Az utóbbi tíz évben megjelent az órák piacán egy különleges, az óragyűjtők, órakedvelők vagy az iparban otthonosan mozgó, a fejnehéz multikat megelégelő szakemberek által életre hívott szegmens. A mikromárkák a megszokott dizájnoktól némileg eltérőt adnak közvetlen online értékesítéssel és különösen jó ár-érték aránnyal. Egyik erős versenyzőjük a használt piacon millió forintokért forgó Ming.
Írta: Schwarz Gábor
Evolvens – az eddig legsikeresebb magyar mikromárka Több tucat cég versenyez a mikromárkák másfél ezer euró alatti árazású részpiacán. Mindegyiknek megvan a maga jellegzetessége: ez lehet a tok vonalvezetése, a számlap stílusa vagy az anyaghasználat. Ennyi pénzért nem várhatjuk el a különlegességeket, az úgynevezett in-house megoldásokat a dizájnon kívül, de az egyediséget és a nagy márkák tömeggyártott darabjainak versenyképes alternatíváit igen. Egyes gyártók minden szériájukat meghatározott darabszámban limitálják, és ügyesen ráéreztek, hogyan ragadják meg az órakedvelők figyelmét, és hogyan érjék el, hogy ne csak szeressék, de vágyják és akarják a termékeiket.
Zelos – magasan az árkategória fölötti kidolgozás A mikromárkák többnyire az alapító ízlését tükrözik, a siker egyebek mellett azon múlik, hogy az új formavilág mekkora űrt tölt be. Erre a piacra lépett be 2017-ben Ming Thein és öt órafanatikus barátja, ők alapították a Ming márkát. Ming dizájner, 2012 óta foglalkozik profi szinten órafotózással, híres svájci gyártóknak készít képeket, talán a legjobb a szakmában. Rövid ideig a neves Hasselblad fényképezőgép-gyártó cégben is vezető pozíciót töltött be, és nem utolsósorban klasszikus értelemben vett óragyűjtő.
Tavaly óta minden online pénztárgéppel rendelkező üzlet számára kötelező, hogy valamilyen digitális fizetőeszközt is elfogadjon. A törvény miatt rengeteg kkv szerzett be bankkártyaterminált, viszont a többségük még mindig nem igazán bízik benne – mutatott rá a PSC CEE Kft. vezérigazgatója.
Molnár Tamás vállalata forradalmi magyar megoldásokkal teszi kezelhetőbbé és jövedelmezőbbé a digitális megoldásokat olyan kis cégek számára, akik egyetlen szolgáltatótól, ezáltal olcsóbban szereznének be érintőképernyős online pénztárgépet, POS és SoftPOS terminált, illetve testre szabható webshopot. Az egyedülálló banki megoldásokkal kecsegtető csomag egy felhőalapú SMARTportal felülettel kiegészülve lehetővé teszi a pénzforgalom nyomon követését, vagy az árak módosítását, statisztikák lekérését is.
POS, SOFTPOS,
SMARTPORTAL
„Közel kilenc millió bankkártya van forgalomban Magyarországon, és az emberek többsége utalással kapja a bérét, tehát a kiskereskedelemben is nagyon érdemes bevezetni az elektronikus fizetést” – húzta alá Molnár Tamás. Hozzáfűzte: ezzel nem csak a szolgáltatás színvonala, hanem a bevétel is emelkedik, hiszen ha a vevők tudják, hogy a náluk lévő korlátozott mennyiségű készpénz helyett kártyával fizethetnek, könnyebben adják át magukat az impulzusvásárlásnak.
A PSC CEE Kft. technológiái a kereskedelem új szintre emelését célozzák: alacsony fenntartási költségek mellett bővítik a kisebb üzletek lehetőségeit, sőt, akár plusz eszközvásárlástól is megkímélik őket, például egy Android rendszerű alkalmazás, a SoftPOS segítségével, ami virtuális bankkártyaterminállá változtatja az NFC-s mobilokat. A saját fejlesztésű, beépített NAV adóügyi egységgel rendelkező, érintőképernyős okoskasszájukhoz persze ettől függetlenül jár integrált, vagy hordozható POS-terminál.
A felsorolt megoldások – amelyekhez testre szabható webshopot is bérelhetünk – egytől egyig kapcsolatban állnak a SmartPortal felhőalkalmazással. A mobiltelefonról és PC-ről egyaránt elérhető felületen valós időben követhető, hogy mi történik a fizikai, vagy online üzletünkben – onnantól, hogy mekkora egy adott időszak bevétele, egészen addig, hogy mennyit kereshetnénk egy-egy áremeléssel.
BIZTONSÁG ÉS NYÍLT BANKOLÁS
A bankfüggetlen kártyaelfogadóval működő okoskassza, a fizikai és virtuális terminál, vagy a webshop és a SmartPortal ízig-vérig magyar innováció, és a PSC CEE Kft. az MNB pénzforgalmi szolgáltatói engedélyével rendelkező vállalatként a maximális adatbiztonságot is garantálja hozzájuk.
„A frissítéseinket sérülékenységi vizsgálatnak vetjük alá: ilyenkor egy etikus hackercsapat indít támadást ellenünk, és ha hibát találnak, azt rögtön javítanunk kell. Ez teszi a biztonsági rendszerünket annyira erőssé, mint egy netbankét” – magyarázta a vezérigazgató. „Mivel egyedülálló módon számlainformációs (AISP) és fizetéskezdeményezési (PISP) szolgáltatói engedéllyel is rendelkezünk, hamarosan bevezetjük a nyílt bankolást, amivel az ügyfelek a különböző pénzintézeteknél vezetett számláik forgalmát és átutalásait egy helyen, a SmartPortalon tudják majd menedzselni” – jelentette be Molnár Tamás.
Év elején égbe szálltak a lakásárak Magyarországon, de most jöhet a fordulat. Kérdés, hogy eljön-e ismét a tagadás állapota, és az eladók évekig kitartják álomáraikat.
Hozunk pár újdonságot. Itt van rögtön egy világpremier, a sztárkommentelő, aki a lap szélén pár személyes mondatot hozzáfűz a cikkhez – én még ilyet nem láttam máshol. Alföldi Róbert vállalta, hogy ő lesz az első, és így rögtön két igazi Forbes-arc is került a megújuló lap címlapjára. Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével […]
Villámsebesen száguldunk a klímakatasztrófa felé, mégsem vesszük le a gázpedálról a lábunkat. Változtatnunk kell, egyéni és kollektív, vállalati és politikai szinten is, ha nem akarjuk a Földet kietlen pusztává égetni. Miért kerüljük a kényelmetlen kérdéseket, és hárítunk mindent a természetet kizsákmányoló kapitalizmusra, miközben felelősségünk tulajdonképpen százszázalékos?
A Hard Rock Hotel Budapestbe lépve rögtön világsztárnak érezhetjük magunkat. A főváros szívében, a Nagymező utca és Ó utca sarkán található szálloda arany koronája már messziről feltűnik, sugallva, hogy itt valami különleges, új, kozmopolita élményben lesz részünk. De mit is gondolnak azok, akik itt töltik mindennapjaikat? Az igazi bennfenteseket kérdeztük.