Értsd: a májusi Kilövésen ketten is ott voltak a nemrég leleplezett 30 sikeres magyar 30 alatt listánkról. Ne csak a magazint, Tiktokunkat is pörgesd ezerrel (hiszed vagy sem, semmi ciki nincs benne), telis-tele 30/30-as gondolatokkal, aranyköpésekkel.
„Otthon ismételgettem, hogy »jó estét kívánok mindenkinek!«, hogy ne legyen se túl hangos, se túl halk. Azt mondták, fogadjam el, most már én vagyok az X-Faktor műsorvezetője. Most is ezen igyekszem.”
„Nem fizetnek meg annyira a sorozatból meg az HBO Maxból, mint azt mások gondolnák. De ez nem baj, pályakezdő, fiatal színész vagyok, most ennek van itt az ideje.”
A Daktela egy kis cseh digitális családi vállalkozásból nőtte ki magát európai szinten piacvezető céggé. A tavalyi évben 10 millió eurós árbevételt realizáltak, ami már most közel 40 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ez még csak a kezdet!
Richard Baar és David Hájek cége, a Daktela az egyik legnagyobb közép-európai szolgáltató, amely vállalatok számára kínál központi kommunikációs szolgáltatásokat. 2021-ben rekordot döntöttek, árbevételük elérte a 10 millió eurót, ami 33 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Jelenleg Csehország és Szlovákia mellett már az Egyesült Királyságban, Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, valamint Lengyelországban is üzemeltetnek irodákat. A Daktela ma már Csehország egyik legnagyobb SaaS (Software as a Service) vállalata. Baar és Hájek szerint a „kis családi” vállalkozás sikeresen fejlődik, lassan 200 fős csapatukkal ma már multinacionális vállalatnak számítanak.
Az eredetileg digitális központokat értékesítő és telepítő cégnek indult, majd később ügyfélkapcsolati kommunikációs központok építésére koncentráló cég jelenleg több mint 900 ügyféllel rendelkezik, köztük olyan cégekkel, mint a Rohlík (kifli.hu), a Mall, a Notino vagy a Solitea. Ugyanakkor a magyarországi ügyfélkör is szépen bővül, dolgoznak a Budmilnak, a Femcare.hu-nak és az Árukeresőnek is.
„2021-ben az előző évhez képest több mint 30 százalékkal nőtt a hívások száma, 18 százalékkal a chat-kommunikáció és 35 százalékkal a Daktela felhasználók száma” – hangsúlyozta Richard Baar, a cég igazgatója.
A Sandberg Capital szlovák magántőkealap tavaly fektetett be a Daktelába 150 millió euró értékben azzal a céllal, hogy hosszú távon támogassa a cég expanziós törekvéseit Közép-Európában és támogassa a nyugat-európai jelenlét megszilárdítását. A befektető belépésével felgyorsult a Daktela külföldi terjeszkedése, a cseh, a lengyel, a brit, a dubaji és a Fülöp-szigeteki fiók egy magyar fiókkal is bővült.
„2022-ben folytatjuk külföldi terjeszkedésünket szlovéniai és romániai fiókok megnyitásával, mindkét országban a telekommunikációs szolgáltatások teljes portfólióját kínáljuk a helyi cégeknek és ügyfeleknek. Ugyanakkor több olyan akvizíciós lehetőséggel is foglalkozunk, amelyek tovább bővíthetik termékportfóliónkat, és így a központi kommunikációs piac még szélesebb területét fedik majd le” – teszi hozzá Baar.
A fagyi, a lángos, a szállás… idén minden még drágább lesz itthon – ömlik mindenhonnan a turistaszezon kezdetén. Mi most mégis olyan magyarországi úti célokat ajánlunk, ahol nagyon is érdemes lábat lógatni, és ahol a csodás természeti környezet a hozzáadott érték, nem feltétlenül (na jó, vagy nem csak) a hambi vagy a pisztráng. Barlangfürdő, vadregényes szabadstrand, nógrádi focimeccs, eldugott fogadó – mutatjuk a szerkesztőség kedvenc itthoni ”töltőpontjait”.
Ránézésre mintha kakukktojásként került volna az ikonikus kalauz által ajánlott budapesti éttermek közé a Hoppá! Ez az érzésünk egészen közelről megnézve sem múlt el.
Tavaly óta minden online pénztárgéppel rendelkező üzlet számára kötelező, hogy valamilyen digitális fizetőeszközt is elfogadjon. A törvény miatt rengeteg kkv szerzett be bankkártyaterminált, viszont a többségük még mindig nem igazán bízik benne – mutatott rá a PSC CEE Kft. vezérigazgatója.