A Daktela egy kis cseh digitális családi vállalkozásból nőtte ki magát európai szinten piacvezető céggé. A tavalyi évben 10 millió eurós árbevételt realizáltak, ami már most közel 40 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ez még csak a kezdet!
Richard Baar és David Hájek cége, a Daktela az egyik legnagyobb közép-európai szolgáltató, amely vállalatok számára kínál központi kommunikációs szolgáltatásokat. 2021-ben rekordot döntöttek, árbevételük elérte a 10 millió eurót, ami 33 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Jelenleg Csehország és Szlovákia mellett már az Egyesült Királyságban, Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, valamint Lengyelországban is üzemeltetnek irodákat. A Daktela ma már Csehország egyik legnagyobb SaaS (Software as a Service) vállalata. Baar és Hájek szerint a „kis családi” vállalkozás sikeresen fejlődik, lassan 200 fős csapatukkal ma már multinacionális vállalatnak számítanak.
Az eredetileg digitális központokat értékesítő és telepítő cégnek indult, majd később ügyfélkapcsolati kommunikációs központok építésére koncentráló cég jelenleg több mint 900 ügyféllel rendelkezik, köztük olyan cégekkel, mint a Rohlík (kifli.hu), a Mall, a Notino vagy a Solitea. Ugyanakkor a magyarországi ügyfélkör is szépen bővül, dolgoznak a Budmilnak, a Femcare.hu-nak és az Árukeresőnek is.
Hozunk pár újdonságot. Itt van rögtön egy világpremier, a sztárkommentelő, aki a lap szélén pár személyes mondatot hozzáfűz a cikkhez – én még ilyet nem láttam máshol. Alföldi Róbert vállalta, hogy ő lesz az első, és így rögtön két igazi Forbes-arc is került a megújuló lap címlapjára. Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével […]
Hozunk pár újdonságot. Itt van rögtön egy világpremier, a sztárkommentelő, aki a lap szélén pár személyes mondatot hozzáfűz a cikkhez – én még ilyet nem láttam máshol. Alföldi Róbert vállalta, hogy ő lesz az első, és így rögtön két igazi Forbes-arc is került a megújuló lap címlapjára.
Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével bukott meg?
Van annál forbesosabb, mint ha valaki nem végzi el az egyetemet, hanem épít egy, a világpiacon is sikeres céget, majd arra fordítja az energiáját és pénzét, hogy minél virágzóbb magyar üzleti kultúrát teremtsen? Na, ugye. Ezért is jó, hogy Balogh Petyát mostanáig tartogattuk a címlapra – pedig már a legelső számban is szerepelt –, és Bánáti Anna most ült le vele és szüleivel beszélgetni arról, hogy miből lesz a Forbes-arc? Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével bukott meg? A Forbes-sztorik a legritkább esetben egyenes vonalúak és egyenletesek. Az egy másik pálya.
Újdonságból is van még pár a lapban, mostantól egy-egy listához a felkérésünkre egy novella is készül. Az elsőt – megtiszteltetés! – Dragomán György írta. Indítunk forgószínpados véleményrovatot, megújítjuk az utolsó oldalt, még több személyes pénzügyekkel foglalkozó cikket teszünk a Pénz rovatba, és (dobpergés) Jókuti András csatlakozott hozzánk, hogy a világ éttermeiről, szállodáiról hozzon első kézből anyagokat a magazinba és a Forbes.hu-ra is. Megszületett az Óra rovat is A jó életen belül.
Igen, jól áll össze a kép, az Üzlet rovatban megmutatjuk, hogyan lehet pénzt keresni, a Pénz rovatban többet fogunk beszélni arról, hogyan lehet megvédeni befektetéseinket vagy jó hozamokat elérni, A jó élet rovatban pedig arról lesz még több szó, hogyan lehet ki is élvezni a sikert.
Van még első a mostani lapban. Elkészült a Forbes Levegő – a legmenőbb fenntarthatósági projektek listája. Galavits Patrik szervezésében felhívást tettünk közzé, amire több mint hatvan cég és civil szervezet jelentkezett, majd egy szakmai zsűri döntött a legjobbakról. Megnyugtató egy helyen látni ennyi olyan kezdeményezést, ami tényleg hatásosan és elkötelezetten tesz a bolygóért. Pár oldallal később pedig kezdődik mostani mellékletünk, a Forbes Öko Kis Judit szerkesztésében, és tovább sorakoznak benne a reményt adó zöld történetek.
Az új HUAWEI WATCH GT 3 Pro fehér, kifejezetten nők számára tervezett változatával ismerkedtünk egy héten át, de a funkciókat nem tudtuk kimeríteni. Pedig voltunk vele futni, becsúszott egy vitorlázás és mint a célcsoportnak kikiáltott modern nő életében, stresszben sem volt hiány. Elmeséljük, mit tud.
„Megyek Dániába gasztrotúrára!” Erre a bejelentésre tizenöt éve még értetlenkedő fejcsóválás lett volna a reakció, ma már irigykedés. És ez a Noma miatt van így.
Év elején égbe szálltak a lakásárak Magyarországon, de most jöhet a fordulat. Kérdés, hogy eljön-e ismét a tagadás állapota, és az eladók évekig kitartják álomáraikat.