Salamon András évtizedek óta tanít filmeseket, és tapasztalataiból mindig is szeretett volna iskolát létrehozni. A Lumiere Filmiskola két félresiklott próbálkozás után maradt talpon, sikeréhez azonban Hollywood is kellett.
Szokatlanul nagy tömeg gyűlt össze 1980 szeptemberében a budapesti Kulich Gyula téri pszichiátriai klinika udvarán. Nagyjából kétszázan vártak az Orgazmus Kék Fényben című jótékonysági koncertre, de nem mindenki tudta, pontosan ki fog zenélni. A plakáton csak a műsor figyelemfelkeltő címe, a számlista, egy mondat („Ha valóban a jövőből jöttél, tégy brutálissá, de szelíden, hogy ne fájjon”) és öt név volt olvasható: M. Jenő, M. Péter, K. László, S. Lajos és S. András. A koncerttel a pszichiátrián fekvő fiatalok drogproblémáinak kezelésére gyűjtöttek, az underground bandát pedig értelmiségi, rendszerkritikus fiatalok alkották. Ők voltak az URH, és bár a következő évben már fel is oszlottak, mégis mint a korszak meghatározó formációja vonultak be a rockzene-történelembe.
A dobszerkó mögött Salamon András ült, és szentül hitte, hogy nagyszerű jazzdobos is lehetne belőle. A baj csak az volt, hogy a filmeket még a zenénél is jobban szerette. Kisgyerekkorától kezdve játszott filmekben, feltűnő fizimiskája, vörös haja, szeplői és ösztönös tehetsége miatt kézről kézre adták a rendezők. A színészetbe nem, de a forgatások misztikus világába menthetetlenül beleszeretett.
„Nagyon sok ember intenzív munkája, ordítozása, pátyolgatása, figyelme mentén valami megszületik. Nekem ez a dolog egyszer csak már nem volt sem ismeretlen, sem romantikus. A létezésemhez tartozott” – mondja mosolyogva a Benczúr utcai polgári lakásban, a Lumiere Filmiskola főhadiszállásán. A lázadódobos-múlt már csak a mondatai eszességén érződik, elegáns és udvarias, tele történetekkel. Éppen festik az iskolát, és mivel nincsenek diákok, olyan az egész, mintha csak András renoválná a lakását. „Felépítettük, vigyázunk is rá” – mondja.
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.
„Ma már nem igazán rent-a-car, sokkal inkább mobilitás-szolgáltatásról beszélünk” – világítja meg az autókölcsönző-világ paradigmaváltását Dévai Gábor, a Sixt magyarországi ügyvezetője. Maga a márka egy nemzetközi, franchise rendszerben működő autókölcsönző vállalat, amit hazánkban a magyar tőzsdén jegyzett AutoWallis Csoport birtokol.
A Sixt neve a legtöbbeknek a repülőterekről lehet ismerős, nem véletlenül. „A forgalmi viszonyaink erősen együtt mozognak a turizmussal” – mondja Dévai Gábor, aki közel 20 éve felel a hazai vállalat működéséért. A Covid ugyanakkor azt is megmutatta, hogy egy autókölcsönző mennyire ki van szolgáltatva a légiközlekedésnek és a vendégforgalomnak, a Sixtnél pedig ebből levonták a megfelelő konzekvenciákat. Ennek egyik következménye az utóbbi időszakban látványosan megerősödött vállalati üzletáguk. Ez nem lízing vagy tartósbérlet, hanem egy kifejezetten rugalmas, egytől tizenkét hónapig tartó szolgáltatás, amikor a bérlőnek átmeneti jelleggel szüksége van bérautóra, vagy akár egy több autóból álló flottára. Ez az igény felmerülhet olyan vállalatoknál is, akik rendelkeznek már saját gépjárművekkel, de például egy új kolléga érkezése vagy egy céges esemény miatt átmenetileg szükségük van további autóra, adott esetben a szokásostól eltérő kategóriában, de olyan, jellemzően kis- és középvállalkozásoknál is, akiknek nem rentábilis fix flottát fenntartani. Ugyanakkor azt is tapasztalható, hogy az új autók gyártási és szállítási ideje drasztikusan megemelkedett, bizonyos típusokra akár egy évet is várnia kell a megrendelőnek, és ez a jelenség is növelte az azonnal elérhető bérautók iránti keresletet. Amennyiben a bérlő igénye vagy élethelyzete változik, úgy bármikor átülhet egy másik modellbe, legyen szó személygépkocsiról, kisbuszról vagy akár kistehergépjárműről. A bérlési időtartamot a bérlő egyedi igényeihez igazítják, a bérleti díjat ennek megfelelően fizeti az autó használója. Ez a típusú bérleti konstrukció ugyanakkor nem újdonság a Sixt életében: a bérautó-flotta jelentős részét korábban is vállalati partnerek kötötték le hosszabb-rövidebb időszakokra, a jelenleg világszerte tapasztalható autógyártási nehézségek és a folyamatos csúszások miatt egyre inkább fokozódik a kereslet a bérautók iránt. Jól mutatja a Sixt vállalati üzletágának dinamikus növekedését, hogy amíg a Covid idején 150 autójuk volt hosszú távon kiadva, ma már ez a szám 400 fölött van.
A Sixt jelenleg több mint ezer autóval rendelkezik Magyarországon, így bármikor bármilyen helyzetre tudnak biztosítani megfelelő kategóriában autót. Az ügyfelek több mint 30 kategória közül tudnak választani, így egészen biztosan megtalálják az igényüknek megfelelő modellt. „A németországi franchise tulajdonos a rugalmas megállapodásban hisz. A jelenlegi helyzetben három vagy öt évre leszerződni nagy kockázat, ellentétben az 1-12 hónapos szerződésekkel. A bérleti díj ráadásul végig fix összegű, ami a jelenlegi inflációs válságban szintén fontos versenyelőny lehet” – teszi hozzá az ügyvezető. A B2B ügyfelek tájékoztatása érdekében idén júniusban egy nekik dedikált weboldalt is elindítottak www.sixtbusiness.hu néven, ahol bővebb információ áll rendelkezésre az üzleti bérlési konstrukciókról, a Sixt mindenkor elérhető flottájáról, fotókkal, videókkal, felszereltségi listákkal és számos hasznos információval bővítve, ezzel is segítve a számukra tökéletes gépjármű kiválasztását.
És hogy miért pont a Sixt? „Azon túl, hogy a flottánkban több mint 30 kategóriában kínálunk közel 40 különböző modellt, a gépjárművek zöme egyedülálló módon 2022-es beszerzésű, magas felszereltségű darab – mondja Dévai Gábor. Ez a szolgáltatási színvonal, rugalmasság és ügyfélközpontúság jelenik meg valamennyi ajánlatunkban, ezért bízunk benne, hogy minél többeknek tudunk mobilitási partnerei lenni rövid- és akár hosszú távon is. Mindez együttesen a Sixt és a 110 éves múlt sajátja.” (X)
Tombol az energiaválság, közvetlen hatásait mindenki érzi a pénztárcáján. Ezért olyan rezsibarát eszközöket és technológiákat gyűjtöttünk össze, amelyek kifejlesztésénél már erre is figyeltek, és használatukkal egyrészt spórolni lehet, másrészt pedig a környezeti terhelésük is alacsonyabb a megszokottnál.
Két ecuadori lány a covid idején Gödöllőn ragadt, és hirtelen rájuk szakadt szabad idejükben kertészkedni kezdtek az egyetem közelében. A Diverzitás Alapítvány tanította meg nekik és a környéken élőknek, hogyan kell komposztálni, fermentálni, fenntarthatóan öntözni. Közben az álláskeresésben is segítik a hozzájuk fordulókat.
Van, aki itt kezdi az újságot, és van, aki a hátsó oldalon. Az utolsó oldali konkurencia most erős. Fehér Gyula a ritkán, de akkor jót szóló emberek közé tartozik, Rapid rovatunk passzol hozzá. Rögtön rendbe teszi, hogy mit gondoljunk a válságról, és képbe hoz mindenkit, hogy milyen ígéretes startupsztorik vannak épp a piacon. Tanár úr is van a lapban, rögtön a címlapon. […]
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.