Figuratív, finom vonalú, színes és légies. Ilyenek Fábri Zsuzsanna illusztrációi és művészi tetoválásai. Ruhatervezőnek tanult, aztán hamar rájött, hogy maga a rajzolás jobban érdekli, mint a divatvilág. Főállásban egy menő fővárosi tetoválószalonban alkot, mellette a Forbesnak illusztrál.
„Általában addig keresgélek a neten, míg nem találok fotókat az adott hely belső tereiről. És néha elmegyek lefényképezni, mert sokszor izgalmasabb egy kávézó vagy egy üzlet belső atmoszférája, mint az épületkülső. Aztán elképzelem, kik járnak oda, és rajzolok néhány odaillő karaktert is” – meséli Fábri Zsuzsa, hogyan készülnek a Kedvenc utca sorozat illusztrációi. A legutóbbi, Rákóczi térről szólóhoz például így rajzolta le a Vaj bisztró teraszára Melis Dóra kollégánkat, aki éppen szülési szabadságra indult. A mostani számban megjelenő, Brnót bemutató íráshoz persze inkább fotókat használt, meg a Google-féle Utcaképet.
Az első, a vízivárosi Fő utca vendéglátóhelyeit és üzleteit soroló részhez még papírra rajzolt, aztán átállt ipades illusztrálásra. A Forbeshoz Bethlen Júlia művészeti vezetőn keresztül került, mindketten tagjai voltak a The Mínk nevű művészi társaságnak, akik szerdánként rendszeresen összeültek rajzolni. Graffitisek, kalligráfusok, grafikusok találkoztak, mutatták egymásnak a technikáikat, és cseréltek eszmét egy sör mellett, közben pedig lényegében baráti körré alakultak.
Már évek óta dolgozott mint tetoválóművész, amikor rászánta magát, hogy ő is varrasson magára valamit.
Zsuzsa azóta rajzolt már nekünk cirkuszt, Szedd magad! térképet, tojás-csirke folyamatábrát és SUP-használati útmutatót – és munkájával sosem késik. Ahogy az interjúról sem: kerékpárral fut be a Duna-parti bisztróba, előre elnézést kér, hogy pár percet csúszni fog, aztán mégis időre megjön. A beszélgetés alatt végig mosolyog, zárkózott, de közben vagány – és egy picit túl szerény. Már évek óta dolgozott mint tetoválóművész, amikor rászánta magát, hogy ő is varrasson magára valamit. Nemrég került a karjára egy szarkát ábrázoló látványos tetoválás.
Mit tanulhat egy telekommunikációs cég vezetője egy színházi igazgatótól? Hát egy szoftverfejlesztő egy középkori fejedelemtől? Dr. Tóth Tamás és Gecser Ottó szerint nagyon is sokat. Inspirációs ügynökség vezetőiként vallják, ahhoz, hogy sikeresek legyünk, ablakot kell nyitnunk a világra.
A davosi Világgazdasági Fórumon Benjamin Zandert, a Bostoni Filharmonikusok alapítóját és első számú karmesterét hallgatják a kormányfők. Magyarországon a legnagyobb multik vezérkarának Mácsai Pál színigazgató tart előadást. Bősze Ádám zenetörténész az opera világán keresztül vázolja, hogyan törekedhetünk a mindennapok során a harmóniára, Antalffy Péter kultúrtörténész a Mediciek változásmenedzsmentjén keresztül ad tanácsot. Dr. Porkoláb Imre a katonai stratégia és vezetéselmélet hasznosítását mutatja meg az üzleti életben. Rajtuk kívül még számos kiváló művész és előadó, dr. Aczél Petra, a kommunikáció és retorika nagyasszonya; Gundel Takács Gábor újságíró; Győrffy Kinga retorikai-storytelling tanácsadó és tréner; Cseh Myra modell és Ilkaházi Júlia, a Silver Chic modellügynökség alapítója; Schiffer Miklós stílustanácsadó; dr. Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus; Till Attila műsorvezető, filmrendező és forgatókönyvíró; Zeitler Ádám közgazdász bizonyítják, hogy a művészeti, tudományos élet szereplői hasonló problémákkal küzdenek a mindennapok során, mint a vállalati szférában dolgozók.
A grandiózus lista szereplőit két személy köti össze: dr. Tóth Tamás és Gecser Ottó. Régóta ismerték már egymást az üzleti világból, mindketten évtizedekig dolgoztak vezető szerepben külföldi multiknál és hazai nagyvállalatoknál.
Tíz évvel ezelőtt közös céget alapítottak. „Pál Ferit hallgatva fogalmazódott meg bennünk: mindezeket a tanácsokat az üzleti élet szereplői is alkalmazhatnák” – meséli Ottó. Megalapították a Personal Brand Institute Kft.-t, három évvel ezelőtt pedig a cégen belül életre hívták a Back 2 Human koncepcióját. Jó érzékkel fedték le a piaci rést: bár külföldön nagy hagyománya van, itthon még nem létezett az inspirational speaker agency. „Az alapkoncepció: az üzleti szféra kérdéseire adjanak választ a vállalaton kívülről érkező szakemberek. Nem élménybeszámolót vagy workshopot tartanak. De elmondják, miként küzdenek meg a mindennapi gondokkal, hogyan vezetik a rájuk bízott intézményt. Nem tréning ez – szellemi kaland” – summázzák az alapítók.
„Hisszük, hogy a 21. században az lesz sikeres – nem csak az üzleti életben –, aki képes big picture-ben gondolkodni” – magyarázza Tamás. „Ehhez az kell, hogy olyanokat is meghallgassunk, akikkel nem találkozunk minden nap az üzleti életben. Például a művészekkel, a tudományos élet szereplőivel. Szeretnénk, hogy előadónknak köszönhetően a résztvevők – legyenek felsővezetők, cégtulajdonosok vagy alkalmazottak – az előadás után kicsit másképp tekintenének nem csak a munkájukra, de a hétköznapi rutinjukra is.”
Az előadásokon nem kap egzakt választ a kérdéseire a közönség, nincs szájbarágás és nagy tanulság a végén. „Gondolatébresztő beszélgetések ezek” – teszi hozzá Ottó. „Egyfelől megdöbbentő látni, hogy más is hasonló problémákkal küzd, mint mi – éljen most, 2022-ben és dolgozzon a művészeti világban, vagy legyen fejedelmi család a középkorban, mint a Mediciek. Másfelől pedig inspiráló, hiszen új lehetőségeket ismerhetünk meg.”
További információ: www.personalbrandinstitute.net
Gál Dániel hét évvel ezelőtt hívta életre a Budai Dobiskolát, és azóta több száz autista, mozgássérült és vak tanítványt vezetett be a ritmus világába. A dobolás terápiás hatással bír, a pedagógusok javuló magatartásról és tanulmányi eredményekről számolnak be, a leglelkesebb gyerekek még szüleiket is magukkal viszik a dobórákra. Megnéztem, meghallgattam, kipróbáltam.
Sokakat. Reneszánszát éli a Margit körúti Bem mozi, a járvány után is nagy az igény a nosztalgiázásra. Pedig több mint százéves történetének visszatérő eleme a bizonytalanság, sőt a valódi moziélményt nyújtó filmszalagos vetítésekről is szinte teljesen le kellett mondaniuk a digitális trendek közepette. Bár erről kiderült, hogy helyesen tették.
Több mint negyven évvel ezelőtt egy fiatal orvos, Mező Róbert elkezdett műlábakat faragni a rehabilitációs intézetben, majd egy szerencsés véletlen és néhány – mai szóval – angyalbefektető segítségével vállalkozássá szervezte a tevékenységet. Az LBT Kft. lúdtalpbetétekkel indult, mára ennél sokkal több. Időközben váltak családi céggé, és már nemcsak forgalmazzák, hanem dr. Orto márkanév alatt gyártják is a rehabilitációs eszközöket.
Kiszolgáltatottság helyett teljes kontroll, kötöttségek helyett szabad döntések – a pénzügyi szektor új generációját teremti meg a BENKER. A teljes egészében blokkláncon működő pénzügyi szolgáltató a hagyományos banki rendszerekkel szemben egyenlőséget és teljes önrendelkezést ad ügyfeleinek. A magyar szakemberek által alapított és a Litván Nemzeti Bank által felügyelt pénzügyi szolgáltató oldalán máris több mint 6 ezren előregisztráltak Európa országaiból.