Írta: Fekete Emese, Galavits Patrik, Gólya Ági, Knittel Martin, Somogyi Szonja, Takács Dalma, Vaszkó Iván
Szerkesztette: Gólya Ági
Fotók: Orbital Strangers
A legfrissebb és legszerethetőbb Forbes-lista, megfér rajta egymás mellett az eltökélt jogvédő, a profi kockázatitőke-befektető, a sztárokkal streamelő játékfejlesztő lány, a szemtelenül fiatal kriptoarc, a mentális egészség fontosságára üzletet építő pszichológuscsapat és a zabolázatlan fiúzenekar. Ha innen nézzük Magyarországot, van okunk bizakodni.
Írta: Fekete Emese, Galavits Patrik, Gólya Ági, Knittel Martin, Somogyi Szonja, Takács Dalma, Vaszkó Iván
Szerkesztette: Gólya Ági
Fotók: Orbital Strangers
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
„Nemcsak gyógyítunk, hanem segítünk megőrizni az emberek egészségét.”
A BENU Magyarország Zrt. által 10 éve bevezetett BENU működési elvek az egész ország gyógyszertári szegmensére hatással voltak. A számok nem hazudnak, a BENU módszerei beváltak, a vásárlók, az üzemeltetők, gyógyszerészek és a piac visszajelzései alapján is. A brand bevezetésének 10 éves évfordulója alkalmából Dr. Zlinszky János vezérigazgatóval beszélgettünk.
Hogyan indult a BENU gyógyszertárak működése Magyarországon?
A cégcsoport már több mint 20 éve üzemeltet gyógyszertárakat, de kisebb próbálkozásoktól eltekintve, nem alakítottunk ki egy egységes brandet, aminek az égisze alatt működtek volna a patikáink. 2012-ben a PHOENIX-csoport Magyarországgal egy időben több európai országban is bevezette a BENU brandet. A bevezetés évében a cégcsoporthoz 139 gyógyszertár tartozott. Ezt a számot a franchise rendszer kiépítésével tudtuk tovább növelni, így most több mint 360 gyógyszertár üzemel a BENU márkajelzés alatt. Ez azt jelenti, hogy ma Magyarországon minden hatodik gyógyszertár BENU.
Mi tette lehetővé az ilyen mértékű növekedést, miközben a magyar szabályozási rendszer nem éppen hálózatbarát?
Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a patikák többsége szeretne egy hálózathoz tartozni. A gyógyszertári piacon a nagyon magas működési költségek mellett folyamatosan növekvő munkaerőhiánnyal és folyamatosan szigorodó reklámozási szabályozásokkal is szembe kell néznünk. Folyamatosan figyeljük és kutatjuk a fogyasztói igényeket, és törekszünk az ezeknek való megfelelésre. Mindemellett fontos hangsúlyozni, hogy a gyógyszertár az egészségügyi ellátórendszer egyik fontos alappillére, ezért nagyon büszkék vagyunk gyógyszertári dolgozóink magas szakmai tudására. A BENU hálózat hitelessége, fogyasztói elismertsége és gazdasági hatékonysága a jelenlegi piaci körülmények között szakmai, financiális és egzisztenciális biztonságot jelent a független gyógyszertáraknak. Ezt csak folyamatos innovációval lehet biztosítani.
Tehát a BENU részének lenni folyamatos fejlődést jelent a gyógyszertárak számára?
Így van, az innováció és modernizáció a kezdetek óta az egyik alappillérünk volt. Magyarországon mi vezettük be először a szabadpolcos patikákat hálózatszinten, és a kategóriamenedzsmentet a gyógyszertárakban. A hálózati szinten bevezetett eladótéri koncepcióval nagyobb hangsúlyt tudtunk fektetni a szabadpolcos árukra, például egészségmegőrző termékekre, dermokozmetikumokra úgy, hogy az igényeknek megfelelő portfóliót adjuk a vásárlóinknak. A kezdetektől sok energiát fordítunk a partnereink és gyógyszerészeink teljes körű támogatására, legyen szó jogszabályok követéséről, marketingről, beszerzésről, de fenntartunk egy saját online képzési rendszert is. Ez lehetővé teszi, hogy a több mint 2600 gyógyszerész, akivel együtt dolgozunk, figyelme nagy részét a szakmai működésre és a vásárlókra fordítsa. Célunk, hogy egy gyógyszertárra ne csak úgy tekintsenek vásárlóink, mint egy betegség esetén kényszerű vásárlás helyszínére. Arra törekszünk, hogy az egészségmegőrzés fontosságát felismerve, a gyógyszertári vásárlás pozitív élményt nyújtson. Ez a szemlélet nemcsak a BENU növekedését segítette, hanem az egész gyógyszertári szektornak is jót tett.
Mi várható a következő években?
Innovatívan megyünk előre, készülünk a következő 10 évre. Szeretnénk újra vonzóvá tenni a fiatalok számára is ezt a hivatást, ez a szakmai szereplőkkel közös érdekünk és feladatunk. De fő irány, hogy továbbra is folyamatosan fejlesztünk, legyen szó a partnerhálózatról, a termékportfólióról, online marketingről, házhozszállításról, vásárlóink minőségi kiszolgálásáról. Nem szabad megfeledkezni a kereskedelmet érintő legfontosabb trendről, az online értékesítésről sem. Ezen a területen hatalmas lépéseket tettünk az elmúlt években, a BENU webshop az egyik vezető gyógyszertári online kereskedelmi platformmá nőtte ki magát, úgy gondoljuk, hogy a legtöbb innováció a szektor részéről ebben a szegmensben várható.
Bár a szocializmusban a magyar autógyártásnak nemigen osztottak lapot, a monarchia idején még fényesen indult az iparág. Volt magyar autógyár (Marta), lett belőle menő exit (a Benz vásárolta fel), a két világháború között magyar építésű versenyautó száguldott fel a Svábhegyre, és legalább egy vagány nő rácáfolt a nők „orvosilag alkalmatlanok sofőrnek” előítéletre.
„Ukrajnából megmenekült, nem menekült” – határozza meg magát Eszter Prudnikova. Nagy, fekete hátizsákkal ballag mellettem a fotózásra. A hátizsákról kiderül, hogy a férjéé. Oleg ezt nem vitte magával a háborúba. A stúdióban előkerülnek belőle Eszter fotózásra hozott ruhái. „Kicsit gyűröttek, ezek inkább hétköznapi szettek, ennyi fért a bőröndbe, amikor eljöttünk Csernyihivből” – veszi elő a […]
Néha Besenyő Pista bácsinak is feladja a leckét az abszurd közélet, a háború pedig még Laár Andrást is ki tudja zökkenteni a nyugalmából. Interjú választás utáni szélsőséges érzelmekről, Bhutánról, háttérhatalomról, humorról és a Galla Miklós-szexshow-ról.
Szaladunk a világban, egyre kevesebb időt szentelve mentális egészségünkre, önismeretünkre és az elmélyülésre, pedig a telefont nem csak a pörgésaddikció kielégítéséért, hanem a megnyugvásért is lehet nyomkodni. Este pedig nagy levegőt venni, és írni egy kicsit – magunkról, kapcsolatainkról és a nagyvilágról. Három-három naplót és alkalmazást ajánlunk, hogy „fejlődj, fókuszt találj és feltöltődj”. Vagy ilyesmi.
Az átszámítva olyan harminckét és fél milliárd forint. Történelmi siker, ezen a szinten egyetlen magyar startup sem vont még be akkora befektetést, mint a 2017-ben induló, online csalásmegelőzésben utazó Seon az áprilissal záruló B szériás befektetési körében. Pedig éppen csak egy év telt el az akkor szintén rekorder tízmillió eurós Series A kör óta.