Az internet hőskorában induló online cégek, a magyar vállalkozási kultúrát is alakító pionírok és a New York-i tőzsdére igyekvő élstartupok is vannak első Forbes Cloud 50 összeállításunkban. A Forbes.hu-n összegyűjtöttük a felhőből az ötven legfontosabb – és legérdekesebb – magyar magáncéget, íme közülük néhány.
Írta: Szalai Péter // Szerkesztette: Zsiborás Gergő
Az első magyar Cloud 50 listánkból kiderül, hogy a felhő ma már inkább erőforrás, és nem csak egyszerűen egy „másik hely”, ahol az adataink vannak. Az elmúlt időszak legnagyobb nyertesei egyértelműen az e-kereskedők, akiknek egyik napról a másikra kellett sokszoros igényt kiszolgálniuk. A legjobbak a mennyiség mellé minőséget is tudtak tenni, és a járvány okozta lezárások, korlátozások visszavonása után is életünk részei maradtak. Ha bankolunk, autót hívunk, a céges videós megbeszéléseket akarjuk hatékonyabbá tenni, vagy csak okosabb otthonban akarunk élni, a felhő ott van láthatatlanul, és kiszolgálja nemcsak a megnövekedett, de a fenntarthatóságot célként megfogalmazó igényeket is.
Bankmonitor Alapító-CEO: Sándorfi Balázs Szektor: IT-szolgáltatás, pénzügy A pénzügyi döntések meghozatala embert próbáló feladat, többek között azért, mert ipari mennyiségű adat, ajánlat és opció közül kellene kiválasztani a lehető legjobb megoldást. Ebben segít a Bankmonitor.hu, ahol a bankpiac kínálatának 95 százaléka megtalálható és objektíven összehasonlítható. Emellett az ország legpontosabb pénzügyi kalkulátorai és alkalmazásai segítik a felhasználókat, hogy átgondolt döntéseket hozhassanak.
Szaladunk a világban, egyre kevesebb időt szentelve mentális egészségünkre, önismeretünkre és az elmélyülésre, pedig a telefont nem csak a pörgésaddikció kielégítéséért, hanem a megnyugvásért is lehet nyomkodni. Este pedig nagy levegőt venni, és írni egy kicsit – magunkról, kapcsolatainkról és a nagyvilágról. Három-három naplót és alkalmazást ajánlunk, hogy „fejlődj, fókuszt találj és feltöltődj”. Vagy ilyesmi.
Change Journal A minigyakorlatokat kedvelőknek Hol: Fiók Ár: 10 200 forint Pár perces útmutatók, sokszínű rövid feladatok. A Change Journalt azok fogják szeretni, akik kisebb időbefektetést (a gyártó szerint napi öt percet) igénylő, játékos megoldásokat keresnek. A német Leuchtturm kis könyve huszonnégy fejezet gyakorlataival segít fókuszálni, elmélyülni, megnyugodni és – ahogyan a neve is mutatja – megváltozni. Olyan ismert módszereket tanulhatunk, mint az Eisenhower-, a Pareto- vagy a Pomodoro-technika. Bónuszként egy-egy fejezet elsajátítása után a Leuchtturm ingyen kinyomtatható pluszlapokkal végteleníti az élményt.
MindJournal Kezdő löketre váró férfiaknak Hol: mindjournals.com Ár: kb. 15 ezer forint A MindJournal 2016-ban rukkolt elő kifejezetten férfiaknak készülő naplójával, és azóta is az egyik legnagyobb sztár a szegmensben. A három nagy gyakorlatsorozat mindegyike mentális becsekkolással, érzelmi helyzetképpel kezdődik, majd a napló irányított kérdései segítik az elmélyülést, önreflexiót és a külső kapcsolódási pontok megtalálását. Egy-egy napló alapesetben három hónapot ölel fel, a tempót azonban te határozod meg, azaz hosszabb ideig is használható. Repetázni vágyóknak folytatás is van – a hasonló árú Jotter a megszokott formátumot követi, csak irányított kérdések nélkül, a Check-in Notepad-en pedig a napi érzéseket, célokat és feladatokat lehet feljegyezni.
Bullet Journal A szabadkezű kreatívoknak Hol: Fiók Ár: 8800 forint A bullet journal – becézgetve BuJo – körül már-már szubkultúra alakult ki, kreatív naplóvezetők beszámolók, vlogok tömegében mutogatják lelkes, sokszor egészen extrémen dekorált oldalaikat. Az ötlet pofonegyszerű: a halvány pontozást leszámítva üres lapokhoz egy előre meghatározott, Ryder Carroll dizájner által megalkotott módszer segít fókuszt és rendszert csempészni a napjainkba. Ettől persze szabadon el lehet térni, és a BuJo varázsa pont ebben rejlik, a kreativitás tava végtelen mély, nyugalmunkat a benne való megmártózás hozhatja el. Erre minden pontozott napló alkalmas, a hivatalosat – útmutató füzettel, kellemes tapintással és minőségi, 120 g-os papírral – a Leuchtturm árulja.
Calm All-in típusoknak Ár: havonta 3990 forint A meditációs applikációk egyik első előfutára fenekestül forgatta fel a well-being startupok világát. 2019-ben vált milliárddolláros vállalati értékű szilícium-völgyi unikornissá. Jól megtervezett, a felhasználói élményt minden elé helyező infrastruktúrába érkezünk, ha az egyhetes próbaverzió után előfizetünk. A meditációs gyakorlatokat akár még napszakhoz és a rendelkezésünkre álló időhöz is igazíthatjuk, alváshoz a legnagyobb külföldi sztárok, például Pink, Matthew McConaughey, Diane Keaton sztoriznak eredeti esti meséket, a napi check-inekkel pedig követhetjük fejlődésünket. A Calm kiegészítő termékeket is kínál a mentális egészségüket komolyan vevőknek: meditációs párnát, puzzle-t, gyertyákat, teavariációkat és az alvást elősegítő nyugtató illóolajokat is árulnak.
Headspace A személyre szabott élményeket kedvelőknek Ár: havonta 3490 forint A Headspace is health tech startup, a Calm legnagyobb riválisának tartják. Ezt a vállalat is tudja, és úgy tűnik, jól lavíroz az élménykínálati versenyben. Az utóbbi években több kisebb vállalatot is felvásároltak, terápiával és olimpikonok vezette sportgyakorlatokkal is bővítették a Calmhoz hasonló meditációs-alvós gyakorlatokat. A főcsapás a személyre szólóbb használat, ehhez idén AI-alapú cégbe is invesztáltak, így ezt az alkalmazást azoknak ajánljuk, akiknek nem az egyszerűbb, tömegekre szabott meditációs gyakorlatok kellenek, hanem igényeikhez szeretnék szabni az élményt. Meg azoknak, akik szeretik a letisztultabb, átláthatóbb, világos felületeket.
Just Like Buddha A mélyebb, de magyar opciót keresőknek Ár: havonta 2790 forint Kis piac vagyunk, a legtöbb megoldást – az eddig felsoroltakat is – szinte csak angolul élvezhetjük. A Just Like Buddha viszont ebbe a légüres térbe érkezett, Boros Petra multis menedzseri munkája mellett a Városi Jógi alapítójával alkotta meg a nyolcvan meditációs gyakorlatot kínáló magyar nyelvű alkalmazást. A szeretet, szabadság, béke, öröm és a bölcsesség fejezetein átívelő, jól felépített hangfelvételekből tizenkettőt ingyen meghallgatható, a többihez prémium előfizetés kell. Az előző két alkalmazással szemben a Just Like Buddhának nem az a célja, hogy jobban aludjunk, vagy könnyebben kezeljük a stresszt, ahogy a Forbesnak is elmondták, Petráék szerint appjuk bizonyos tudati képességek felébresztése révén az „énmunkát”, a jobb önismeretet segíti.
A francia boulangerie-k magyar megteremtőjeként indult tizenegy éve a Retek utcai első à table! reggeliző-pékség. Hajdu Péterék franchise-rendszerének ma már tizenhárom, hamarosan tizennégy
üzlete van. Új tesztmodelljükkel két fontos lépést tesznek az agglomeráció
és a bisztróvonal irányába.
Roszik Linda Kaliforniából hozta a Mamakör ötletét: a pár hetes-hónapos babákkal magányosan otthon lévő édesanyáknak tartanak kiscsoportos foglalkozásokat, és az őket érintő fontos témákról beszélgetnek. Mert sokan már attól is megijednek, hogy nem érzik magukat nonstop boldognak a babájukkal kettesben – és az ilyen gondokat hasznos sorstársakkal és pszichológus csoportvezetőkkel kitárgyalni.