A Beckhoff Automation megoldásait világszerte számos területen alkalmazzák, míg Magyarországon az autóiparban kiemelkedő a jelenléte. Az 1980-ban alapított német vállalat ma már több mint 75 országában van jelen, és határozza meg fejlesztéseivel az ipari automatizálás irányait. Hogyan tud a folyamatosan növekvő cég több mint 40 éve rugalmasan működni, és mindig versenytársai előtt járni? Kell-e tartanunk a gépek fokozódó térnyerésétől, és hogyan menthetik meg a világot a mérnökök? Hans Beckhoff-fal, a vállalat alapító-tulajdonosával és ügyvezető igazgatójával, valamint Perecz Tamással, az idén 10 éves magyar leányvállalat ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
NÉMET KISÜZLETBŐL GLOBÁLIS SIKERTÖRTÉNET
A Beckhoff Automation egy villanyszereléssel és elektronikai kiskereskedelemmel foglalkozó üzletként indult 1980-ban Németországban, mára pedig a globális ipari automatizálási piac meghatározó szereplőjévé vált. PC-alapú megoldásait az épületgépészettől az autóiparon át a gyógyszeriparig számos területen alkalmazzák. Vezérlőrendszerei lelkét a TwinCAT automatizálási szoftver adja, amelynek telepítésével bármely számítógép alkalmassá válhat a valós idejű ipari automatizálásra. A vállalat „New Automation Technology” filozófiája is a széleskörű alkalmazhatóságra utal, aminek köszönhetően a világon bárhol a legegyedibb ügyféligényeket is ki tudják szolgálni. A cégcsoport több mint 75 országban van jelen disztribútorokon és saját értékesítési hálózatán keresztül, és 40 országban – köztük Magyarországon – rendelkezik saját leányvállalattal. „Azért hozunk létre helyi érdekeltségeket és támaszkodunk helyi szakértőkre, akik ismerik a műszaki igényeket, a nyelvet és a kultúrát, hogy közel legyünk az ügyfeleinkhez, és jó partnereik legyünk. Erre a fajta szoros együttműködésre különös hangsúlyt fektetünk: ügyfeleink mérnökei közvetlen kapcsolatban állnak a mi mérnökeinkkel, és ebből gyakran új termékötletek is születnek. Magas minőségű technológiát szállítunk globális szinten, de több szempontból ma is úgy működünk, mint egy rugalmas középvállalat, és az a célom, hogy ez a jövőben is így maradjon” – mondja Hans Beckhoff, hangsúlyozva, hogy számos ügyfelük a céggel együtt gyarapodott az elmúlt évtizedekben, miután a biztos út helyett az új irány felé nyitottak, amelyet a Beckhoff megoldásai támogattak.
A Xiaomi évről évre óriás léptekkel halad előre a mobilpiacon Magyarországon, tavaly év végén már a második legnagyobb szereplő volt 22 százalékos piaci részesedéssel, 57 százalékos éves növekedést követően. Wagner Tibort, a Xiaomi magyarországi country menedzserét arról kérdeztük, mi a Xiaomi titka, és a cég legújabb csúcskategóriás sorozata, a Xiaomi 12 hogyan illeszkedik az aktuális piaci trendekbe.
Márciusban jelentette be a Xiaomi csúcskategóriás okostelefon sorozatának, a Xiaomi 12-nek a megjelenését. Egy zászlóshajó termék esetében nem lényegtelen, hogy milyen trendeket követ a készülékcsalád, vagy milyen új megközelítést hoz a piacon.
A Xiaomi eddigi sikereit annak köszönhette, hogy időről időre elő tudott állni olyan új készülékkel vagy innovációval, ami minőségi ugrást jelentett az adott kategóriában. Ez a stratégia, kiegészülve az AIoT platform sikerével, eddig bevált, amit jól mutatnak az értékesítési számaink. Úgy vélem, hogy a kamerarendszerek minősége játszik egyre fontosabb szerepet a vásárlói döntésekben. Ezen a területen a Xiaomi az egyik trendsetter, vagyis mi diktáljuk a trendet és a tempót, és teremtünk erre a funkcióra növekvő keresletet a piacon. Egyre kifinomultabb technológiákat alkalmazunk, így a készülékeink már nem csupán a fényképezőgépeknek, hanem már a videókameráknak is nagyon erős versenyt támasztanak. Ebbe a trendbe illeszkedik bele a három termékből álló Xiaomi 12 sorozat is: a Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12, és Xiaomi 12X. A Xiaomi 12 Pro három, 50 megapixeles kamerából álló kamerarendszere a hatalmas Sony IMX707 érzékelővel kínál még a korábbiaknál is jobb képminőséget, hiszen a szenzor minősége és mérete befolyásolja leginkább a mélységélességet, a pixelsűrűséget, a képzajt, az elérhető dinamikatartományt és a látószöget. A lenyűgöző hardveren túl a Xiaomi a mesterséges intelligencia algoritmusait is továbbfejlesztette a még kényelmesebb és professzionálisabb fotózás érdekében. Ez a kamerarendszer a manapság divatos nightography (éjszakai fotózás) iránti igényeket is tökéletesen kiszolgálja. A készüléket tesztelő szakembereknek is feltűnt, milyen kivételes képességekkel bír a Xiaomi 12 telefonok kijelzője: a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X Full-HD+, illetve a Pro változat WQHD+ felbontású AMOLED Dot kijelzője támogatja a HDR 10+ technológiát, valamint a Dolby Vision®-t, amely élénk színekkel és részletekkel kelti életre a tartalmakat. A Pro változat az alapból 120 Hz-es mintavételezési sebességet az AdaptiveSync Pro segítségével az éppen aktuális tartalomhoz igazítja. Ha ezt az értékes kijelzőt valamilyen baj éri, az elég fájdalmasan érintheti egy ilyen prémium telefon tulajdonosát, ezért a Xiaomi 12 készülékek vásárlói, a vásárlástól számított hat hónapig, ingyenes kijelzőcsere szolgáltatásra is jogosultak – természetesen, amennyiben a kijelző sérülését nem szándékos rongálás okozta.
Az, hogy a Xiaomi 12 valamivel kisebb lett az elődjénél, hogyan illeszkedik a trendekbe?
A Xiaomi vállaltan nagy hangsúlyt fektet a termékfejlesztésben a felhasználói visszajelzésekre. Ezek pedig egyértelműen arról szóltak, hogy az emberek az olyan méretű telefonokat szeretik, amelyeket jó, kényelmes kézbe venni, a gombok pedig az ujjakkal könnyebben elérhetők.
Vajon a megnövekedett teljesítmény nem megy az üzemidő rovására?
Az akkumulátor kifejezetten erős, bár nem a legnagyobb kapacitású, még a Xiaomi kínálatában sem: 4500, illetve 4600 milliamper/óra, modelltől függően. Mi a csúcskategóriában nagyobb hangsúlyt fektetünk a töltési sebességre. A Xiaomi 12 Pro ezért egy hihetetlenül gyors, 120 Wos Xiaomi HyperCharge funkcióval rendelkezik, ami Boost módban mindössze 18 perc alatt teljesen feltölti a telefont. A Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X egyaránt használja a Xiaomi AdaptiveCharge-ot, egy intelligens töltési algoritmust, amely tanul és alkalmazkodik a töltési szokásokhoz, meghosszabbítva ezzel az akkumulátor élettartamát.
Mindezek után már csak az a kérdés: mennyibe kerül ez a telefon? Nyilván elfogult vagyok, de állítom, hogy tudásszintjükhöz viszonyítva, a Xiaomi 12 sorozat készülékeinek nagyon kedvező az ára: a Xiaomi 12X már 270 ezer forint körül elérhető, a Xiaomi 12 okostelefon 340 ezer, a Xiaomi 12 Pro, a 12GB+256GB változatban, 450 ezer forintos ajánlott fogyasztói áron kapható.
Nem is kávézó, inkább közösségi hely – időnként mindenki beszélget mindenkivel, és a Forbes több munkatársának is kedvelt találkozóhelye lett az Ó utcai
Coffee Cat. Törzsvendégből avanzsált főnökké Domokos Gábor is.
A britek legőrültebb autómárkáját 2013-ban egy orosz oligarcha fiától vette meg az Electronic Arts videojáték-fejlesztő egyik volt vezére, aki azóta garantáltan rádöbbent, hogy modern autók piacra dobásához nem elég a jó szoftver. A legendás TVR kacskaringós múltja és új ígérete.
A francia boulangerie-k magyar megteremtőjeként indult tizenegy éve a Retek utcai első à table! reggeliző-pékség. Hajdu Péterék franchise-rendszerének ma már tizenhárom, hamarosan tizennégy
üzlete van. Új tesztmodelljükkel két fontos lépést tesznek az agglomeráció
és a bisztróvonal irányába.