Figuratív, finom vonalú, színes és légies. Ilyenek Fábri Zsuzsanna illusztrációi és művészi tetoválásai. Ruhatervezőnek tanult, aztán hamar rájött, hogy maga a rajzolás jobban érdekli, mint a divatvilág. Főállásban egy menő fővárosi tetoválószalonban alkot, mellette a Forbesnak illusztrál.
„Általában addig keresgélek a neten, míg nem találok fotókat az adott hely belső tereiről. És néha elmegyek lefényképezni, mert sokszor izgalmasabb egy kávézó vagy egy üzlet belső atmoszférája, mint az épületkülső. Aztán elképzelem, kik járnak oda, és rajzolok néhány odaillő karaktert is” – meséli Fábri Zsuzsa, hogyan készülnek a Kedvenc utca sorozat illusztrációi. A legutóbbi, Rákóczi térről szólóhoz például így rajzolta le a Vaj bisztró teraszára Melis Dóra kollégánkat, aki éppen szülési szabadságra indult. A mostani számban megjelenő, Brnót bemutató íráshoz persze inkább fotókat használt, meg a Google-féle Utcaképet.
Az első, a vízivárosi Fő utca vendéglátóhelyeit és üzleteit soroló részhez még papírra rajzolt, aztán átállt ipades illusztrálásra. A Forbeshoz Bethlen Júlia művészeti vezetőn keresztül került, mindketten tagjai voltak a The Mínk nevű művészi társaságnak, akik szerdánként rendszeresen összeültek rajzolni. Graffitisek, kalligráfusok, grafikusok találkoztak, mutatták egymásnak a technikáikat, és cseréltek eszmét egy sör mellett, közben pedig lényegében baráti körré alakultak.
Már évek óta dolgozott mint tetoválóművész, amikor rászánta magát, hogy ő is varrasson magára valamit.
Zsuzsa azóta rajzolt már nekünk cirkuszt, Szedd magad! térképet, tojás-csirke folyamatábrát és SUP-használati útmutatót – és munkájával sosem késik. Ahogy az interjúról sem: kerékpárral fut be a Duna-parti bisztróba, előre elnézést kér, hogy pár percet csúszni fog, aztán mégis időre megjön. A beszélgetés alatt végig mosolyog, zárkózott, de közben vagány – és egy picit túl szerény. Már évek óta dolgozott mint tetoválóművész, amikor rászánta magát, hogy ő is varrasson magára valamit. Nemrég került a karjára egy szarkát ábrázoló látványos tetoválás.
Ahol a legmagasabb luxusszint és a mediterrán szívélyesség páratlan panorámával párosul, ott a The Maybourne Riviera.
Írta: Jókuti András
Pascal, a taxisofőr nem túlzott, miközben a nizzai reptérről kanyarogtunk a hegyi szerpentineken a Maybourne Riviera felé: ez bizony azur, azaz kék. De még mennyire kék, sőt, égszínkék! Beszélgetésünk nem csak nyelvismereti hiányosságok miatt maradt meg az esszenciális jelzőknél, az ötven–hatvan éves sofőr ugyanis végig a feleségével – aki eleve Mon Amour néven volt eltárolva a telefonjában – folytatott meglehetősen élénk, és még annál is szerelmesebb diskurzust. De hát mivel is töltené az idejét egy taxisofőr (vagy bárki más) a Côte d’Azurön, mint azzal, hogy szerelmes?
Roquebrune-Cap-Martin talán nem eléggé népszerű úticél a hazai utazók körében, pedig a kiejtése egyszerűbb, mint gondolnánk: rokbrün-kapmartan! És ha már ezzel megbirkóztunk, tényleg érdemes alaposan körülnézni ebben a kisvárosban, ahol a legendás modernista építész, Le Corbusier töltötte idejét egy – mára már a világörökség részét képező – maga tervezte vityillóban a tengerparton. De itt van talán egész Franciaország legrégebbi erődítménye is, kiváló kilátás nyílik róla a nagy kékségre is, útban lefelé pedig egy kétezer éves olajfa hozza termését ma is.
Aztán befutunk a hotelbe, és hamar elfelejtődik minden, amit addig láttunk. Kicsit még mintha Pascal, a sofőr szája is tátva maradna, pedig láthatott ő már egyet s mást a Monaco–Menton-tengelyen, de azért az ötszáz méter magas függőleges sziklafalon álló impozáns hoteltől neki is felszalad a szemöldöke, talán még egy oh là là is kicsúszik.
De erre sajnos nem tudok figyelni, mert én is alaposan elámulok, majd hamar beszippant a modern művészeti alkotásokkal, például Louise Bourgeois szobrával és Le Corbusier hatalmas, mozgatható üvegfalával dekorált hatalmas, világos lounge. A fogadtatás természetesen a legmagasabb luxusszintnek megfelelően udvarias, de ehhez mediterrán szívélyesség is társul. Aztán hiába a gyönyörű enteriőr a fantasztikus bútorokkal, a panoráma ellopja a show-t.
Nem véletlenül van szinte minden falfelület üvegből, itt a fő attrakció a tenger tengerkékje, ez tölti be a látóteret, ez nyugtatja meg a szemet, ez a legszebb dekoráció. Az amúgy is hihetetlenül tágas lakosztály ezáltal infinity lakosztállyá alakul át – persze, nagyon szép a fürdő, a gardróbszoba, az elegáns, modern vonalvezetésű fehér bőrkanapékkal és étkező asztallal berendezett nappali, de a terasz mindent visz.
Háromszoros panoráma Nem sok hasonló helye van a világnak, ahol egyszerre három országra nyílik lenyűgöző panoráma: jobbra Monte Carlo, egy jó távcsővel akár a Grand Prix vagy a Monte Carlo Masters tenisztorna is követhető lenne, de nézzünk inkább előre, és máris újra Franciaországban vagyunk, szemben a Cap Martin földnyelve, balra Menton (mintha még a három Michelin-csillagos Mirazur étterem ablakai is látszanának), majd pár méter, és már Olaszország következik. És tenger mindenfelé, amerre a szem ellát.
Mélyvíz – csak úszóknak! A luxushotelhez luxusétterem dukál, az üzemeltetők nem fukarkodtak a nagy nevek felvonultatásával sem. Mauro Colagreco felügyeli a gasztronómiai koncepciót, de az infinity pool környékének lazább kínálatát a nem kevésbé híres Jean-Georges Vongerichten állította össze. A zászlóshajó, a Ceto étterem a legfelső szinten, megnyitása után mindössze pár hónappal már egy Michelin-csillagot is magáénak mondhat. (Izgalmas adalék, hogy épp a Michelin Bibendum figurája ihlette az egyik étterem székeit tervező Eileen Gray-t.) Itt is a tenger ural mindent, a teljes „A tenger mélye felé” menü a tenger gyümölcseire épül, de a megszokottnál ez sokkal szélesebb választékot jelent. A halak, rákok, kagylók mellett itt jelentős szerephez jutnak a tenger zöldségei is: plankton és algák is. Kombualga-kéregben érlelődött például a tonhal, vakaméval van dúsítva a kumkvatos articsókasaláta, de a legmeglepőbb, és egyben legfinomabb talán a ropogós algalapokból készülő mille-feuille (krémes), vaníliakrémmel és karamellszósszal, az alga enyhe sóssága kiváló adalék a süteményhez, roppanósságával pedig tökéletes helyettesítője a leveles tésztának.
A csillogó-villogó borhűtők tökéletes rendjében meglepő látvány egy sor olyan borospalack, ami alapos tisztogatásra szorulna. Mintha a Titanic borkészletét hozták volna a felszínre, mindenféle apró kagyló és tengeri élőlény fedi az üvegeket. Persze nem a takarítónő gondatlansága az ok, hanem gondos tervezés, a borospincét esetükben lecserélték a tenger mélyére: adott a sötét, állandó hűvöst biztosító, oxigénben szegény környezet. Tapasztalatok szerint az így tárolt borokra nagyobb összetettség jellemző mind aromákban, mind ízekben. Erősebb ásványosságuk és sósságuk kiválóan alkalmassá teszi őket az édeskésebb tengeri alapanyagokkal, például a rákfajtákkal való párosításra. Andrea Moscardino, a konyhafőnök tudja, hogy azért a víz az úr…
Nagy Ervinre mindig hallgattak a szülei. Engedték, hogy biciklin nyakába vegye Dunaújvárost, ha épp udvarolni támadt kedve, mehetett, amikor tizenhat évesen elszegődött Münchenbe kubikolni, de meghallották azt is, hogy színész szeretne lenni. Később SZFE-s tanárai sem próbálták megzabolázni szépfiús vidéki nyerseségét, hagyták, hogy ösztönei úgy működjenek, ahogy kell. A szabadságérzet vezérelte, amikor 1999-ben társult a Katona József Színházhoz, és akkor is, amikor két évtizeddel később úgy döntött, eljön. Sohasem volt még annyira a maga ura, mint most, de függetlenségét hamarosan teljesen új szintre emeli – ezúttal azonban már nem színészként.
Hogyan találkoztál nem szigetesként a Szigettel?1995-ben voltam kint először. Azt hiszem, mint Pestiest-környéki haver pultoztam a VIP-jükben. Aztán fel is léptem a Pestiest Színpadon az Est FM-es rádióműsorunk tagjaival, olyan délután fél négy körül. Akkor dedikáltam először és utoljára személyi igazolványt. Mit hiányolsz, ami akár a te szervezésed alatt morzsolódott le?Van pár zenei műfaj, ami kevésbé erős. A metál-hard rock […]