Magyarország valaha legmagasabbra értékelt étterme, az Onyx átalakulóban van, és bárhova tart, még nem ért oda. Ez se nem titok, se nem baj, viszont rajta maradt egy minden ízében tökéletes este ígéretének árcímkéje.
Gasztrokörökben a covidévek óta élénk érdeklődés kíséri az első és egyetlen kétcsillagos budapesti étterem, az Onyx útkeresését. Még egycsillagosan váltak el a Gerbeaud-ház csúcsétterme és a Széll Tamás–Szulló Szabina-séfpáros útjai, utána már Mészáros Ádámmal kapták a második csillagot. Aztán ő is ment, egyenesen Tiborczék turai kastélyszállójáig, a járvány meg jött, és az étterem bezárt, hogy egy emlékezetes PR-vacsora keretében rituálisan szét is verjék a korábbi damasztos, fehér kesztyűs belsőt.
A vezetők – az elválások és leállások okozta traumáktól, sejthetően, nem függetlenül – radikális irányváltás mellett tettek hitet, ahol a séf helyett egy tágabb alkotócsapat kerül a reflektorfénybe, a fine dininghoz hagyományosan társított kimértséget a már-már startup-szellemiségű nyílt kísérletezés váltja fel, és a két csillag megtartásának ambíciójához a fenntarthatóság állhatatos emlegetése és a Michelin-kalauz új, zöld csillagának megszerzése is társul.
Ez a folyamat az étterem bevallása szerint sem jár a végén. Aki most betér, egyáltalán nem késznek hirdetett élményt kap, hanem egy, az Onyx Műhely ernyője alá márkázott vacsorát. A dologban az a talányos, hogy közben az árszint maradt kétcsillagos, ami szerintem alapvetően határozza meg, hogy kiben hogyan csapódik le, amit tapasztal.
A Xiaomi évről évre óriás léptekkel halad előre a mobilpiacon Magyarországon, tavaly év végén már a második legnagyobb szereplő volt 22 százalékos piaci részesedéssel, 57 százalékos éves növekedést követően. Wagner Tibort, a Xiaomi magyarországi country menedzserét arról kérdeztük, mi a Xiaomi titka, és a cég legújabb csúcskategóriás sorozata, a Xiaomi 12 hogyan illeszkedik az aktuális piaci trendekbe.
Márciusban jelentette be a Xiaomi csúcskategóriás okostelefon sorozatának, a Xiaomi 12-nek a megjelenését. Egy zászlóshajó termék esetében nem lényegtelen, hogy milyen trendeket követ a készülékcsalád, vagy milyen új megközelítést hoz a piacon.
A Xiaomi eddigi sikereit annak köszönhette, hogy időről időre elő tudott állni olyan új készülékkel vagy innovációval, ami minőségi ugrást jelentett az adott kategóriában. Ez a stratégia, kiegészülve az AIoT platform sikerével, eddig bevált, amit jól mutatnak az értékesítési számaink. Úgy vélem, hogy a kamerarendszerek minősége játszik egyre fontosabb szerepet a vásárlói döntésekben. Ezen a területen a Xiaomi az egyik trendsetter, vagyis mi diktáljuk a trendet és a tempót, és teremtünk erre a funkcióra növekvő keresletet a piacon. Egyre kifinomultabb technológiákat alkalmazunk, így a készülékeink már nem csupán a fényképezőgépeknek, hanem már a videókameráknak is nagyon erős versenyt támasztanak. Ebbe a trendbe illeszkedik bele a három termékből álló Xiaomi 12 sorozat is: a Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12, és Xiaomi 12X. A Xiaomi 12 Pro három, 50 megapixeles kamerából álló kamerarendszere a hatalmas Sony IMX707 érzékelővel kínál még a korábbiaknál is jobb képminőséget, hiszen a szenzor minősége és mérete befolyásolja leginkább a mélységélességet, a pixelsűrűséget, a képzajt, az elérhető dinamikatartományt és a látószöget. A lenyűgöző hardveren túl a Xiaomi a mesterséges intelligencia algoritmusait is továbbfejlesztette a még kényelmesebb és professzionálisabb fotózás érdekében. Ez a kamerarendszer a manapság divatos nightography (éjszakai fotózás) iránti igényeket is tökéletesen kiszolgálja. A készüléket tesztelő szakembereknek is feltűnt, milyen kivételes képességekkel bír a Xiaomi 12 telefonok kijelzője: a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X Full-HD+, illetve a Pro változat WQHD+ felbontású AMOLED Dot kijelzője támogatja a HDR 10+ technológiát, valamint a Dolby Vision®-t, amely élénk színekkel és részletekkel kelti életre a tartalmakat. A Pro változat az alapból 120 Hz-es mintavételezési sebességet az AdaptiveSync Pro segítségével az éppen aktuális tartalomhoz igazítja. Ha ezt az értékes kijelzőt valamilyen baj éri, az elég fájdalmasan érintheti egy ilyen prémium telefon tulajdonosát, ezért a Xiaomi 12 készülékek vásárlói, a vásárlástól számított hat hónapig, ingyenes kijelzőcsere szolgáltatásra is jogosultak – természetesen, amennyiben a kijelző sérülését nem szándékos rongálás okozta.
Az, hogy a Xiaomi 12 valamivel kisebb lett az elődjénél, hogyan illeszkedik a trendekbe?
A Xiaomi vállaltan nagy hangsúlyt fektet a termékfejlesztésben a felhasználói visszajelzésekre. Ezek pedig egyértelműen arról szóltak, hogy az emberek az olyan méretű telefonokat szeretik, amelyeket jó, kényelmes kézbe venni, a gombok pedig az ujjakkal könnyebben elérhetők.
Vajon a megnövekedett teljesítmény nem megy az üzemidő rovására?
Az akkumulátor kifejezetten erős, bár nem a legnagyobb kapacitású, még a Xiaomi kínálatában sem: 4500, illetve 4600 milliamper/óra, modelltől függően. Mi a csúcskategóriában nagyobb hangsúlyt fektetünk a töltési sebességre. A Xiaomi 12 Pro ezért egy hihetetlenül gyors, 120 Wos Xiaomi HyperCharge funkcióval rendelkezik, ami Boost módban mindössze 18 perc alatt teljesen feltölti a telefont. A Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X egyaránt használja a Xiaomi AdaptiveCharge-ot, egy intelligens töltési algoritmust, amely tanul és alkalmazkodik a töltési szokásokhoz, meghosszabbítva ezzel az akkumulátor élettartamát.
Mindezek után már csak az a kérdés: mennyibe kerül ez a telefon? Nyilván elfogult vagyok, de állítom, hogy tudásszintjükhöz viszonyítva, a Xiaomi 12 sorozat készülékeinek nagyon kedvező az ára: a Xiaomi 12X már 270 ezer forint körül elérhető, a Xiaomi 12 okostelefon 340 ezer, a Xiaomi 12 Pro, a 12GB+256GB változatban, 450 ezer forintos ajánlott fogyasztói áron kapható.
Aknay Csaba és Kotschy Gábor, avagy az Orbital Strangers a mostanival 103 lapszám óta a magazin állandó fotósai. Áprilisban megnyílt harmadik önálló kiállításuk, a Kincső. A páros kommentárja a szubjektív fotósorozathoz.
L assan húsz éve vagyok újságíró, a mostani a harmadik Csányi-interjú, aminek készítésében részt vettem. Az OTP-elnök nem ad gyakran interjút, az elmúlt harminc évben – amióta a bank első embere – mégis beégett a magyarok tudatába. Valójában ketten voltak ők. Demján és Csányi. A két nagy öreg. Még a szocializmusban kezdték, kiismerték annak működésmódját, de megértették a kapitalizmus nyelvét is, és régiós, akár […]
A britek legőrültebb autómárkáját 2013-ban egy orosz oligarcha fiától vette meg az Electronic Arts videojáték-fejlesztő egyik volt vezére, aki azóta garantáltan rádöbbent, hogy modern autók piacra dobásához nem elég a jó szoftver. A legendás TVR kacskaringós múltja és új ígérete.
A pesti bulinegyedes tivornya egyre szorul és kacsingat a belvárosból kijjebb. Ez valahol jó tud lenni: munka után vagy hétvégén egy kis bringa, majd jöhet a nyugis léleksimogatás, falatozás-italozás. Szerkesztőségünknek van is erre tíz kedvenc rejtekhelye.
Telt házzal mentünk a március végi Forbes Women’s Summiton. Jó volt látni, hogy két nehéz eseményes év után milyen energiák szabadultak fel a társalgó részen. És a színpadon is. Tudósításaink a Forbes.hu-ról.