Salamon András évtizedek óta tanít filmeseket, és tapasztalataiból mindig is szeretett volna iskolát létrehozni. A Lumiere Filmiskola két félresiklott próbálkozás után maradt talpon, sikeréhez azonban Hollywood is kellett.
Szokatlanul nagy tömeg gyűlt össze 1980 szeptemberében a budapesti Kulich Gyula téri pszichiátriai klinika udvarán. Nagyjából kétszázan vártak az Orgazmus Kék Fényben című jótékonysági koncertre, de nem mindenki tudta, pontosan ki fog zenélni. A plakáton csak a műsor figyelemfelkeltő címe, a számlista, egy mondat („Ha valóban a jövőből jöttél, tégy brutálissá, de szelíden, hogy ne fájjon”) és öt név volt olvasható: M. Jenő, M. Péter, K. László, S. Lajos és S. András. A koncerttel a pszichiátrián fekvő fiatalok drogproblémáinak kezelésére gyűjtöttek, az underground bandát pedig értelmiségi, rendszerkritikus fiatalok alkották. Ők voltak az URH, és bár a következő évben már fel is oszlottak, mégis mint a korszak meghatározó formációja vonultak be a rockzene-történelembe.
A dobszerkó mögött Salamon András ült, és szentül hitte, hogy nagyszerű jazzdobos is lehetne belőle. A baj csak az volt, hogy a filmeket még a zenénél is jobban szerette. Kisgyerekkorától kezdve játszott filmekben, feltűnő fizimiskája, vörös haja, szeplői és ösztönös tehetsége miatt kézről kézre adták a rendezők. A színészetbe nem, de a forgatások misztikus világába menthetetlenül beleszeretett.
„Nagyon sok ember intenzív munkája, ordítozása, pátyolgatása, figyelme mentén valami megszületik. Nekem ez a dolog egyszer csak már nem volt sem ismeretlen, sem romantikus. A létezésemhez tartozott” – mondja mosolyogva a Benczúr utcai polgári lakásban, a Lumiere Filmiskola főhadiszállásán. A lázadódobos-múlt már csak a mondatai eszességén érződik, elegáns és udvarias, tele történetekkel. Éppen festik az iskolát, és mivel nincsenek diákok, olyan az egész, mintha csak András renoválná a lakását. „Felépítettük, vigyázunk is rá” – mondja.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Programozó képzéseket tartotok, régiós szinten rendelkeztek partnercégekkel, sok hallgatótok helyezkedik el külföldön. Milyen trendek határozzák meg az IT szakemberek munkaerőpiacát?
Egyrészt óriási a munkaerőhiány, és bár a gazdasági válság átmeneti lassulást hozhat, a digitalizáció éppen az ellenkező irányba hat. A felsőoktatásból nem tud megfelelő tempóban érkezni az utánpótlás, ráadásul a frissen végzett hallgatók ritkán tudnak egyből elkezdeni egy projekten dolgozni. A digitális és automatizált folyamatokra való átállás pedig egyre több olyan munkavállalót fog igényelni, akik rendelkeznek digitális írástudással. Ezen kívül a távmunka elterjedésével felerősödött egy globális trend, a nagyobb cégek sokszor régiós szinten keresnek dolgozókat.
Ti is régiós szinten képzelitek el a tevékenységeteket…
Abszolút, a célunk egy regionális oktatási-szolgáltató központ kiépítése, ahol a képzett munkavállalók és a vállalatok egymásra találnak. Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is jelen vagyunk, junior szoftverfejlesztő és egyéb IT képzések mellett egyedi igényekre szabott corporate bootcampeket tartunk. Mindezt természetesen online és angol nyelven is, nemzetközi csapatoknak.
Mi az a corporate bootcamp?
Egyedi vállalati igényekre szabott képzés. A Green Fox kezdete óta tartunk ilyen programokat partnereink számára, már több mint 20, magyar és nemzetközi képzésünk volt. A bootcamp egy szuperintenzív, készségfejlesztési célú oktatási formát jelent. Cégeknél sok esetben belső akadémiaként funkcionál, melynek upskilling (továbbképzés) vagy reskilling (átképzés) céljai is lehetnek, de hozhat új IT szakembereket is a vállalathoz. Céges bootcamp keretében vagy meglévő munkavállalókat oktatunk, akiknek újfajta készségekre van szükségük, vagy piacról toborzott karrierváltókat, illetve frissen végzett egyetemistákat hozunk „munkakész” készségszintre egy adott cégnél.
Milyen célokkal érkeznek hozzátok a cégek?
Képzünk szakembereket speciális tudáskombinációkra, hiányszakmákra, új technológiákra vagy akár olyan platformokra is, mint például az automatizációs és digitalizációs folyamatokban egyre népszerűbb Salesforce vagy ServiceNow.
A bootcampből kikerülő fejlesztők onboarding ideje jelentősen lerövidül, azonnal projektre állíthatók. Előfordul, hogy egy cég azután jön hozzánk, hogy már próbálkozott saját belső akadémia kialakításával, de nem érte el a kívánt eredményt. Az IT oktatás ugyanis olyan sokrétű szaktudást és erőforrást igényel, hogy jobban megéri egy erre specializálódott szolgáltatót megbízni vele, mint hosszú idő, rengeteg költség és szenior munkaóra árán megoldani házon belül.
A corporate bootcamp óriási előnye, hogy a tananyagot összehangoljuk az aktuális elvárásokkal, így ez a képzési modell tud a legrövidebb idő alatt reagálni a fejlesztési igényekre. (X)
Az első előadásán kinevették Straub Fannit a nőgyógyászok, amiért azt mondta: hamarosan online fognak a páciensek magánorvosok után nézelődni. Aztán beindult az üzlet, a Foglaljorvost.hu
tizenegy év alatt évi kétszázezer foglalásig nőtte ki magát, és épp sikerre vitt egy kemény tárgyalássorozatot az ország legnagyobb bankjával.
A vagyon Varga Zoltán számára két dolgot jelent: a siker mérőszámát, és ami – különböző szinteken – minőségi életet biztosít a család számára. Hogy a vagyonnal terhek is járnak, azt most kezdi tapasztalni, amikor gyermekei felnőttkorba érnek. Maga dolgozott meg a vagyonért, erős benne az érdem alapú megközelítés, ezért a vagyonát nem tekinti közös családi vagyonnak. Ez nem jelenti azt, hogy a család többi tagja nem részesedhet belőle, de nem azonos mértékben. A gyermekek gyakran erőfeszítéstől függetlenül sajátjuknak érzik az alapító által létrehozott vagyont, ő ezzel nem ért egyet.
Van, aki itt kezdi az újságot, és van, aki a hátsó oldalon. Az utolsó oldali konkurencia most erős. Fehér Gyula a ritkán, de akkor jót szóló emberek közé tartozik, Rapid rovatunk passzol hozzá. Rögtön rendbe teszi, hogy mit gondoljunk a válságról, és képbe hoz mindenkit, hogy milyen ígéretes startupsztorik vannak épp a piacon. Tanár úr is van a lapban, rögtön a címlapon. […]
Tanítás és tanulás, kutatás és fejlesztés, innováció és kreativitás, szolgáltatás és ismeretterjesztés. Egy vezető szerepet betöltő és nagyszerű egyetem küldetésének számos alapeleme van. Persze a tanítás tűnik a legnyilvánvalóbbnak, pedig a kutatás és innováció ugyanennyire fontos. Miért foglalkoznak az egyetemek fejlesztésekkel? Ki profitál belőle? Mi az összefüggés a kutatás, az innováció és a versenyszféra között? És miért fontos mindez? Darázs Lénárd, az ELTE rektorhelyettese és Magyar Dániel, az ELTE Innovációs Központ igazgatója beszél a kutatóegyetemen zajló innováció jelentőségéről és a versenyszférához való kapcsolódásáról.