A magyarországi sorsjegytörténelem számos ikonikus pillanatot tudhat magáénak. A játék több mint százéves hazai múltjában az osztálysorsjegyeket a borítékos játékok váltották fel, idén 30 éve pedig az első, mai értelemben vett kaparós sorsjegyek is megjelentek. A Gyors Lutri játék száguldása fenekestől forgatta fel a szerencsejátékpiacot, amely az egyik legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak az elmúlt 10 évben.
A magyar sorsjegytörténelem 1896-ban, a hazánk ezeréves fennállását ünneplő kiállítással vette kezdetét, ugyanis az első, úgynevezett osztálysorsjegyek bevételéből éppen ezt az eseményt finanszírozták. A Kapisztrán téri Állami Nyomdában az akkori legszigorúbb körülmények között készültek azok a sorsjegyek, amelyek először hozták lázba a szerencsevadászokat. Népszerűségükhöz nem csak a nagyösszegű nyeremények, hanem a magas nyerési esély is hozzájárult.
4 FORINTTAL AZ OLIMPIÁRA
1967. december 2-án újszerű játéktechnikával ismerkedhettek meg a játékosok, ugyanis megjelentek a gyűrűzárral ellátott borítékos sorsjegyek, amelyek 4 forintos árukkal akár 50 ezer forintos nyereménnyel kecsegtettek. Az első sorozat bevételéből finanszírozták a magyar csapat részvételét az 1968-as mexikói olimpián. Az ötkarikás játékokra készített borítékos sorsjegy induló szériáját alig néhány nap alatt elkapkodták, de a játék újabb sorozatai sem maradtak a fiókban. A játékszelvényt 23 éven keresztül értékesítették, az utolsó borítékos 1990. október 31-én kelhetett el.
A Hard Rock Hotel Budapestbe lépve rögtön világsztárnak érezhetjük magunkat. A főváros szívében, a Nagymező utca és Ó utca sarkán található szálloda arany koronája már messziről feltűnik, sugallva, hogy itt valami különleges, új, kozmopolita élményben lesz részünk. De mit is gondolnak azok, akik itt töltik mindennapjaikat? Az igazi bennfenteseket kérdeztük.
1. VISZLÁT, NYAKKENDŐ!
Egy ötcsillagos szállodában sokszor feszeng az ember, szinte leülni sem mer. A Hard Rock Hotelben elfelejthetjük a nyakkendőt, és mindenki felszabadultan érezheti magát.
Mindenkit szívesen látunk, hiszen a mottónk: LOVE ALL-SERVE ALL! Ez már önmagában kifejezi a brand összetartó erejét.
Jakab Gábor, igazgató
2. VILÁGSZTÁROK TÁRGYAI KÖZÖTT
Már a hotel lobbijában található zenetörténeti relikviák is a világ különböző tájaira repítik gondolatainkat.
Minden kontinensről érkeznek vendégek, így rajtuk keresztül én is megismerhetek más kultúrákat, miközben Prince lila kabátjával, Katy Perry fellépőruhájával és Freddie Mercury kézzel írt levelével szemezek egész nap.
Kallus Klaudia, recepciós
3. UTAZÁS A FÖLD KÖRÜL EGY KITŰZŐÉRT?
HÁT PERSZE!
A lobbiban található Rock Shop® a világmárka egyedi logózott termékeit, köztük egyedi táskákat, pólókat, kiegészítőket, valamint gyűjthető tárgyakat rejt.
Itt beleláthatok abba, hogy mit is jelent a Hard Rock életérzés: vendégeink az itt elérhető limitált kitűzőért akár kontinenseket utaznak át, ennyire lelkesednek a márkáért.
Nyika Renáta, Rock Shop® menedzser
4. SZTÁROKNAK KIJÁRÓ ÉLMÉNY
Jakuzzi a tetőteraszon? Szobatükör, ami megmutatja, milyen magas Katy Perry vagy Bono? Itt ez természetes.
Itt még a gitáros ágynemű is arra emlékeztet, hogy akár Elton John vagy Ed Sheeran is bármikor beléphet az ajtón.
Papp Mária, szobalány
5. ROOFTOP RENDEZVÉNYHELYSZÍN BUDAPEST SZÍVÉBEN
Legyen szó esküvőről, vagy bármilyen rendezvényről, a Roxy Rooftop helyszín és tetőterasz Budapest egyik legmenőbb új helye.
Sosem gondoltam volna, hogy egy rendezvényhelyszín lehet ennyire laza, modern és elegáns is.
Bónay Mónika, senior sales manager
6. GASZTRO ÉS ZENEI
KALANDOZÁS EGYSZERRE
A Sessions bisztróban pezsdítő hangulat vár ránk, ahol az étlapról a magyar és a nemzetközi konyha ízvilágából és kézműves koktélok közül válogathatunk, ráadásul a chef alkotását is testközelből követhetjük, miközben DJ pörgeti a lemezeket.
A látványkonyhának köszönhetően folyamatosan láthatom a vendégek reakcióit és visszajelzéseit. Ez a közvetlen hangulat inspirációt és lendületet ad.
Lipták Tamás, executive chef
7. TÖBB MINT EGY MÁRKA!
Ez egy egészen egyedi koncepció, amely a szállodába érkezés első pillanatától színeivel, hangulatával és a zenével elragadja az embert.
A karrierem során igyekeztem olyan brandeknél dolgozni, amikért rajongani lehet. A Hard Rock ilyen. Ez egy olyan 50 éves márka, amelynek követői folyamatosan járják a világot, hogy megismerjék szállodáit és éttermeit. A mi hotelünk az első a közép-kelet európai régióban.
Angelus Barbara, marketing igazgató
+1 TÉNYLEG MINDEN A ZENÉRŐL SZÓL
Aki belép az ajtón, azt szinte egyenesen beszippantja a zene világa és a Hard Rock vibe. A több tucat eredeti relikvia és lejátszási listák mind a bennünk élő zenészt ébresztik fel a hotel legkülönbözőbb pontjain. Mindezt megkoronázza a THE SOUND OF YOUR STAY® program, amelynek keretében zenélhetünk akár igazi Fender gitáron, vagy bakelit lemezeket hallgathatunk a szobába bekészített lemezjátszón.
Ránézésre mintha kakukktojásként került volna az ikonikus kalauz által ajánlott budapesti éttermek közé a Hoppá! Ez az érzésünk egészen közelről megnézve sem múlt el.
Írta: Simó György Jonas Bendiksen, a Magnum Photos, a fotós újságírás egyik, ha nem a leghíresebb intézményének fényképésze 2021-ben jelentette meg legújabb munkáját, a The Book of Velest – avagy a Velesz könyvét. Négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon.Júliusban más jön! Velesz a kereszténység előtti pogány szláv hitvilág egyik fontos istene, a föld, a vizek és az alvilág ura, az ég, a villámok […]
Év elején égbe szálltak a lakásárak Magyarországon, de most jöhet a fordulat. Kérdés, hogy eljön-e ismét a tagadás állapota, és az eladók évekig kitartják álomáraikat.