A Tata Consultancy Services Hungary (TCS Hungary) összes részlegét tekintve fele-fele arányban dolgoznak a cégnél nők és férfiak, bár az informatikai szektor még mindig azzal küszködik, hogy kevés hölgy választja ezt az iparágat. Simaházi-Tóth Emese, az IT részleg vezetőjének elmondása szerint annak ellenére kevés a női jelentkező, hogy az IT-s munkakörök ideálisak a családosok számára, hiszen az időbeosztás rugalmas, a feladatok pedig összehangolhatók a magánélettel. „Én szerencsésnek mondhatom magam, hogy olyan vállalatnál dolgozom, ahol figyelnek a worklife balance-ra és a legtöbb munkakört a rugalmasság jellemzi, a távmunka például már a covid előtt is jelen volt. A nemek arányának javítása érdekében vannak stratégiáink, amelyeknek szerves része a jól definiált karrierút: belső átképzésekkel például megteremtjük annak lehetőségét, hogy a TCS Hungary egyéb szakterületein dolgozó nők is kipróbálják az IT-ágazatokat, és legyen lehetőségük tervezett, ütemezett módon váltani” – tette hozzá.
A TCS Hungary már 21 éve nyújt digitális megoldásokat többek között pénzügyi, telekommunikációs és szállítmányozó cégeknek, illetve gyártásban, gyógyszeriparban érdekelt vállalatoknak. A magyar központ informatikai részlege több mint 60 kiemelkedő ügyféllel dolgozik: alkalmazásfejlesztő, üzleti folyamatelemző és más innovációs megoldásokat kínáló szakembereik kognitív üzleti folyamatokat, valamint IT-infrastruktúra és digitális transzformációs szolgáltatásokat támogatnak – legyen szó felhőalapú programozásról, adatelemzésről, mesterséges intelligenciáról, automatizációról, vagy minőségbiztosításról.
KIEMELT FONTOSSÁGÚ SZEREPET TÖLT BE A TEHETSÉGGONDOZÁS
A vállalat IT-s karrierre készülő tehetségek tömegét neveli ki, miközben ügyel a dolgozói diverzitásra, valamint a fejlődési lehetőségek megteremtésére. Simaházi-Tóth Emese a Forbes kérdésére azt is elárulta, a nemzetközi Top Employer Institute az év elején díjazta őket elsősorban szakmai és a személyes előrelépést támogató kezdeményezéseik miatt, hiszen elkötelezettek a munkavállalóik folyamatos képzése mellett – akár innovatív módszerek kialakításával, akár új tanulási platformokkal.
„Idén másodjára indítottuk el nyári digitális gyakornoki programunkat, melynek ötlete 2020-ban, a covid alatt fogalmazódott meg bennünk. Mivel ekkortájt számos cég részlegesen vagy teljesen bezárta irodáit, sok egyetemista diplomaszerzése került veszélybe, éppen a kötelező szakmai gyakorlat hiánya miatt” – idézte fel az IT igazgató. A végzősöknek lehetővé tették, hogy online, távoli hozzáféréssel (és ennek ellenére is megfelelő mentorálással) végezzék el a nyolchetes tréninget – először frontend, backend és data engineering területen, de legutóbb elérhető volt a devops és a tesztelés is. Az informatikai ismereteik találkoztak az üzleti szféra elvárásaival, és úgy tanulták meg az adott terület alapjait, hogy közben részt vettek egy szoftvertermék készítésében. A legjobban teljesítőknek már menet közben felajánlották, hogy részmunkaidőben náluk maradjanak, majd a tanulmányaik lezárásával új kollégaként csatlakozzanak hozzájuk.
A gyakornokok történeteiből kiderül, mekkora élmény nekik, hogy a TCS Hungary nemzetközi környezetében dolgozhatnak, így a világ minden tájáról találkoznak kollégákkal, akikkel egymást segítve tanulnak meg hatékonyan kommunikálni és projekteket végrehajtani, egy minden szempontból sokszínű csapatban. Hozzátette: amit minden egyes kollégától elvárnak, az az, hogy gyorsan beilleszkedjen a céges kultúrába, jól beszéljen angolul és szomjazza a tudást, mert a modern technológiák ismerete óriási lehetőségeket hordoz – mind Magyarországon, mind nemzetközi terepen. (X)
A Tata Consultancy Services Hungary (TCS Hungary) összes részlegét tekintve fele-fele arányban dolgoznak a cégnél nők és férfiak, bár az informatikai szektor még mindig azzal küszködik, hogy kevés hölgy választja ezt az iparágat. Simaházi-Tóth Emese, az IT részleg vezetőjének elmondása szerint annak ellenére kevés a női jelentkező, hogy az IT-s munkakörök ideálisak a családosok számára, hiszen az időbeosztás rugalmas, a feladatok pedig összehangolhatók a magánélettel.
„Én szerencsésnek mondhatom magam, hogy olyan vállalatnál dolgozom, ahol figyelnek a worklife balance-ra és a legtöbb munkakört a rugalmasság jellemzi, a távmunka például már a covid előtt is jelen volt. A nemek arányának javítása érdekében vannak stratégiáink, amelyeknek szerves része a jól definiált karrierút: belső átképzésekkel például megteremtjük annak lehetőségét, hogy a TCS Hungary egyéb szakterületein dolgozó nők is kipróbálják az IT-ágazatokat, és legyen lehetőségük tervezett, ütemezett módon váltani” – tette hozzá.
A TCS Hungary már 21 éve nyújt digitális megoldásokat többek között pénzügyi, telekommunikációs és szállítmányozó cégeknek, illetve gyártásban, gyógyszeriparban érdekelt vállalatoknak. A magyar központ informatikai részlege több mint 60 kiemelkedő ügyféllel dolgozik: alkalmazásfejlesztő, üzleti folyamatelemző és más innovációs megoldásokat kínáló szakembereik kognitív üzleti folyamatokat, valamint IT-infrastruktúra és digitális transzformációs szolgáltatásokat támogatnak – legyen szó felhőalapú programozásról, adatelemzésről, mesterséges intelligenciáról, automatizációról, vagy minőségbiztosításról.
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Rögtön az elején megkérdezném: miért a zene?
Egyrészt ez személyes ambícióm, hiszen már 3 éves korom óta járok nagy koncertekre, édesapámnak egy kb. 3000 bakelitből álló lemezgyűjteménye van, amit folyamatosan hallgattam és hallgatok. Zeneérzékeny közegben nőttem fel, idén lesz pontosan 30 éve, hogy zenélek is aktívan. A zene egy olyan dolog, ami mára közösségi program lett (gondolok itt főleg a koncertekre, amik egyre inkább az összetartozás és összetalálkozás szimbólumai), illetve kontextuális élmény is, hiszen ma már minden helyzetben, a nap minden pontján képesek vagyunk elérni egy gyakorlatilag végtelen zenetárat. Ez hatalmas inspirációt adhat amellett, hogy szórakoztat is.
Igen, de felmerülhet az a kérdés, hogy ha könnyűzenéről és egy fizetéstechnológiai cégről beszélünk: hogy kerül a csizma az asztalra, mi köze van ennek a két dolognak egymáshoz?
Talán furcsának tűnhet elsőre, de nagyon is sok köze van egy tech cégnek és a zenének egymáshoz, hiszen például mindkettő a magas minőségből, az újszerű gondolkodásból és a célközönség bizalmából tud igazán építkezni. Ráadásul a Mastercard számára mindig is fontos volt az, hogy támogassa, felkarolja azt a szenvedélyt, ami a hétköznapjaink szintjén mindannyian megélünk, legyen az akár a sport, a kultúra, vagy jelen esetben a zene. Nagyon különleges, összetartó és értékes csapat a mienk, mindenkinek megvannak a maga szenvedélyei, de talán a zene az, amin keresztül legjobban tudunk kapcsolódni.
Aki rendszeresen jár a Szigetre vagy a Budapest Parkba, biztosan találkozott veletek, hiszen évek óta támogatjátok ezeket a zenei eseményeket. Miért van szükség újításra?
Azt látjuk, hogy globálisan megváltoztak a zenehallgatási szokásaink. Míg régen mindenkinek megvolt a maga kedvenc előadója, akinek a lemezeit hallgatta, mára már playlisteket hallgatunk, külön zenei listánk van mosogatáshoz, zuhanyzáshoz, otthoni lazuláshoz vagy éppen egy házibulihoz. Azt gondolnánk, hogy ez hatalmas lehetőség az új művészeknek a bemutatkozásra, de azért valljuk be: a végtelen számú zenei listából igen nehéz kitűnni. A fiatalok egyre inkább identitás alapon határozzák meg magukat, egyre kevésbé működik az egy előadóhoz vagy egy stílushoz való kötődés. Ez a változás pedig magával hozta azt is, hogy zenei mikroközösségek alakultak ki, akiknek nagyon fontos az az énkép, amit ebben a közegben kapnak. Hozzájuk már nem feltétlenül lehet egy megakoncerten vagy óriási fesztiválon eljutni, új utakat kell építeni. De fontos, hogy mi nem csak a közönség útját építjük az énekesekhez, hanem a másik oldalról is segítünk, hogy az igazán nagy tehetségek minél előbb eljussanak az őket kereső közönséghez. Kicsit leegyszerűsítve a zenei programunk arról szól, hogy felerősítsünk dolgokat, folyamatokat és inspiráló módon elérhetővé tegyük azokat egy nagyon széles réteg számára.
Óhatatlanul is felmerül a kérdés, hogy mi ebben a jó a Mastercardnak?
Egyrészt olyan értékekről beszélünk, ami a Mastercard DNS-ében vannak. Nem arról van szó, hogy valami tőlünk teljesen idegen műfajba kell betuszkolnunk magunkat, hanem itt éppenhogy fel tudjuk hívni a figyelmet a saját értékeinkre. Például ősszel egy koncertsorozatot tartottunk a Budapest Parkban, ahol olyan feltörekvő előadók léptek fel, akik valamilyen fontos társadalmi ügy mellé is álltak. A Blahalouisiana egy fenntarthatósági koncertet tartott, ahol a színpadi díszletek mind újrahasznosítottak voltak, a szülinapi esemény ellenére sem volt konfetti vagy lufi. Ezt követően a Margaret Island zenekarral egy női esélyteremtési estét szerveztük Flower Power címmel, ahol ezen a területen tevékenykedő civil szervezetek is jelen voltak. De a pont azon a bizonyos „i”-n a Devával, Flanger Kids-szel és Ohnodyval megszervezett upcoming női művészek estje volt, ahol beszélhettünk arról, hogy milyen sokat nyerhetünk társadalmi szinten azzal, ha segítjük a nőket az álmaik elérésében. Nekem személy szerint az egyik leginspirálóbb út Beton Hofié, aki önerőből 2 év leforgása alatt röpítette magát a legfelsőbb ligába, de mégis közben teljesen önazonos tudott maradni. Az ő teltházas koncertje erről az utazásról szólt. Ezek mind olyan ügyek, amiket a Mastercard évek, évtizedek óta képvisel és ezekkel az együttműködésekkel olyan emberekhez is eljuthatunk, akikhez talán sehogy máshogy nem tudnánk. Mi pedig mindig ezeket az eszközöket, megoldásokat, új utakat keressük.
Ha az üzleti oldalt nézzük, hogyan kapcsolódik ez a zenei stratégia a Mastercard megoldásaihoz?
Ez a kapcsolódás kétféle módon is megjelenik. Egyrészt ezeken az eseményeken a digitális fizetések is fontos szerepet kapnak, hiszen a Budapest Park készpénzmentes helyszín, ahol kártyával vagy mobilfizetéssel történik minden fizetés, de például a La Boumon mutattuk be az úgynevezett kártyaterminált, vagyis azt a megoldást, ami egy okostelefont tesz alkalmassá arra, hogy kártyás fizetéseket fogadjon. A másik kapcsolódási pont pedig mindennapi B2B tevékenységünk, itt olyan priceless élménycsomagokat tudunk biztosítani a bankoknak, amivel ők lephetik meg saját ügyfeleiket – akik közül egyre többen vágynak valami nem hétköznapi zenei élményre.
Két éve indult el a program, milyen tapasztalataik vannak?
Az előadók oldaláról nézve exponenciális a növekedés, nagyon jó volt látni a koncerteken, hogy akik akár egy éve is csak egy szűk kört értek el, idén ősszel már lazán, de megtöltötték a Budapest Parkot, jövőre pedig jó eséllyel teltházzal számolhatnak. Azokat a tartalmakat, videókat, cikkeket, amik ezekről a koncertekről születtek, nagyon sokan lekattintották, ebből is látszik, hogy sokan várják az unikális, újszerű hangzást és könnyen tudnak kapcsolódni magukhoz a zenészekhez a közös értékrenden keresztül. Ezt pedig felismerték a mi partnereink is, és egyre többször csörög a telefon, hogy beszélgessünk kicsit a zenei együttműködésekről, vagyis egyre többen szeretnének részesei lenni annak az útépítésnek, amiről már volt szó. Ezzel pedig még több arra érdemes zenésznek adunk kitörési lehetőséget, vagyis összességében mindannyian többek leszünk. (X)
A forint és az euró története igazi se veled, se nélküled kapcsolat: a kezdeti egyesülési szándék után csak csúszik a hivatalos euróbevezetés, hosszú ideje céldátum sincs, miközben a forint egyre nehezebben boldogul egyedül. Néhány piacon azonban nem várnak, és már most eurót használnak a mindennapi elszámolásokban. Kérdés, hogy jó-e ez nekünk.
Beleznay Maya a világ egyik legrangosabb egyetemén, a Massachusetts Institute of Technology-n (MIT) tanul asztrofizikát. Mint kutató, távoli galaxiscsoportokkal vizsgálja a világűr tágulását, másik projektjével pedig közelebb juthatunk a földszerű bolygók felfedezéséhez. A tudományágról, az űrkapitalizmusról, Muskról és Bezosról, valamint Magyarország lehetőségeiről kérdeztük.
Jártamban-keltemben és a munkahelyen mostanában mintha egyre gyakrabban hallanám azt a kérdést, hogy „van valakinek egy töltője?”. Mintha az elővárosi vonaton is többen dugnák be útközben a konnektorba a telót. Persze lehet, hogy csak beképzelem, hiszen a szerkesztőségben eddig is töltöttünk laptopot és telefont, mert mindkettő fontos munkaeszköz, meg a vonaton is nyilván azért van a konnektor, hogy használjuk. Az viszont biztos, hogy […]
Kérdezett: Ács Gábor / Belekérdezett: Fekete Emese Tegyük fel, hogy jegybankelnök lenne, és egy tetszőleges miniszterelnök azzal hívná föl, hogy tessék szíves lenni egy év alatt megfelezni az inflációt. Mi lenne a reakciója?Elállna a lélegzetem. Nagyon sok tényező együttes összjátéka kell ahhoz, hogy az infláció mérséklődjön, ez nem egyoldalú elhatározás kérdése. Olyan gazdasági, társadalmi folyamatok vannak mögötte, […]
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.