Fehér Gyula

Megcsináltad a Ustreamet és vele az egyik legnagyobb startup­sztorit, amikor eladtad az IBM-nek, tudásod és tőkéd azóta befektetőcéged, az Oktogon Ventures révén a hazai startup-ökoszisztémába tetted. Többet hívnak a portfóliócégek most, hogy válság közeleg?
Nem, egy startupnál mindig helyzet van, ez a normális menet, de a makrokörnyezet kihívásait érezni, van, ahol már látjuk a lassulást. Elég öreg vagyok, 2008-at volt szerencsém egy másfél éves startup alapítójaként átélni.


Azért a 2020-as évek tudtak újat mutatni, nem?
Abszolúte, de megtanultam, hogy bepánikolni semmi értelme, annál kontraproduktívabb dolog a világon nincsen. Ilyenkor végig kell gondolni az üzletet: a jelenlegi működési modellünk mellett milyen kilátásaink vannak? Mennyi időre van pénzünk? El tudunk-e jutni oda, hogy ne legyen szükségünk külső tőkére a működéshez, ha nem, akkor hogyan jutunk hozzá? Ez a helyzet mindenkit arra sarkall, hogy prudensebben működjön, meg néhány, eddig halogatott, nehezebb kérdéssel szembenézzen. A legerősebb cégeket ilyenkor kovácsolják.

Lesznek olyan iparágak, amik most felértékelődnek, vagy amiket jobban néztek?
Nem is annyira iparág, inkább az iparágakon belül bármi, amivel egy vállalat működését hatékonyabbá lehet tenni, költséget lehet csökkenteni, vagy egy nehézzé váló piacon fokozni lehet az értékesítést. Erre spórolás mellett is költeni fognak a cégek.