Miközben az elmúlt évek eseményei inkább megszorításokra kényszerítették az ingatlanpiacot, Magyarország legjelentősebb ingatlanportfólióval rendelkező befektető- és üzemeltető vállalata, az Indotek Group strukturális változással és növekedéssel reagált a változó igényekre. Jelentős mértékben megerősítette piaci jelenlétét, kibővítve portfólióját a kereskedelmi ingatlanoktól a hotelpiaci szegmensig, üzleti és befektetési stratégiájában pedig egyre nagyobb szerephez jut a nemzetközi terjeszkedés. Az Indotek név méltán vált a professzionális ingatlanhasznosítás szinonimájává az üzleti világban.
Klasszikus cégstruktúra – rendhagyó eredményekkel: így is összegezhetnénk az Indotek Group figyelemreméltó szakmai és üzleti sikerét. A több mit két évtizede B- és C-kategóriás ingatlanok vásárlásával, funkcionális megújításával, üzemeltetésével és értékesítésével induló vállalat mára a hazai ingatlanpiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Piacvezetőként szakmai trendszetter ebben a szegmensben, de a magyarországi A-kategóriás ingatlanok és a nemzetközi befektetések piacán is jelentős növekedéssel erősít. Elkötelezettség, rugalmasság, értéknövelő befektetések, folyamatos fejlődés és társadalmi felelősségvállalás – csupán néhány alapérték, amelynek a sikerét köszönheti Magyarország egyik legjelentősebb ingatlanbefektető és -kezelő vállalata.
ÖNÁLLÓ PORTFÓLIÓ-MENEDZSMENT DIVÍZIÓVAL ERŐSÍT AZ INDOTEK
Az Indotek Group idén újabb mérföldkőhöz érkezett: belső profilrendezéssel, a felelősségi és hatáskörök tisztázásával lép szintet a növekedés érdekében. Három nagy divízió látja el ezentúl a különböző területek irányítását: a pénzügyi és az operációs vezető alá tartozó területek mellett önálló üzleti divízió felel a teljes magyarországi működésért, dr. Hegedüs Gábor portfólió-menedzsment igazgató vezetésével. A nagyságrendileg 300 feletti ingatlancsoportot, hozzávetőleg 2,1 millió négyzetmétert, több mint 4000 bérlőt kezelő, havonta négymillió látogatót kiszolgáló hazai piaci portfólió üzleti működése kerül irányítása alá, az értékesítéstől az üzemeltetésig és a teljeskörű vagyonkezelésig. „A feladatok divíziónkénti megosztását egyfelől a megnövekedett tevékenységstruktúra, másfelől pedig a további üzleti célok indokolták. Ilyenformán elsősorban az Indotek Groupnál az egyre erősödő nemzetközi terjeszkedési stratégiára és a nem ingatlancélú befektetésekre is koncentrálunk a jövőben”– teszi hozzá dr. Hegedüs Gábor.
Egy nyíregyházi vegyész negyvenévesen besokallt a munkahelyén, és bár előtte sosem vállalkozott, belevágott a környezettudatos tisztítószerek fejlesztésébe és gyártásába. Kulcsár Ildikó cége, a Natur Cleaning termékek gyártója kerüli a szokványos megoldásokat, ami nemcsak azon látszik, hogy az irodában alapfelszerelés a járóka. A Natur Cleaning története a mosószertől a forraltbor-illatú mosogatószerig és a több százmilliós árbevételig.
Natur Cleaning nyíregyházi gyártóbázisát keresve amolyan termelőszövetkezeti hangulatú ipari parkban találjuk magunkat, ugató kutya, régi vágású portásfülke, vegyes állapotú csarnokok. Ide költözött tavaly, élete első saját telephelyére a cég. A vállalkozás háromezer négyzetméteres épületét még nem lakták be teljesen, a használatba vett területeken vezet végig Kulcsár Ildikó alapító-ügyvezető. Az egyik csarnokban glédában állnak az újrahasznosításra váró flakonok, és ott vannak a hatvanféle alapanyagot tároló tartályok is.
A titkos szekrény „Fenntarthatósági alapon gyártunk tisztítószereket, elsősorban mosószert. Egy ilyen, alapvetően vegyipari termék attól lesz környezetbarát, hogy a hozzávalók teljes életciklusát vizsgáljuk” – mondja Ildikó. Semmilyen állati eredetű, kőolajalapú és szintetikus anyagot nem használnak, és amit lehet, helyben beszerezhető forrásokból állítanak elő. „A mosódió természetes és növényi, de csak Indiában felel meg a fenntarthatósági kritériumoknak, mi itt a megegyező hatóanyagú vadgesztenyével próbálkozunk.” Ebben ugyan kevesebb a szaponin, így az ipari felhasználás sincs teljesen megoldva, de Waldorf-iskolás gyerekek lelkesen gyűjtenek belőle évente több száz kilót csak Nyíregyházán. Hasonlóképpen, amikor a szabolcsi gazdákon rajtuk maradt az almatermés, Ildikó kitalálta, hogy nem csak pálinkát lehet főzni belőle. „Így lett almaecetes vízkőoldónk.”
Az egész projekt központja a pici labor, a fejlesztésekben a Nyíregyházi Egyetemmel is együttműködnek. Üvegcsék, mérlegek, szekrények, az egyik gyorsan be is csukódik, ahogyan közelebb érek. „Na, azt nem, ezek az összemérések” – mondja Anita, az egyik laboros. Összemérések alatt a receptek kikeverését, az ötletek és a tudatos fejlesztési terv alapján megvalósuló kísérletezést kell érteni. Egy termékhez ötven–száz összemérés is szükséges, aztán jönnek a mérések: habzás, pH-érték, viszkozitás, inkubátorban elvégzett mikrobiológiai vizsgálatok.
Ha minden megfelel az EU-normáknak (szigorúan és bonyolultan be is kell jelenteni őket), „megy a háziasszonyoknak”, vagyis a tesztalanyoknak. Anita és kollégája, a Richtertől átcsábított, vegyésztechnikus Zsolt, láthatóan nagyon szeretik a munkájukat. „Mindennap tanulok valami újat, és igen, nagyon lelkes vagyok” – mondja Anita. Közben betipeg Bella, a kutyus, aki jobbára rózsaszín kerevetén pihen az irodában. „Állatbarát hely vagyunk, mindenki behozhatja a kutyáját.”
A tesztelés végén indulhat a gyártás. Géppel, fél óra alatt keverik össze a receptben előírt alapanyagokat, a keveréket félautomata berendezés tölti flakonokba. Egyelőre kézzel címkéznek és csomagolnak. Havi átlagban hatvan tonna tisztítószer göngyölegét veszik vissza, és amit csak lehet, újratöltenek. Vásárlóik fele küldi vissza a flakonokat a futárszolgálattal.
Forraltbor-illatú mosogatószer Termékeik harmada a webshopjukban kel el, a nagyobb része viszonteladókon – bioboltokon és vásárlói közösségeken – keresztül jut el a vevőkhöz. De a Natur Cleaning termékek már ott sorakoznak a Rossmann, a Müller és a Spar polcain is, valahol a középkategória árszínvonala felett egy polccal, a kommersz vegyi áruk prémium kategóriájának szintjén.
Amikor a szabolcsi gazdákon maradt az almatermés, Ildikó kitalálta, hogy nem csak pálinkát lehet főzni belőle.
A bő kétszázmilliós forgalom jó részét a mosószerek teszik ki, de fontosak a mosogató- és öblítőszerek, a vízkőoldó, a WC-olaj, a kárpittisztító, valamint a folyékony szappan és a tusfürdő is. Az ötletelés és a kísérletezés olyan niche piaci réseket is megtalál, mint a forraltbor-illatú mosogatószer, a szakállápoló olaj vagy a kutyasampon. Csepke Baby nevű termékcsaládjukat Ildikó első unokájának megszületése ihlette.
A covid alatt óvoda volt a cégben, hat kisbabánk volt.
A tizenhárom munkatársból heten lányok, közülük hatan kisgyermekes anyák. „Ildikó bevonzza a kisgyerekeseket – mondja Anita, a laboros. – „A covid alatt óvoda volt a cégben, hat kisbabánk volt.” Az Ildikó kisebbik lánya, Ildi által vezetett gazdasági iroda most is inkább emlékeztet egy ovis csoportra, mint egy piacvezető cég menedzserszobájára. A falakon mesetapéta, van krétafal és farácsos gyermekjátszó, ha nem mehet óvodába a gyerek, nyugodtan be lehet hozni. „A legkisebb hatnapos volt, mikor bejöttek együtt” – mondja az ifjabb Ildi. „Erős, ügyes, kreatív nők vesznek körül, hál’ isten” – egészíti ki az édesanyja. Másik lánya, Anett négy éve van a cégnél, ő a marketinges, és azóta van marketing. „Előtte egy fillért sem költöttünk rá” – vallja be Ildikó. – „Az első címkéket is én terveztem, megtanultam néhány grafikai programot, egy címke, egy éjszaka volt az átlagtempó.” Két éve született meg az új márkanév, a Natur Cleaning, az arculatot a neves grafikus, a leginkább borcímkéiről ismert Ipacs Géza tervezte. Ma már a közösségi oldalakon is aktívak, egymást érik a kampányok.
Ránézésre ellentmondásnak tűnhet, hogy egy olyan, kimondottan tudatos vásárlóknak szánt termékcsoport, mint a Natur Cleaning, hangsúlyosan jelenik meg nem elsősorban ennek a célcsoportnak a médiafogyasztási szokásaihoz illő celebek és influenszerek megszólalásaiban. Rubint Rékával az élükön ide sorolható Horváth Éva is. „Kapunk is rendesen kritikát érte – mondja Ildikó –, de pont ez a lényeg, hogy olyanokat is bevonzzunk a környezettudatos gondolkozásba, akiknek esetleg ez eddig kevésbé volt fontos.”
Úgy néztek rá, mint egy ufóra Ildikó a Nyíregyháza melletti Kótajon született. „Nyírségi, falusi lány vagyok.” A debreceni Vegyipari Szakközép után tanári diplomát szerzett, majd – miközben egyedül nevelte lányait – az iparitisztítószer-üzletágban dolgozott. Itt lett fejlesztő, labor-, majd telephelyvezető, de ez nem igazán elégítette ki. „Mindig gépészmérnök főnökeim voltak, és mindig férfiak, sohasem tudtam igazán kibontakozni.” Úgyhogy tizenkét éve, mikor nem engedték el egy konferenciára, ami nagyon érdekelte, megfordult benne a világ. Nagy levegőt vett, és negyvenévesen, minden vállalkozói előélet és ismeret nélkül belevágott az önálló egzisztencia megteremtésébe, és 2010-ben megalapította a Cudy Future Kft.-t. Az alaptőke egy hétszázezer forint keretű hitelkártya volt. Fél év alatt hárommillió forintos mínusz lett belőle, de lett telephely, labor és szakhatósági engedély. Két év alatt egyetlen szabadnapra futotta Ildikónak, és volt, hogy tíz kiló mosóporával fizetett a karácsonyfáért. Hamar felismerte, hogy csak a kutatás-fejlesztésből nem lehet megélni, gyártani is kell. Eleve „zöld” termékben gondolkodott. „Vegyész lévén tisztában voltam vele, hogy a kommersz tisztítóipari termékek miből készülnek,, és milyen veszélyeik vannak.” De ez akkor még nem volt trendi hozzáállás. „Úgy néztek rám, mint egy ufóra.”
Az első vevők kis, tudatos vásárlóközösségek voltak, kezdett híre menni, hogy végre ilyen is van a piacon, a második évre már némi nyereség is felhalmozódott. Amolyan inflexiós pont nemigen volt, lassan, de folyamatosan, „tyúkanyósan” nőtt a cég, és Ildikó két fontos döntést is meghozott.
Az első: „Vállalkozó maradok!” Arra a kérdésre, hogy vagy?, évekig az volt a válasza, hogy igen, megvan még a cégem. A második döntés két éve fogalmazódott meg: növekedni kell! Az optimális üzemmenetet és a hatékony gazdálkodást nem lehet manufaktúrában megvalósítani. Addig csuklóból elutasította, hogy a multik polcain is ott legyen, de belátta, hogy enélkül nem fogja elérni az új célkitűzést, azt, hogy öt éven belül milliárdos éves forgalmat produkáljanak. Ebből az öt évből még három hátra van. Ennek a döntésnek lett az eredménye az új márkanév, a márkaépítés, a celebmarketing és a 150 millió forintos telephelyfejlesztés.
A nagy ívű üzleti víziót az iparági tendenciák is alátámasztják, erősíti meg Hankó Gergely, a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének főtitkára. A szervezet 255 tagja közel 1500 milliárd forint éves árbevétellel bír, és ez egyre nő a 2015 óta szigorodó szabályok miatt. A fenntarthatósági célok, a klímasemlegesség, az ökolábnyom szerinti besorolás miatt ma már a hagyományos iparágak vezetőinek is át kell gondolniuk a portfóliójukat, csomagolásukat, logisztikájukat, mert ha nem teljesítik az elvárásokat, előbb-utóbb például nem juthatnak hitelhez – és ez bizony rendesen visszahat a szemléletváltozásra is. A szövetség a Natur Cleaningre mint a csomagolóanyagokat újra használó cégek első fecskéjére figyelt fel, majd Ildikóék be is léptek a tagok közé.
Ildikó az üzleti vízióval összhangban még három évre becsüli, hogy ne kelljen naponta bejárnia dolgozni – úgy tűnik a generációváltás meg van oldva, Anett és ifjabb Ildi ott vannak, átlátják a céget. Ildikó idővel visszatérne a gyökerekhez: a tanításhoz, a környezettudatos gondolkozásra való neveléshez.
Angliából hozott biokertészeti tudását lassan harminc éve Magyarországon kamatoztatja Matthew Hayes, a Zsámboki Biokert alapítója. Mintagazdaságában hetvenféle biozöldség terem.
Ez a Forbes más, mint a többi. És nemhogy nehezebb, még könnyebb is lesz forgatni, mint valaha. Elbüszkélkedünk vele, hogy miért. Extra alkatrész nem szükségeltetik hozzá.
Kőszegi Dániel egy kis debreceni pinceboltból indulva építette fel az ország legnagyobb erősáramú nagykereskedőcégét. A céget ma már gyerekei irányítják, de ő a nyugdíjas évek felé közeledve új ötletbe vágott bele, és egy maroknyi mérnökkel olyan elektromos meghajtást fejlesztett ki és gyártott le, amire az iparág nagyágyúi is elismerően csettintenek. Teherautóikat az Audi és az Aldi, kukásautóikat több magyar város is használja. Hamarosan bővítik az üzemet, és az a céljuk, hogy rövid idő alatt nyélbe üssék az első külföldi üzleteket is.
Table Suite Restaruant
2022 Június Támogatói tartalom Table Suite Restaruant
Budapest belvárosában egy 180 négyzetméteres nagypolgári lakás ad otthont a TABLE Suite Restaurant & Event Space-nek, amely kortárs képzőművészek munkáival és egyedi enteriőrjével a tökéletes helyszínt biztosítja bármilyen igényes, különleges rendezvény megszervezéséhez.