Az N28 abban erős, ami leírva is a koncepció legjobban hangzó része: biztos kézzel válogatott, kevésbé ismert magyar borok hasonlóan biztos kézzel tálalt mediterrán falatokkal.
Ahhoz képest, hogy borbárról van szó, a Nagymező utcai N28 (sosem találnátok ki a házszámot) a konyha terén is sokat vállal, pontosabban sokat mond: a promóanyagok a séf pedigréje mellett párizsi, baszk és katalán behatásokról mesélnek hosszan. Két pincészet, a Tokaj-hegyvidéki Barta meg az etyek–budai-borvidék kevésbé ismert pázmándi–nadapi csücskében tevékeny Szentesi közös vállalkozásáról van szó. (Utóbbi készíti a pezsgőket kábé minden olyan magyar pincének, amelyik saját pezsgőpince nélkül dolgozik, tehát mindenkinek, aki nem Sauska, Kreinbacher vagy Garamvári. Fajtamentő projektjeivel egyetemben mi is elbeszéltük borászportré-sorozatunk elején: Forbes, 2014/12). De nem csak a tulajok borait lehet kérni, sőt a borlap nagyobbik részét másoktól válogatták, viszont azokat is a mainstream radar alatti magyarokból.
A menü első oldalát rengeteg pintxo (tapas baszkul) és érlelt felvágott alkotja, jóval kevesebb meleg étel sorakozik a második oldalon. Egész vacsorára jöttünk, úgyhogy nekünk úgy tűnik adekvátnak, hogy utóbbiakkal nyissunk, mert ott vannak a fehérboros induláshoz jobban passzoló dolgok.
Az égetett brokkoli brindzás rikottával majdnem annyira jó, mint ahogy hangzik: a rikotta könnyűvé teszi a juhtúrót, a juhtúró pikánssá a rikottát. Az odakapatott zöldség a lehető legérdekesebb arcát mutatja, és a mandula is csak hozzáad, a szirupos hatású narancslekvár viszont inkább elvesz, pedig fanyarabb formában annak is lehetne helye. Fűszerből viszont olyan bőven jut a tányérra, hogy egy részüket inkább másik főételünkben, a beregi csirkemarengóban látnánk viszont szívesen. Ez egy alsó- és felsőcomb paradicsomos mártásban, amely mártást a szó mindkét értelmében kiváló olívaolaj miatt remek tunkolni, viszont egy egész tányért a semlegesnek meghagyott puha húsokkal nem tud elvinni a hátán.
Számlázóprogramot már minden kisvállalkozó használ, de ezek nem spórolják meg a számlák kezelésével, nyomon követésével, kifizetésével töltött értékes időt. A digitális pénzügyi asszisztensként működő BUPA viszont igen, sőt közben még áttekintést is ad a cég legfontosabb mutatóinak alakulásáról. Még egy platform, ami azt mutatja: a digitalizáció valóban nem egy kényelmetlen tanulási folyamat lesz, hanem valóban az élet és az üzlet fontos dolgaira szánható időt felszabadító lehetőség.
Az emberek sokfélék, egyéni álmokkal, tervekkel, a szabadidő eltöltésének milliónyi módjával. Egyben azonban szinte mindenki egyetért: nyűgnek érezzük mindezek megvalósítása helyett adminisztrációra, bürokráciára pazarolni időnket és energiánkat. Bevett gyakorlat, hogy a mikro- és kisvállalkozásokban maga a cégvezető a pénzügyes egy személyben, asszisztensre pedig nincs keret. Jóval egyszerűbb a dolga annak, aki a BUPA-t használja, amit pontosan azzal a céllal kezdtek el fejleszteni, hogy digitális asszisztenciát nyújtson, és időt spóroljon.
NÉHÁNY KATTINTÁS MINDEN FONTOS LÉPÉS
A BUPA tudja mindazt, amit egy számlázóprogram, de annál sokkal többet. Aki regisztrál, kap egy e-mail-címet is hozzá, és ha erre kéri a bejövő számlákat, a program automatikusan be tudja olvasni ezeket. Összekapcsolható az internetbankos számlával, így a beérkezett, beolvasott számlákat néhány kattintással ki is lehet fizetni, a programban kiállított számlák esetében pedig figyeli, megjött-e az ellenértékük. Nincs többé táblázatböngészgetés, papíron pipálgatás, adatok ide-oda vezetgetése. A BUPA ráadásul az adatokból pillanatok alatt áttekinthető, vizualizált összképet is tud adni arról, hogy állnak a cég bevételei, kiadásai, cash flow-ja.
Aki ennél a pontnál érhető módon úgy döntött, most azonnal regisztrál, és elkezdi használni a BUPA-t, annak azt azért tudnia kell, hogy a banki összekötés egyelőre csak a Budapest Bank ügyfeleinek érhető el – jelenleg 17 ezer felhasználója van. A fejlesztés ugyanis a Budapest Bankot is magába foglaló bankcsoportnál kezdődött, ez egyben garancia a külön, tulajdonképpen pénzügyi startupként működő BUPA mögött álló szakértelemre és biztos háttérre is.
FEJLESZTÉSEK A LÁTHATÁRON
Szerencsére a BUPA rendelkezik a megfelelő engedélyekkel arra, hogy a programot bármelyik bank rendszerével össze lehessen kötni, és 2022 elejétől folyamatosan újabb és újabb bankok ügyfelei érhetik majd el a teljes szolgáltatást.
Ez, azaz a multibank csak az első pont a BUPA 5M névre keresztelt fejlesztési stratégiájából. A multi invoice azt jelenti, hogy szintén a nagyon közeli jövőben a BUPA az adóhatóságnál elérhető adatok felhasználásával azokat a számlákat és bizonylatokat is „látni” fogja, amelyek más úton, akár papíron érkeztek vagy lettek kiállítva. A multiplatform cél jegyében a BUPA hamarosan mobilkészülékekre is optimalizálva lesz, applikáció is lesz hozzá. A két utolsó M már hosszabb távú cél: a marketplace jegyében dolgoznak azon, hogy a BUPA összekapcsolható legyen CRM- vagy könyvelőrendszerekkel, lehessen belőle közvetlenül bankszámlát nyitni vagy éppen hitelt felvenni. Végezetül pedig a multi szegmens jegyében nyitni szeretnének a nagyobb vállalati ügyfelek, de a magánszemélyek felé is, hiszen nekik is vannak bejövő számláitk, amiket szeretnének könnyen és gyorsan kifizetni és nyomon követni.
A Budapest Bank csoport az MKB Bankkal és Takarék Csoporttal közösen a Magyar Bankholding tagjai. Az egyesítésre vonatkozó 5 éves stratégiai terv szerint a három hitelintézet fúziója 2023-ban valósulhat meg. A létrejövő nagybank Magyarország legmodernebb bankja kíván lenni, amely rugalmas, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldásokat vezet be. A stratégiába tökéletesen illeszkedik a BUPA is, amely a jövőben a tagbankok ügyfélkörét, több mint 200 ezer kisvállalkozást szolgálhat ki.
Koraszülött-hadművelet, plüsskommandó – a katonás szavak egy alapítvány karitatív munkáját takarják. Az alapító saját képére hozta létre a szervezetet, ami gyorsan nő, és annyi mindennel foglalkozik egyszerre, hogy követni is nehéz. Nyilka Ildikó legalább százezer koraszülöttnek szeretne segíteni.
Egy fiatal pécsi tímármester, Hamerli János százhatvan évvel ezelőtt kis manufaktúrát alapított szülei házában. A legendássá vált gyár azóta sok mindent megélt, volt k. u. k. udvari szállító, a második világháború után tömegek hordták a kesztyűit, a rendszerváltás óta pedig kis családi manufaktúrák viszik tovább az örökséget. Pécsi kesztyűt hord Lady Gaga, és az utódcégek beszállítottak olyan divatházaknak is, mint a Dior, a Chanel, a Gucci vagy a Louis Vuitton. A pécsi kesztyű fogalom. 1861 óta.
Breitling, Cartier, Maurice Lacroix, Pandora, Raimond Weil, Zenith – ezeknek a márkáknak az óráit és ékszereit a Juta üzletekben lehetett először megvásárolni Magyarországon. Az induláshoz harminc évvel ezelőtt kellett egy német rokon, akinek az üzleti bölcsességeit aztán a második generáció is hasznosította. Az egymást jól kiegészítő testvérpár két tagja, Simon Anna és Zsuzsa azt szeretnék, hogy az ékszer szóról mindenkinek az ő üzletük jusson eszébe.