukról. Ez nem csupán üzleti, hanem bizalmi kapcsolat is, ami sok esetben generációkon keresztül is átível. Mindezek mellett a megbízhatóság és a diszkréció is fő erényünk. Ingatlanportfóliónk egy része nyilvánosan nem elérhető, csak kiemelt ügyfeleink kérésére tudjuk kiajánlani” – veszi át a szót Dr. Vincellér Zsuzsa, Valéria fiatalabb lánya.
Óhidi Zsuzsa és Fűzy Gábor 2020 őszén még csak megfogalmazta egy természetes alapanyagokból készülő édesség gondolatát, egy évvel később már hetvenezernél is több gyümölcsgolyót adtak el.
Buba Ball története életmódváltással kezdődött. Óhidi Zsuzsanna és párja, Fűzy Gábor egy néhány hetes online kurzus alapján lépésről lépésre hagyott el az étkezéseiből különböző adalékokat és alapanyagokat, a tartósítószerektől a finomított cukorig. „Rájöttünk – mondja Zsuzsa –, ha ebből a diétából meg akarunk tartani valamit, elég nehéz lesz a boltokban édességet találnunk.” Miután megkóstolták az előbb egy barátjuknál, majd az egyik drogériában talált Mimi’s Garden édes golyókat, már tudták is a megoldást.
„Aszalt és liofilizált gyümölcsök, valamint nyers kakaópor az alap, a golyók zsírosságát olajos magvak adják: dió, kesudió vagy mandula” – magyarázza Zsuzsa és Lencsés-Tóth Dávid vegán csemegéjük lényegét. Dávid üzlettársnak és digitális szakembernek csatlakozott Gáborékhoz. Eleinte kézzel formázták a cseresznye nagyságú, glutén-, adalékanyag- és hozzáadottcukor-mentes, édes golyókat, de hamar rájöttek, hogy igazán nagy volumenhez nem lesz elég a kézi munka.
„Először kávézókba vittük be kóstoltatni, és egyből éreztük, hogy komoly piaci rést találtunk” – mondja Gábor. Annyira, hogy 2020 decemberében megalapították a Félix fiuk becenevét viselő Buba Planet Kft.-t, egy hónappal később pedig beszerezték Brazíliából a megfelelő gépet, ami a Buba Ballok jellegzetes, cseppszerű formáját is megadja – nem mellesleg percenként kilencven golyót dobál ki magából.
„Akkor foglalkozunk marketinggel és építkezéssel, amikor éppen találunk rá időt. De nagyon lefoglalnak minket a munkáink” – mondja Zsuzsa. Ő hétközben a többek között a Joyt és az Éva magazint kiadó Marquard Media Magyarország Kft. ügyvezetője, itt kollégája Dávid, míg Gábor egy színpadtechnikai cégnél dolgozik. Emiatt gyakorlatilag csak hétvégente jut idejük a golyókat készíteni egyik barátjuk üzemében.
Ehhez képest nagy eredmény, hogy már harminc partnerük van, a Buba Ball olyan kávézókba jutott el, mint a My Little Melbourne vagy az Essence Delicates, továbbá rendelhető a Kifli.hu-ról, a Food Pandáról, a Woltról és az Étkezz jól!-tól, sőt a termelőket tömörítő Nekedterem.hu kínálatában is ott van.
„Ha a közösségi médiában hirdetünk, az egyből meglátszik a számainkon” – mondja Gábor. Azt mondják, az időhiány miatt organikusan építkeznek, mert egyelőre többször fordul elő, hogy a leendő partnerek keresik meg őket. „Egy kicsit azért fordítva ülünk a lovon” – jegyzi meg mosolyogva Dávid.
A legfőbb nehézségük a beszerzés, azt mondják, nem könnyű a nagykereskedőknél minden alapanyagból szigorú elvárásaiknak megfelelőt találni (például, hogy az aszalványok kén-dioxid-mentesek legyenek). „Még az aszalt datolyát is cukrozzák. Pedig ha van gyümölcs, ami magában is édes, akkor az a datolya” – mondja Gábor. Most éppen megfelelő mangót nem találnak, ezért azt az ízt ki kellett venniük a kínálatból. Maradt az ananász, az eper, a datolya, a málna, amelyek mellé a karácsonyi időszak előtt felvették a zserbót és a mákosbejglit.
A gyors növekedés a 2021 decemberéig eladott hetvenezer golyóval felülmúlja Zsuzsáék elképzelését. Azt remélik, hogy hamarosan a nagy áruházláncok polcaira is felkerül a Buba Ball, és szeretnének legalább egy benzinkúthálózatba is bejutni, 2022-ben pedig már alkalmazottat is vennének fel.
Buba Planet Kft. Alapítás: 2020. december Befektetett tőke: 11 millió forint Becsült árbevétel (2021): 7 millió forint Becsült adózott eredmény (2021): „esélyes a plusz nulla” Forrás: cégközlés
Három évtizede még importcsokis slepptúrákon hajtotta a Barkast, ma már húszezer cikkelemet árul és csomagol egy óriási csarnokban, Debrecenben. Gál Miklós ezen a ponton hátrébb is lépett volna a Csoki Maxból, csak végül máshogy alakultak a dolgok, körülötte is mindenki elfoglalt lett. Meg amúgy is: te otthagynál egy halom édességet?
Négy nap = három város és egy Rajna menti kerékpártúra. Kis előre szervezéssel ennyi simán belefér egy németországi hosszú hétvégébe, így jó arányban lehet keverni a sportosabb programot a romantikus középkoriváros-látogatással, és a pöpec német felhőkarcoló-építés remekeit is megcsodálhatjuk – akár egy sétahajóról. Persze nem maradunk rajnai rizling nélkül sem.