Nyáron a kertjével lehet ereje teljében, de bent is kellemesen működik a húsokhoz egy Ázsiát megjárt latin-amerikai szemüvegével közelítő Umo.
Budán vagyunk, a Vár Fő utca felőli tövében. Amióta elcsomagolták a Lánchidat, errefelé erősen mérsékelt a turistamozgás, azokra korlátozódik, akik a környék szállodáinak egyikébe foglaltak, mondjuk, egy olyanba, ami az Umo fölött is magasodik. De a legkevésbé sem rántottáspultos szállodaétteremről van szó. Befelé jövet a kert őszies formájában is felvillantja, miért lehetett népszerű nyáron, odabent meg diszkréten terjeng egy olyan füstös illat, amiről tüstént megkérdezzük, mihez tartozik, mert azt egyből kikérnénk. Nos, magához a hely lelkét adó grillhez, úgyhogy nem vesződünk az ezt nélkülöző előételekkel, már csak azért sem, mert nincs ilyesféle tagolás az étlapon: salátára leves, poliplábra mangalica következik rajta.
Mi a tacoválogatásra bökünk, abból sok minden kiderül, például az, hogy nem szűken mexikói, hanem pán-latin-amerikai az ihletés. (Azt direkt csak a vacsora után keressük ki, hogy a helyes megfejtés kolumbiai, és olyasvalakihez tartozik, aki két hétnél tovább utazgatott Ázsiában.) A négy tacóból a ropogós bőrkével együtt kínált, lassan főtt sertéshúsos a legjobb, ott savtól a szószon át a füstig minden egyben van, és jó a padronos is, ahol pürésítve-krémesítve-szelídítve jelenik meg a grillezett paprika, hogy hajtott tortillában is üzemképes legyen.
A gocsujangos (koreai csilipaszta – a nagy budapesti Korea-járványnak köszönhetően kéthavonta szerepel e hasábokon) pácolt marhás ananászkockákat kapott kiegészítőnek, de kaphatott volna még valami mást is, a garnélás-tejfölös-salsásból meg az derül ki, hogy hiába pótolhatatlanul csodálatos alapétel külön-külön a rák és a tejföl, nem véletlen, hogy ritkán használjuk őket egy mondatban.
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.
„Ma már nem igazán rent-a-car, sokkal inkább mobilitás-szolgáltatásról beszélünk” – világítja meg az autókölcsönző-világ paradigmaváltását Dévai Gábor, a Sixt magyarországi ügyvezetője. Maga a márka egy nemzetközi, franchise rendszerben működő autókölcsönző vállalat, amit hazánkban a magyar tőzsdén jegyzett AutoWallis Csoport birtokol.
A Sixt neve a legtöbbeknek a repülőterekről lehet ismerős, nem véletlenül. „A forgalmi viszonyaink erősen együtt mozognak a turizmussal” – mondja Dévai Gábor, aki közel 20 éve felel a hazai vállalat működéséért. A Covid ugyanakkor azt is megmutatta, hogy egy autókölcsönző mennyire ki van szolgáltatva a légiközlekedésnek és a vendégforgalomnak, a Sixtnél pedig ebből levonták a megfelelő konzekvenciákat. Ennek egyik következménye az utóbbi időszakban látványosan megerősödött vállalati üzletáguk. Ez nem lízing vagy tartósbérlet, hanem egy kifejezetten rugalmas, egytől tizenkét hónapig tartó szolgáltatás, amikor a bérlőnek átmeneti jelleggel szüksége van bérautóra, vagy akár egy több autóból álló flottára. Ez az igény felmerülhet olyan vállalatoknál is, akik rendelkeznek már saját gépjárművekkel, de például egy új kolléga érkezése vagy egy céges esemény miatt átmenetileg szükségük van további autóra, adott esetben a szokásostól eltérő kategóriában, de olyan, jellemzően kis- és középvállalkozásoknál is, akiknek nem rentábilis fix flottát fenntartani. Ugyanakkor azt is tapasztalható, hogy az új autók gyártási és szállítási ideje drasztikusan megemelkedett, bizonyos típusokra akár egy évet is várnia kell a megrendelőnek, és ez a jelenség is növelte az azonnal elérhető bérautók iránti keresletet. Amennyiben a bérlő igénye vagy élethelyzete változik, úgy bármikor átülhet egy másik modellbe, legyen szó személygépkocsiról, kisbuszról vagy akár kistehergépjárműről. A bérlési időtartamot a bérlő egyedi igényeihez igazítják, a bérleti díjat ennek megfelelően fizeti az autó használója. Ez a típusú bérleti konstrukció ugyanakkor nem újdonság a Sixt életében: a bérautó-flotta jelentős részét korábban is vállalati partnerek kötötték le hosszabb-rövidebb időszakokra, a jelenleg világszerte tapasztalható autógyártási nehézségek és a folyamatos csúszások miatt egyre inkább fokozódik a kereslet a bérautók iránt. Jól mutatja a Sixt vállalati üzletágának dinamikus növekedését, hogy amíg a Covid idején 150 autójuk volt hosszú távon kiadva, ma már ez a szám 400 fölött van.
A Sixt jelenleg több mint ezer autóval rendelkezik Magyarországon, így bármikor bármilyen helyzetre tudnak biztosítani megfelelő kategóriában autót. Az ügyfelek több mint 30 kategória közül tudnak választani, így egészen biztosan megtalálják az igényüknek megfelelő modellt. „A németországi franchise tulajdonos a rugalmas megállapodásban hisz. A jelenlegi helyzetben három vagy öt évre leszerződni nagy kockázat, ellentétben az 1-12 hónapos szerződésekkel. A bérleti díj ráadásul végig fix összegű, ami a jelenlegi inflációs válságban szintén fontos versenyelőny lehet” – teszi hozzá az ügyvezető. A B2B ügyfelek tájékoztatása érdekében idén júniusban egy nekik dedikált weboldalt is elindítottak www.sixtbusiness.hu néven, ahol bővebb információ áll rendelkezésre az üzleti bérlési konstrukciókról, a Sixt mindenkor elérhető flottájáról, fotókkal, videókkal, felszereltségi listákkal és számos hasznos információval bővítve, ezzel is segítve a számukra tökéletes gépjármű kiválasztását.
És hogy miért pont a Sixt? „Azon túl, hogy a flottánkban több mint 30 kategóriában kínálunk közel 40 különböző modellt, a gépjárművek zöme egyedülálló módon 2022-es beszerzésű, magas felszereltségű darab – mondja Dévai Gábor. Ez a szolgáltatási színvonal, rugalmasság és ügyfélközpontúság jelenik meg valamennyi ajánlatunkban, ezért bízunk benne, hogy minél többeknek tudunk mobilitási partnerei lenni rövid- és akár hosszú távon is. Mindez együttesen a Sixt és a 110 éves múlt sajátja.” (X)
A világ változik, de városok mindig lesznek, mert alapvető emberi igényeket elégítenek ki. Az Atenornál azért dolgoznak, hogy az épületek kövessék az igények változását, miközben egyre jobb legyen bennük élni és dolgozni.
Élsportoló, tetőfedő-bádogos, építőipari vállalkozó – hosszú út vezetett idősebb Keskeny Árpád életében addig, hogy negyvenkét évesen nyomdásznak álljon. Véletlen találkozások sorozata után alapította meg a magáról elnevezett nyomdát, ami mára sokmilliárdos családi vállalat, robotizált gépsorokkal, a luxusipar nemzetközi megrendelőivel és heti negyven óránál jóval több melóval. Az infláció érzékenyen érinti őket is.