Az Electrolux – a vállalat nyíregyházi beruházásával – a jövő gyárát építi Magyarországon. A globális vállalat büszke svéd gyökereire és skandináv értékeken alapuló működésére. A cégcsoport stockholmi központjában dolgozó Safrankó Edittel a mérnökképzésről, a multikulturális mindennapok előnyeiről és arról beszélgettünk, hogy egy magyar szakember számára milyen lehetőségeket kínál a svéd vállalat Magyarországon és világszerte.
Az Electrolux három helyszínen van jelen Magyarországon. Nyíregyházán és Jászberényben egy-egy kiemelt gyáregység üzemel (Jászberény logisztikai központ is, ahol a külföldön gyártott termékek disztribúciója zajlik), míg Budapesten a belföldi értékesítési és a marketing szervezet, az Electrolux Ügyfélszolgálat központja, valamint az Electrolux Csoporthoz tartozó helyi támogató szervezetek (termékminőség, logisztika, kontrolling) működnek.
Safrankó Edit 2017-ben csatlakozott a vállalathoz, jelenleg Stockholmban dolgozik, az Electrolux Group Operations HR és Kommunikáció alelnöke. Férjével és két gyermekével költözött Svédországba. „Ahhoz, hogy külföldön építsd a karrieredet, rugalmasnak kell lenned: a szakmai képzettségen és a személyes motiváción túl a családod támogatása is elengedhetetlen hozzá, hiszen új kultúrába csöppensz. Mivel egyetemistaként is éltem külföldön, és ezt megelőzően is dolgoztam más országban, mi talán könnyebben tudtuk azt mondani, hogy Svédországba költözünk. A stockholmi irodában 67 ország képviselői dolgoznak együtt, és ez a kulturális sokszínűség rengeteget ad az embernek a mindennapokban – engem személy szerint inspirál a multikulturális közeg, ami az Electroluxnál nem üres szólam” – mondja Safrankó Edit.
Miközben az elmúlt évek eseményei inkább megszorításokra kényszerítették az ingatlanpiacot, Magyarország legjelentősebb ingatlanportfólióval rendelkező befektető- és üzemeltető vállalata, az Indotek Group strukturális változással és növekedéssel reagált a változó igényekre. Jelentős mértékben megerősítette piaci jelenlétét, kibővítve portfólióját a kereskedelmi ingatlanoktól a hotelpiaci szegmensig, üzleti és befektetési stratégiájában pedig egyre nagyobb szerephez jut a nemzetközi terjeszkedés. Az Indotek név méltán vált a professzionális ingatlanhasznosítás szinonimájává az üzleti világban.
Klasszikus cégstruktúra – rendhagyó eredményekkel: így is összegezhetnénk az Indotek Group figyelemreméltó szakmai és üzleti sikerét. A több mit két évtizede B- és C-kategóriás ingatlanok vásárlásával, funkcionális megújításával, üzemeltetésével és értékesítésével induló vállalat mára a hazai ingatlanpiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Piacvezetőként szakmai trendszetter ebben a szegmensben, de a magyarországi A-kategóriás ingatlanok és a nemzetközi befektetések piacán is jelentős növekedéssel erősít. Elkötelezettség, rugalmasság, értéknövelő befektetések, folyamatos fejlődés és társadalmi felelősségvállalás – csupán néhány alapérték, amelynek a sikerét köszönheti Magyarország egyik legjelentősebb ingatlanbefektető és -kezelő vállalata.
ÖNÁLLÓ PORTFÓLIÓ-MENEDZSMENT DIVÍZIÓVAL ERŐSÍT AZ INDOTEK
Az Indotek Group idén újabb mérföldkőhöz érkezett: belső profilrendezéssel, a felelősségi és hatáskörök tisztázásával lép szintet a növekedés érdekében. Három nagy divízió látja el ezentúl a különböző területek irányítását: a pénzügyi és az operációs vezető alá tartozó területek mellett önálló üzleti divízió felel a teljes magyarországi működésért, dr. Hegedüs Gábor portfólió-menedzsment igazgató vezetésével. A nagyságrendileg 300 feletti ingatlancsoportot, hozzávetőleg 2,1 millió négyzetmétert, több mint 4000 bérlőt kezelő, havonta négymillió látogatót kiszolgáló hazai piaci portfólió üzleti működése kerül irányítása alá, az értékesítéstől az üzemeltetésig és a teljeskörű vagyonkezelésig. „A feladatok divíziónkénti megosztását egyfelől a megnövekedett tevékenységstruktúra, másfelől pedig a további üzleti célok indokolták. Ilyenformán elsősorban az Indotek Groupnál az egyre erősödő nemzetközi terjeszkedési stratégiára és a nem ingatlancélú befektetésekre is koncentrálunk a jövőben”– teszi hozzá dr. Hegedüs Gábor.
ÜZLETI STRATÉGIA – ÉRTÉKMAXIMALIZÁLÁSRA ALAPOZVA
Fejlődési és fejlesztési céljait és elért eredményeit tekintve az Indotek Group ezáltal a hazai ingatlanpiac legdinamikusabban fejlődő vállalataként piaci rugalmasságával és egyedi üzleti szemléletmódjával őrzi vezető üzleti pozícióját. „A megvásárolt ingatlanok hasznosításában érvényesülő befektetői szemlélet sikere a különböző szakmai területek kompetenciáinak szinergikus kiaknázásában rejlik. Egyrészt megtaláljuk minden ingatlan optimális funkcionalitását, szükség esetén átpozicionálva azt a leghatékonyabb piaci hasznosítás érdekében – akár új részpiaci szegmensbe is belépve, versenytárként. Másrészt pedig gyorsan és hatékonyan képesek vagyunk reagálni olyan, a teljes gazdasági szférát érintő kihívásokra is, mint az energiaválság, az építőipari anyagok árának robbanásszerű növekedése vagy az orosz–ukrán háború. Ezek a mindennapi működést befolyásoló tényezők ugyanúgy gyors szakmai válaszokat, új megoldásokat kívánnak az ingatlanpiac szereplőitől, akárcsak a harmadik éve ismerős pandémia” – mondja dr. Hegedüs Gábor.
Üzemeltetőként a bevásárlóközpontok, irodaházak, logisztikai parkok értékmaximalizálását és optimális kihasználtságát jelentős mértékű beruházással, műszaki felújítással, funkcióváltoztatásokkal biztosította a cég az elmúlt időszakban. Ezzel párhuzamosan új területen is megvetette a lábát: a szállodai szegmensbe is belépő Indotek Group nem csak ingatlanbefektetői minőségben kíván szerepet vállalni. Szállodaüzemeltetőként is megjelenik a hazai piacon, jelentős tudástőke-bővítéssel gazdagítva a vállalat kompetencia- és üzleti térképét. Így teszi igazi „tanulószervezetté” a vállalatcsoportot az a vezetői attitűd, miszerint minden kulcskompetenciát házon belül kell biztosítani, csakis erre lehet organikus növekedést alapozni.
AZ INGATLANÜZLET LELKE AZ EMBERI TÉNYEZŐ
„Miközben a szakmai és a közvélemény a plázák eljövendő borús időszakát jósolta az elmúlt években, Magyarország legnagyobb bevásárlóközpont-üzemeltető vállalataként rácáfoltunk az aggályokra: kiderült, hogy a globalizáció egyik szimbólumának tartott plázakultúrában nem a vásárlás a lényeg, hanem a személyesség. Több mint húszéves piaci tapasztalataink mellett az Indotek Groupnál marketing-kutatással mértük fel a látogatói igényeket, hogy minél pontosabban tudjunk reagálni a fogyasztói igényekre. A felmérésből kiderült, hogy a bevásárlóközpont éppen azt képes biztosítani a bezártságot hozó pandémia után, amire az embereknek a legnagyobb szükségük van: a különböző praktikus szükségletekre nyújtott megoldások mellett találkozóhelyet, közösségi élményt, szociális életteret, kapcsolódási pontot egymáshoz” – részletezi az Indotek portfólió-menedzsment igazgatója.
Az üzleti sikerek és a folyamatos növekedés nem pusztán a folyamatosan bővülő kompetenciák és kitartó munka eredménye. Az Indotek Group piaci viselkedése szorosan összefügg a vállalat jelentős CSR-tevékenységében is megmutatkozó értékrendjével. A családok, a kisgyermekek egészségügyi ellátása, a tehetséges fiatalok és a magaskultúra támogatásában megnyilvánuló társadalmi felelősségvállalás értékteremtő folyamatai szervesen illeszkednek az Indotek vállalati kultúrájába. Az üzleti tevékenységre jellemző transzparencia igénye itt is egyértelmű: olyan stratégiai partnerekkel szövetkeznek, ahol transzparensen követhető, hogy a segítségnyújtás célba is ér. Ezért támogatja az Indotek Group például az SOS Gyermekfalvakat, az Unicefet és a Bókay Arcrekonstrukciós Centrumot, hiszen mindegyik intézmény és szervezet egyedi segítségnyújtásra szakosodott a gyermekek ellátásában.
2022 A TUDATOS NÖVEKEDÉS ÉVE
Az idei évben az Indotek Group a hazai piaci jelenlét hozammaximalizáló folyamataira, valamint a nemzetközi akvizíciók bővítésére és a nem ingatlancélú befektetések erősítésére fókuszál. A több mint 12 országban már jelen lévő magyar ingatlanpiaci vállalat újabb befektetési lehetőségeket mérlegel a dél- és délkelet-európai térségben. A hazai környezetben idén elsősorban az energiaválságból adódó piaci változások jelentenek kihívást a növekedésben lévő cégcsoport számára: a korábbi energiaárak többszöröse mellett kell – magasabb kockázatot vállalva – maximális hatékonysággal gazdálkodni az egyre bővülő portfólióval. A piaci nehézségek ellenére is folyamatosan szélesedő portfólió és az ezzel párhuzamosan növekvő szakmai és üzleti tudástőke egyedi pozíciót biztosít az Indotek Group számára az ingatlanpiacon.
Értsd: a májusi Kilövésen ketten is ott voltak a nemrég leleplezett 30 sikeres magyar 30 alatt listánkról. Ne csak a magazint, Tiktokunkat is pörgesd ezerrel (hiszed vagy sem, semmi ciki nincs benne), telis-tele 30/30-as gondolatokkal, aranyköpésekkel.
Nincs olyan minta, rajz, grafika, festmény, amit ne tudnának rávarázsolni Kis Arnold Thinwood Szemüvegszabóságában a keretekre. Vibráló színek, merész vonalak, meglepő minták és váratlan anyagok. Illés Kati extravagáns, bátor, önmagukat százszázalékosan vállaló nőknek készíti cipőit. Reményi Éva ékszerei pedig szerencsét hoztak már Sipos Zsuzsanna díszletberendezőnek is, aki a Talisman kollekció robusztus, aranyozott réz fülbevalóját és karkötőjét viselte az Oscar-díjátadón. Három hazai dizájner, (legalább) három különböző stílus.
Burján Safirát megviselte a közösségi média, volt férjét, Zsombort pedig az ügyvezetés, ezért úgy döntöttek, közös vállalkozásuk, a Szafi Products nagyobb részétől megválnak. A mindenmentes termékekben itthon úttörőnek számító cég vezetését az Ipsits házaspár veszi át tőlük – ők korábban a Schobert Norbi féle Update-franchise építésében edződtek.
Szerencsejáték Zrt.
2022 Június Támogatói tartalom Szerencsejáték Zrt.
A magyarországi sorsjegytörténelem számos ikonikus pillanatot tudhat magáénak. A játék több mint százéves hazai múltjában az osztálysorsjegyeket a borítékos játékok váltották fel, idén 30 éve pedig az első, mai értelemben vett kaparós sorsjegyek is megjelentek. A Gyors Lutri játék száguldása fenekestől forgatta fel a szerencsejátékpiacot, amely az egyik legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak az elmúlt 10 évben.