Magazinok Impresszum Belépés Sötét mód Világos mód
Vaszkó Iván Vaszkó Iván
2022 Május start Vaszkó Iván

Tíz pohár bringával a körúton kívül

A pesti bulinegyedes tivornya egyre szorul és kacsingat a belvárosból kijjebb. Ez valahol jó tud lenni: munka után vagy hétvégén egy kis bringa, majd jöhet a nyugis léleksimogatás, falatozás-italozás. Szerkesztőségünknek van is erre tíz kedvenc rejtekhelye.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk

A folytatáshoz vedd meg
a Forbes magazin aktuális számát!

Ha már megvetted, csak jelentkezz be!

Belépés Magazin vásárlása

Ajánlott cikkek

Bizalom. Gondoskodás. Egészség.10 éves a BENU Magyarországon
Benu Benu
2022 Május Támogatói tartalom Benu

Bizalom. Gondoskodás. Egészség.10 éves a BENU Magyarországon

„Nemcsak gyógyítunk, hanem segítünk megőrizni az emberek egészségét.”

Vissza a tartalomhoz Következő cikk

A BENU Magyarország Zrt. által 10 éve bevezetett BENU működési elvek az egész ország gyógyszertári szegmensére hatással voltak. A számok nem hazudnak, a BENU módszerei beváltak, a vásárlók, az üzemeltetők, gyógyszerészek és a piac visszajelzései alapján is. A brand bevezetésének 10 éves évfordulója alkalmából Dr. Zlinszky János vezérigazgatóval beszélgettünk. 

 Hogyan indult a BENU gyógyszertárak működése Magyarországon? 

A cégcsoport már több mint 20 éve üzemeltet gyógyszertárakat, de kisebb próbálkozásoktól eltekintve, nem alakítottunk ki egy egységes brandet, aminek az égisze alatt működtek volna a patikáink. 2012-ben a PHOENIX-csoport Magyarországgal egy időben több európai országban is bevezette a BENU brandet. A bevezetés évében a cégcsoporthoz 139 gyógyszertár tartozott. Ezt a számot a franchise rendszer kiépítésével tudtuk tovább növelni, így most több mint 360 gyógyszertár üzemel a BENU márkajelzés alatt. Ez azt jelenti, hogy ma Magyarországon minden hatodik gyógyszertár BENU. 

Mi tette lehetővé az ilyen mértékű növekedést, miközben a magyar szabályozási rendszer nem éppen hálózatbarát? 

Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a patikák többsége szeretne egy hálózathoz tartozni. A gyógyszertári piacon a nagyon magas működési költségek mellett folyamatosan növekvő munkaerőhiánnyal és folyamatosan szigorodó reklámozási szabályozásokkal is szembe kell néznünk. Folyamatosan figyeljük és kutatjuk a fogyasztói igényeket, és törekszünk az ezeknek való megfelelésre. Mindemellett fontos hangsúlyozni, hogy a gyógyszertár az egészségügyi ellátórendszer egyik fontos alappillére, ezért nagyon büszkék vagyunk gyógyszertári dolgozóink magas szakmai tudására. A BENU hálózat hitelessége, fogyasztói elismertsége és gazdasági hatékonysága a jelenlegi piaci körülmények között szakmai, financiális és egzisztenciális biztonságot jelent a független gyógyszertáraknak. Ezt csak folyamatos innovációval lehet biztosítani. 

Tehát a BENU részének lenni folyamatos fejlődést jelent a gyógyszertárak számára? 

Így van, az innováció és modernizáció a kezdetek óta az egyik alappillérünk volt. Magyarországon mi vezettük be először a szabadpolcos patikákat hálózatszinten, és a kategóriamenedzsmentet a gyógyszertárakban. A hálózati szinten bevezetett eladótéri koncepcióval nagyobb hangsúlyt tudtunk fektetni a szabadpolcos árukra, például egészségmegőrző termékekre, dermokozmetikumokra úgy, hogy az igényeknek megfelelő portfóliót adjuk a vásárlóinknak. A kezdetektől sok energiát fordítunk a partnereink és gyógyszerészeink teljes körű támogatására, legyen szó jogszabályok követéséről, marketingről, beszerzésről, de fenntartunk egy saját online képzési rendszert is. Ez lehetővé teszi, hogy a több mint 2600 gyógyszerész, akivel együtt dolgozunk, figyelme nagy részét a szakmai működésre és a vásárlókra fordítsa. Célunk, hogy egy gyógyszertárra ne csak úgy tekintsenek vásárlóink, mint egy betegség esetén kényszerű vásárlás helyszínére. Arra törekszünk, hogy az egészségmegőrzés fontosságát felismerve, a gyógyszertári vásárlás pozitív élményt nyújtson. Ez a szemlélet nemcsak a BENU növekedését segítette, hanem az egész gyógyszertári szektornak is jót tett. 

Mi várható a következő években? 

Innovatívan megyünk előre, készülünk a következő 10 évre. Szeretnénk újra vonzóvá tenni a fiatalok számára is ezt a hivatást, ez a szakmai szereplőkkel közös érdekünk és feladatunk. De fő irány, hogy továbbra is folyamatosan fejlesztünk, legyen szó a partnerhálózatról, a termékportfólióról, online marketingről, házhozszállításról, vásárlóink minőségi kiszolgálásáról. Nem szabad megfeledkezni a kereskedelmet érintő legfontosabb trendről, az online értékesítésről sem. Ezen a területen hatalmas lépéseket tettünk az elmúlt években, a BENU webshop az egyik vezető gyógyszertári online kereskedelmi platformmá nőtte ki magát, úgy gondoljuk, hogy a legtöbb innováció a szektor részéről ebben a szegmensben várható.

Ossza meg ismerőseivel:
Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Felhőben születnek a jövőbiztos vállalkozások
T-Systems Magyarország T-Systems Magyarország
2022 Május Támogatói tartalom T-Systems Magyarország

Felhőben születnek a jövőbiztos vállalkozások

A Forbes CLOUD 50 listájának megjelenése egy sokak által várt lehetőség arra, hogy ennek az ökoszisztémának a szereplői jobban megismerjék egymás képességeit – osztották meg véleményüket a T-Systems Magyarország szakértői. „További hozzáadott érték a software-as-a-service cégek megjelenése, és örülök neki, hogy akár napi szinten is elindul újabb és újabb cloud architektúrák építése” – fogadta lelkesen a Forbes legújabb listáját a T-Systems Magyarország Strategy & Governance divíziójának igazgatója. Bódi Gábor számára azok a legérdekesebb szereplők, akik vertikális területekről érkeznek és start-up jelleggel tűnnek fel a piacon. „Ez nagyon jó irány” – vélekedett, azzal érvelve, hogy a piacvezető Észak-Amerika hasonló listájára most már nagyon sok start-up felfér. Az ilyen vállalkozásoknak a pályáját jól nyomon lehet követni, lévén „a piacnak van egyfajta evolúciója, ami sok korábbi, integrátor szerepbe bújt vállalattól ered, élükön épp a T-Systems-szel” – fűzte hozzá.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Három betű erős érzelmi töltettel
Petrány Máté Petrány Máté
2022 Május A jó élet Petrány Máté

Három betű erős érzelmi töltettel

A britek legőrültebb autómárkáját 2013-ban egy orosz oligarcha fiától vette meg az Electronic Arts videojáték-fejlesztő egyik volt vezére, aki azóta garantáltan rádöbbent, hogy modern autók piacra dobásához nem elég a jó szoftver. A legendás TVR kacskaringós múltja és új ígérete.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Az utolsó lehetőségek egyike
City Pearl City Pearl
2022 Május Támogatói tartalom City Pearl

Az utolsó lehetőségek egyike

Átadáshoz közeledik Budapest új gyöngyszeme Újlipótvárosban

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Összes cikk
Előfizetői ÁSZF ÁSZF melléklet Hirdetési ÁSZF Adatkezelési tájékoztató Rendezvény ÁSZF Szerzői jogok Kapcsolat Médiaajánlat Szerzők Előfizetés Fizetési tájékoztató
© 2025 Mediarey Hungary Services Zrt.
Simple vásárlói tájékoztató

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-78438/2014
Simple vásárlói tájékoztató