Egy szakértő évente tízezer városi fa állapotát képes ellenőrizni, a Greehill mesterséges intelligencián alapuló technológiája naponta ötvenezret. Először Szingapúr zöld okosvárossá fejlesztésében kaptak fontos feladatot, és befektetőik annyira hisznek bennük, hogy ha kell, egy hét alatt teremtenek elő többmillió eurót. A világ városaiban a zöldterületek digitális feltérképezését tűzték ki célul, már Budapesttel is tárgyalnak.
Miközben a Greehill Andrássy úti irodaházában a lift végállomása után kaptatok fel még egy emeletet, azon gondolkozom, hogy az angolul zajló mailváltások után milyen nyelven beszélünk majd Goertz Gáborral. A Greehill CEO-ja és társalapítója Linkedin-profilja szerint angolul, franciául, németül és magyarul is beszél. A reggeli meetingek idején érek az irodába, a mellettem sürgölődő Greehill-munkatársak biztatnak, csináljak magamnak egy kávét, amíg interjúalanyom megjön.
Már kezemben a presszóm, amikor Gábor, nyakában franciásan kötött sállal lendületesen hozzám lép. A német ajkúak összetéveszthetetlen raccsolásával és mondatképzésével, magyarul mutatkozik be. Nevetve közli, hogy már túl van négy kávén, a napi adagja tíz. Később kiderül, mire kell neki ennyi koffein.
A vasmacska és a pörgés A Greehill a városok fáit két centiméter pontossággal digitalizálja, adatbázisba rendezi, és ezzel lehetővé teszi a városi zöldterületek hatékony menedzselését, fejlesztését. A városok most először jutnak hozzá olyan információkhoz, amikkel egészségesebbé, biztonságosabbá tehetik a zöldterületeket, maximalizálhatják a fák jótékony környezeti hatását, ami kulcsfontosságú a klímaváltozás időszakában, hiszen a fák jelentősen mérséklik a hőmérsékletet és a légszennyezést is. A Greehill technológiája így végső soron a városokban élők jólétéről szól. A város vezetése a digitalizált adatbázisból tudhatja, hol vannak beteg fák, hol van szükség újak telepítésére, melyik fog a klímaváltozás miatt hamar tönkremenni, és milyen fajtára kell kicserélni, válaszol Gábor, amikor arra kérem, foglalja össze a tevékenységüket úgy, hogy a nagymamám is értse.
Miközben az elmúlt évek eseményei inkább megszorításokra kényszerítették az ingatlanpiacot, Magyarország legjelentősebb ingatlanportfólióval rendelkező befektető- és üzemeltető vállalata, az Indotek Group strukturális változással és növekedéssel reagált a változó igényekre. Jelentős mértékben megerősítette piaci jelenlétét, kibővítve portfólióját a kereskedelmi ingatlanoktól a hotelpiaci szegmensig, üzleti és befektetési stratégiájában pedig egyre nagyobb szerephez jut a nemzetközi terjeszkedés. Az Indotek név méltán vált a professzionális ingatlanhasznosítás szinonimájává az üzleti világban.
Klasszikus cégstruktúra – rendhagyó eredményekkel: így is összegezhetnénk az Indotek Group figyelemreméltó szakmai és üzleti sikerét. A több mit két évtizede B- és C-kategóriás ingatlanok vásárlásával, funkcionális megújításával, üzemeltetésével és értékesítésével induló vállalat mára a hazai ingatlanpiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Piacvezetőként szakmai trendszetter ebben a szegmensben, de a magyarországi A-kategóriás ingatlanok és a nemzetközi befektetések piacán is jelentős növekedéssel erősít. Elkötelezettség, rugalmasság, értéknövelő befektetések, folyamatos fejlődés és társadalmi felelősségvállalás – csupán néhány alapérték, amelynek a sikerét köszönheti Magyarország egyik legjelentősebb ingatlanbefektető és -kezelő vállalata.
ÖNÁLLÓ PORTFÓLIÓ-MENEDZSMENT DIVÍZIÓVAL ERŐSÍT AZ INDOTEK
Az Indotek Group idén újabb mérföldkőhöz érkezett: belső profilrendezéssel, a felelősségi és hatáskörök tisztázásával lép szintet a növekedés érdekében. Három nagy divízió látja el ezentúl a különböző területek irányítását: a pénzügyi és az operációs vezető alá tartozó területek mellett önálló üzleti divízió felel a teljes magyarországi működésért, dr. Hegedüs Gábor portfólió-menedzsment igazgató vezetésével. A nagyságrendileg 300 feletti ingatlancsoportot, hozzávetőleg 2,1 millió négyzetmétert, több mint 4000 bérlőt kezelő, havonta négymillió látogatót kiszolgáló hazai piaci portfólió üzleti működése kerül irányítása alá, az értékesítéstől az üzemeltetésig és a teljeskörű vagyonkezelésig. „A feladatok divíziónkénti megosztását egyfelől a megnövekedett tevékenységstruktúra, másfelől pedig a további üzleti célok indokolták. Ilyenformán elsősorban az Indotek Groupnál az egyre erősödő nemzetközi terjeszkedési stratégiára és a nem ingatlancélú befektetésekre is koncentrálunk a jövőben”– teszi hozzá dr. Hegedüs Gábor.
ÜZLETI STRATÉGIA – ÉRTÉKMAXIMALIZÁLÁSRA ALAPOZVA
Fejlődési és fejlesztési céljait és elért eredményeit tekintve az Indotek Group ezáltal a hazai ingatlanpiac legdinamikusabban fejlődő vállalataként piaci rugalmasságával és egyedi üzleti szemléletmódjával őrzi vezető üzleti pozícióját. „A megvásárolt ingatlanok hasznosításában érvényesülő befektetői szemlélet sikere a különböző szakmai területek kompetenciáinak szinergikus kiaknázásában rejlik. Egyrészt megtaláljuk minden ingatlan optimális funkcionalitását, szükség esetén átpozicionálva azt a leghatékonyabb piaci hasznosítás érdekében – akár új részpiaci szegmensbe is belépve, versenytárként. Másrészt pedig gyorsan és hatékonyan képesek vagyunk reagálni olyan, a teljes gazdasági szférát érintő kihívásokra is, mint az energiaválság, az építőipari anyagok árának robbanásszerű növekedése vagy az orosz–ukrán háború. Ezek a mindennapi működést befolyásoló tényezők ugyanúgy gyors szakmai válaszokat, új megoldásokat kívánnak az ingatlanpiac szereplőitől, akárcsak a harmadik éve ismerős pandémia” – mondja dr. Hegedüs Gábor.
Üzemeltetőként a bevásárlóközpontok, irodaházak, logisztikai parkok értékmaximalizálását és optimális kihasználtságát jelentős mértékű beruházással, műszaki felújítással, funkcióváltoztatásokkal biztosította a cég az elmúlt időszakban. Ezzel párhuzamosan új területen is megvetette a lábát: a szállodai szegmensbe is belépő Indotek Group nem csak ingatlanbefektetői minőségben kíván szerepet vállalni. Szállodaüzemeltetőként is megjelenik a hazai piacon, jelentős tudástőke-bővítéssel gazdagítva a vállalat kompetencia- és üzleti térképét. Így teszi igazi „tanulószervezetté” a vállalatcsoportot az a vezetői attitűd, miszerint minden kulcskompetenciát házon belül kell biztosítani, csakis erre lehet organikus növekedést alapozni.
AZ INGATLANÜZLET LELKE AZ EMBERI TÉNYEZŐ
„Miközben a szakmai és a közvélemény a plázák eljövendő borús időszakát jósolta az elmúlt években, Magyarország legnagyobb bevásárlóközpont-üzemeltető vállalataként rácáfoltunk az aggályokra: kiderült, hogy a globalizáció egyik szimbólumának tartott plázakultúrában nem a vásárlás a lényeg, hanem a személyesség. Több mint húszéves piaci tapasztalataink mellett az Indotek Groupnál marketing-kutatással mértük fel a látogatói igényeket, hogy minél pontosabban tudjunk reagálni a fogyasztói igényekre. A felmérésből kiderült, hogy a bevásárlóközpont éppen azt képes biztosítani a bezártságot hozó pandémia után, amire az embereknek a legnagyobb szükségük van: a különböző praktikus szükségletekre nyújtott megoldások mellett találkozóhelyet, közösségi élményt, szociális életteret, kapcsolódási pontot egymáshoz” – részletezi az Indotek portfólió-menedzsment igazgatója.
Az üzleti sikerek és a folyamatos növekedés nem pusztán a folyamatosan bővülő kompetenciák és kitartó munka eredménye. Az Indotek Group piaci viselkedése szorosan összefügg a vállalat jelentős CSR-tevékenységében is megmutatkozó értékrendjével. A családok, a kisgyermekek egészségügyi ellátása, a tehetséges fiatalok és a magaskultúra támogatásában megnyilvánuló társadalmi felelősségvállalás értékteremtő folyamatai szervesen illeszkednek az Indotek vállalati kultúrájába. Az üzleti tevékenységre jellemző transzparencia igénye itt is egyértelmű: olyan stratégiai partnerekkel szövetkeznek, ahol transzparensen követhető, hogy a segítségnyújtás célba is ér. Ezért támogatja az Indotek Group például az SOS Gyermekfalvakat, az Unicefet és a Bókay Arcrekonstrukciós Centrumot, hiszen mindegyik intézmény és szervezet egyedi segítségnyújtásra szakosodott a gyermekek ellátásában.
2022 A TUDATOS NÖVEKEDÉS ÉVE
Az idei évben az Indotek Group a hazai piaci jelenlét hozammaximalizáló folyamataira, valamint a nemzetközi akvizíciók bővítésére és a nem ingatlancélú befektetések erősítésére fókuszál. A több mint 12 országban már jelen lévő magyar ingatlanpiaci vállalat újabb befektetési lehetőségeket mérlegel a dél- és délkelet-európai térségben. A hazai környezetben idén elsősorban az energiaválságból adódó piaci változások jelentenek kihívást a növekedésben lévő cégcsoport számára: a korábbi energiaárak többszöröse mellett kell – magasabb kockázatot vállalva – maximális hatékonysággal gazdálkodni az egyre bővülő portfólióval. A piaci nehézségek ellenére is folyamatosan szélesedő portfólió és az ezzel párhuzamosan növekvő szakmai és üzleti tudástőke egyedi pozíciót biztosít az Indotek Group számára az ingatlanpiacon.
Vannak a listán régi ismerősök, akiket már bemutattunk a Forbesban vagy a Forbes.hu-n. Mások tevékenysége még sosem kapott ekkora figyelmet. Mindegy, hogy vegyszermentes mezőgazdasági megoldással, újrahasználható ételesdobozokkal, használt mobiltelefonok begyűjtésével vagy akár egy egész városrész környezetbarátabbá tételével neveztek: az első Forbes Levegő összeállításba olyanok kerültek be, akik területükön példát mutatnak. Ha követjük őket, zöldebb világban élhetünk.
Nagy változások történnek a Hiventuresnél. Miután a startupfinanszírozás területén megvalósították terveiket, a hagyományos vállalatoknak is türelmes befektetőként segítenek megvalósítani másként elérhetetlennek látszó céljaikat.
Ránézésre mintha kakukktojásként került volna az ikonikus kalauz által ajánlott budapesti éttermek közé a Hoppá! Ez az érzésünk egészen közelről megnézve sem múlt el.
Bangkoktól Kecskemétig és a Balaton-partig egyre több helyen találkozni a Kuube okospadjaival, amelyek még annál is okosabbak, mint amennyire elsőre tűnnek. A budakalászi fejlesztő és gyártó cég nagy ugrás előtt áll, idén elérhetik az egymilliárd forint árbevételt. Eddig ellenálltak a sok befektetői megkeresésnek, de a külföldi összeszerelés képbe kerülésével valószínűleg nem sokáig lesz így.