Vágyom rá, hogy legyenek példaképeim. Nekem nem Elon Musk az üzleti ikon. Földhözragadtabb, botrányokkal kevésbé árnyékolt, mégis innovatív szereplőket keresek. Egy üzleti ikon a rajongási élményen túl inspirál is, üzleti értéket, stílust, jövőképet formál. A Patagonia sportmárka alapítója, Yvon Chouinard – vajon hányan ismerik a nevét Muskhoz képest? – a hárommilliárd dollár értékű vállalat egészét egy nonprofit szervezetre […]
Vágyom rá, hogy legyenek példaképeim. Nekem nem Elon Musk az üzleti ikon. Földhözragadtabb, botrányokkal kevésbé árnyékolt, mégis innovatív szereplőket keresek. Egy üzleti ikon a rajongási élményen túl inspirál is, üzleti értéket, stílust, jövőképet formál.
A Patagonia sportmárka alapítója, Yvon Chouinard – vajon hányan ismerik a nevét Muskhoz képest? – a hárommilliárd dollár értékű vállalat egészét egy nonprofit szervezetre és egy jótékonysági céllal létrehozott vagyonkezelőre hagyta. Ez például van olyan horderejű lépés, amitől felcsillan a szemem. Ilyen tényleg van? Hurrá! Pedig eddig is szemet, lelket gyönyörködtető volt, ahogy a cégét építette. A Patagonia-rajongók sem véletlenül a fenntartható fogyasztás hőseként tisztelik őt. Magam is követem az útját, amióta bizonyítékokat keresek rá, hogy igenis, lehet jó az üzletnek, ami a világnak is az. Hogy a mennyiség mellett a minőség is lehet szempont. Hogy az egyéni érdeken és a profit dominanciáján túl vannak közösségi érdekek is, amiket ha figyelembe veszünk, attól még nem kötünk rossz üzletet, sőt a jövő generációinak is bőséggel elegendő maradhat.
A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
Új korszak kezdődik a magyar bankpiacon az MKB, a Budapest Bank és a Takarékbank fúziójából megszülető Magyar Bankholding létrejöttével. Igaz ez a három tagbank privátbanki üzletágának egyesülésére is, amely még folyamatban van: az MKB és a Budapest Bank fúziója lezárult, a Takarékbank pedig jogilag jövő májusban csatlakozik hozzájuk. Pleschinger Gyula Márk, a Magyar Bankholding Private Banking vezetője azt is elárulja, hogy részükről ez már inkább csak formaság lesz, hiszen működésüket már most is összehangolták, és már az is egyértelmű, hogy az egész ezúttal több lesz a részek összegénél.
„Nem csupán egy frázis, hogy a három bank kiszolgálási modellje, megcélzott ügyfélköre kiválóan kiegészíti egymást. Ez egy egészséges fúzió, izgalmas a részének lenni – jelenti ki, és rögtön kifejti azt is, hogy miért fognak a fúziónak az ügyfeleik is örülni. – Szinergiákról lehet akkor is beszélni, ha ugyanazt a teljesítményt kevesebb erőforrással tudjuk elérni, illetve akkor is, ha teljesen indokoltan használjuk az erőforrásainkat, és a részek összegén túlmutató eredményeket várunk. Jelen esetben utóbbiról van szó.”
A csapatok egyesülésével egy példátlanul erős privátbanki középvezetői csapat is összeállt. „Kis túlzással korábbi tapasztalatok tekintetében az egész magyar piacot lefedjük, meg tudjuk vizsgálni a máshol alkalmazott jó gyakorlatokat, és azt, hogy ezekből mi alkalmazható esetleg nálunk” – mondja el Pleschinger Gyula Márk. Természetesen a fúzió jelentős növekedést hoz a kezelt vagyon tekintetében is, és cél ennek további növelése, ám nem minden áron.
Különleges megoldások, különleges tudás
„A piaci átlagot meghaladó ütemben szeretnénk bővülni, de ez a cél nem veheti el az erőforrásokat a szolgáltatások fejlesztése elől – szögezi le az üzletágvezető. – Abszolút első helyre törekszünk ugyanis a hazai piacon a szolgáltatásaink spektruma, minősége és komplexitása tekintetében.” Bizonyos szempontból ez az első hely talán már meg is van, például a hazai szakma szavazatai alapján odaítélt Euromoney 2022-es díját sem véletlenül kapta meg a Bankholding privátbanki üzletága utódlástervezés kategóriában. „A családi vagyontervezés, az utódlástervezés olyan terület, ami innovációt, kreativitást igényel, és mi az elmúlt években egy olyan infrastruktúrát, olyan megoldásokat építettünk ki, és ezek segítségével olyan ügyfélkört tudunk kezelni, ami közel egyedülálló a piacon” – mondja el Pleschinger Gyula Márk.
A generációváltás, az utódlástervezés azért különleges területe a privátbanki szolgáltatásoknak, mert lehetetlen rá „dobozos” termékeket alkotni. „Nem elsősorban pénzügyi, hanem inkább jogi, de még inkább családdinamikai, pszichológiai kérdés, hogy egy család a vagyonát házon belül hogyan, milyen elvek szerint osztja meg” – magyarázza az üzletágvezető. Ennek leképezésében segíthetnek például a családi alkotmányok, trustok. Az ilyen igények minél jobb kiszolgálása érdekében a Bankholdingnál egy specialista szakmai műhely is felállt, a szakértők itt szervezetten, folyamatokba ágyazva végzik majd a bizalmi vagyonkezelt trustok kiszolgálását – ez is egyedülálló a magyar piacon, máshol legjobb esetben is egy-egy szakértő foglalkozik ezzel a speciális területtel.
Hasonló innováció az is, hogy a diszkrecionális vagyonkezelés területét a private banking szerkezetén belül alkották újra, így a vagyonelemek ugyanúgy viselkednek, mint bármilyen másik értékpapír, megtakarítás, ez a Magyarországon még nem elterjedt nyugati modell átvétele.
Az innovációk mögött pedig ott áll a három tagbank egymást kiegészítő hálózata és erősségei, illetve a nagyon erős kártyaportfólió, valamint a befektetési termékek széles – semmilyen külföldi anyacég által nem korlátozott – spektruma. Mindezek azonban csak eszközök és módszerek a valódi cél elérése érdekében. A cél pedig világos Pleschinger Gyula Márk szerint: „Akár utódlástervezésről, akár klasszikus vagyonkezelésről van szó, ügyfeleink egy élet munkájával megszerzett vagyonuk sorsát bízzák ránk, és nekünk kötelességünk ennek biztonságára ügyelni. Hiszünk az intelligens kockázatvállalásban, de különösen ilyen turbulens időkben óvatosan is kell eljárnunk. Nálunk mindig tudja az ügyfél, honnan hová szeretnénk eljutni, a biztonságot pedig nem kockázatmentes termékekkel nyújtjuk, hanem azzal, hogy folyamatosan ott vagyunk ügyfeleink mellett.” (X)
Vannak szálláshelyek, ahova nem lehet csak úgy szobát foglalni. A Casadonna is kizárólag olyan vendégeket fogad, akik a helyszínen kívánnak vacsorázni. És reggelizni!
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
A Money Summit és a Flow közönsége a Pappas Autó jóvoltából első kézből élhette át milyen az, amikor az elsők között is elsők lehetnek, itt debütált ugyanis a legújabb GLC modell.