Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Programozó képzéseket tartotok, régiós szinten rendelkeztek partnercégekkel, sok hallgatótok helyezkedik el külföldön. Milyen trendek határozzák meg az IT szakemberek munkaerőpiacát?
Egyrészt óriási a munkaerőhiány, és bár a gazdasági válság átmeneti lassulást hozhat, a digitalizáció éppen az ellenkező irányba hat. A felsőoktatásból nem tud megfelelő tempóban érkezni az utánpótlás, ráadásul a frissen végzett hallgatók ritkán tudnak egyből elkezdeni egy projekten dolgozni. A digitális és automatizált folyamatokra való átállás pedig egyre több olyan munkavállalót fog igényelni, akik rendelkeznek digitális írástudással. Ezen kívül a távmunka elterjedésével felerősödött egy globális trend, a nagyobb cégek sokszor régiós szinten keresnek dolgozókat.
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Rögtön az elején megkérdezném: miért a zene?
Egyrészt ez személyes ambícióm, hiszen már 3 éves korom óta járok nagy koncertekre, édesapámnak egy kb. 3000 bakelitből álló lemezgyűjteménye van, amit folyamatosan hallgattam és hallgatok. Zeneérzékeny közegben nőttem fel, idén lesz pontosan 30 éve, hogy zenélek is aktívan. A zene egy olyan dolog, ami mára közösségi program lett (gondolok itt főleg a koncertekre, amik egyre inkább az összetartozás és összetalálkozás szimbólumai), illetve kontextuális élmény is, hiszen ma már minden helyzetben, a nap minden pontján képesek vagyunk elérni egy gyakorlatilag végtelen zenetárat. Ez hatalmas inspirációt adhat amellett, hogy szórakoztat is.
Igen, de felmerülhet az a kérdés, hogy ha könnyűzenéről és egy fizetéstechnológiai cégről beszélünk: hogy kerül a csizma az asztalra, mi köze van ennek a két dolognak egymáshoz?
Talán furcsának tűnhet elsőre, de nagyon is sok köze van egy tech cégnek és a zenének egymáshoz, hiszen például mindkettő a magas minőségből, az újszerű gondolkodásból és a célközönség bizalmából tud igazán építkezni. Ráadásul a Mastercard számára mindig is fontos volt az, hogy támogassa, felkarolja azt a szenvedélyt, ami a hétköznapjaink szintjén mindannyian megélünk, legyen az akár a sport, a kultúra, vagy jelen esetben a zene. Nagyon különleges, összetartó és értékes csapat a mienk, mindenkinek megvannak a maga szenvedélyei, de talán a zene az, amin keresztül legjobban tudunk kapcsolódni.
Aki rendszeresen jár a Szigetre vagy a Budapest Parkba, biztosan találkozott veletek, hiszen évek óta támogatjátok ezeket a zenei eseményeket. Miért van szükség újításra?
Azt látjuk, hogy globálisan megváltoztak a zenehallgatási szokásaink. Míg régen mindenkinek megvolt a maga kedvenc előadója, akinek a lemezeit hallgatta, mára már playlisteket hallgatunk, külön zenei listánk van mosogatáshoz, zuhanyzáshoz, otthoni lazuláshoz vagy éppen egy házibulihoz. Azt gondolnánk, hogy ez hatalmas lehetőség az új művészeknek a bemutatkozásra, de azért valljuk be: a végtelen számú zenei listából igen nehéz kitűnni. A fiatalok egyre inkább identitás alapon határozzák meg magukat, egyre kevésbé működik az egy előadóhoz vagy egy stílushoz való kötődés. Ez a változás pedig magával hozta azt is, hogy zenei mikroközösségek alakultak ki, akiknek nagyon fontos az az énkép, amit ebben a közegben kapnak. Hozzájuk már nem feltétlenül lehet egy megakoncerten vagy óriási fesztiválon eljutni, új utakat kell építeni. De fontos, hogy mi nem csak a közönség útját építjük az énekesekhez, hanem a másik oldalról is segítünk, hogy az igazán nagy tehetségek minél előbb eljussanak az őket kereső közönséghez. Kicsit leegyszerűsítve a zenei programunk arról szól, hogy felerősítsünk dolgokat, folyamatokat és inspiráló módon elérhetővé tegyük azokat egy nagyon széles réteg számára.
Óhatatlanul is felmerül a kérdés, hogy mi ebben a jó a Mastercardnak?
Egyrészt olyan értékekről beszélünk, ami a Mastercard DNS-ében vannak. Nem arról van szó, hogy valami tőlünk teljesen idegen műfajba kell betuszkolnunk magunkat, hanem itt éppenhogy fel tudjuk hívni a figyelmet a saját értékeinkre. Például ősszel egy koncertsorozatot tartottunk a Budapest Parkban, ahol olyan feltörekvő előadók léptek fel, akik valamilyen fontos társadalmi ügy mellé is álltak. A Blahalouisiana egy fenntarthatósági koncertet tartott, ahol a színpadi díszletek mind újrahasznosítottak voltak, a szülinapi esemény ellenére sem volt konfetti vagy lufi. Ezt követően a Margaret Island zenekarral egy női esélyteremtési estét szerveztük Flower Power címmel, ahol ezen a területen tevékenykedő civil szervezetek is jelen voltak. De a pont azon a bizonyos „i”-n a Devával, Flanger Kids-szel és Ohnodyval megszervezett upcoming női művészek estje volt, ahol beszélhettünk arról, hogy milyen sokat nyerhetünk társadalmi szinten azzal, ha segítjük a nőket az álmaik elérésében. Nekem személy szerint az egyik leginspirálóbb út Beton Hofié, aki önerőből 2 év leforgása alatt röpítette magát a legfelsőbb ligába, de mégis közben teljesen önazonos tudott maradni. Az ő teltházas koncertje erről az utazásról szólt. Ezek mind olyan ügyek, amiket a Mastercard évek, évtizedek óta képvisel és ezekkel az együttműködésekkel olyan emberekhez is eljuthatunk, akikhez talán sehogy máshogy nem tudnánk. Mi pedig mindig ezeket az eszközöket, megoldásokat, új utakat keressük.
Ha az üzleti oldalt nézzük, hogyan kapcsolódik ez a zenei stratégia a Mastercard megoldásaihoz?
Ez a kapcsolódás kétféle módon is megjelenik. Egyrészt ezeken az eseményeken a digitális fizetések is fontos szerepet kapnak, hiszen a Budapest Park készpénzmentes helyszín, ahol kártyával vagy mobilfizetéssel történik minden fizetés, de például a La Boumon mutattuk be az úgynevezett kártyaterminált, vagyis azt a megoldást, ami egy okostelefont tesz alkalmassá arra, hogy kártyás fizetéseket fogadjon. A másik kapcsolódási pont pedig mindennapi B2B tevékenységünk, itt olyan priceless élménycsomagokat tudunk biztosítani a bankoknak, amivel ők lephetik meg saját ügyfeleiket – akik közül egyre többen vágynak valami nem hétköznapi zenei élményre.
Két éve indult el a program, milyen tapasztalataik vannak?
Az előadók oldaláról nézve exponenciális a növekedés, nagyon jó volt látni a koncerteken, hogy akik akár egy éve is csak egy szűk kört értek el, idén ősszel már lazán, de megtöltötték a Budapest Parkot, jövőre pedig jó eséllyel teltházzal számolhatnak. Azokat a tartalmakat, videókat, cikkeket, amik ezekről a koncertekről születtek, nagyon sokan lekattintották, ebből is látszik, hogy sokan várják az unikális, újszerű hangzást és könnyen tudnak kapcsolódni magukhoz a zenészekhez a közös értékrenden keresztül. Ezt pedig felismerték a mi partnereink is, és egyre többször csörög a telefon, hogy beszélgessünk kicsit a zenei együttműködésekről, vagyis egyre többen szeretnének részesei lenni annak az útépítésnek, amiről már volt szó. Ezzel pedig még több arra érdemes zenésznek adunk kitörési lehetőséget, vagyis összességében mindannyian többek leszünk. (X)
Fábián Ágnes igazi svájcibicska: évtizedek óta foglalkozik értékesítéssel, két diplomája mellé doktori címet is szerzett, és négy nyelven beszél folyékonyan. Mégsem az a fajta vezető, akit a bizonyítási vágy vagy a siker ígérete hajtott előre, ugyanolyan szorgalommal fejlesztette magát gyerekkorában a lakótelepen, mint ma, a Henkel Magyarország üvegfalú igazgatói irodájában.
Két ecuadori lány a covid idején Gödöllőn ragadt, és hirtelen rájuk szakadt szabad idejükben kertészkedni kezdtek az egyetem közelében. A Diverzitás Alapítvány tanította meg nekik és a környéken élőknek, hogyan kell komposztálni, fermentálni, fenntarthatóan öntözni. Közben az álláskeresésben is segítik a hozzájuk fordulókat.
Ezt is elintézte a nyargaló infláció: feltámadtak poraikból a pénzpiaci és a kötvényalapok. Mitől és mennyire lehetnek nyerők a 15 százalék feletti lakossági állampapírkamatok mellett?
perlaky_rendezvenydekor
2022 November Támogatói tartalom perlaky_rendezvenydekor
„Sosem értettem, miért nem egyértelmű az emberek számára, hogy bármi elérhető. Itt az Alföld szívében is szükség volt a hitre, mert valahogy ezen a vidéken ez kevésbé evidencia. Bennem a célt illetőleg sosem voltak kérdőjelek. Félelmem csupán az volt, megadatnak-e a siker receptjéhez általam szükségesnek vélt összetevők! Lesz e támogató hátország, kitartás, egészség. És hogy […]