Gróf Balázs kezdetben a magyar képregény fenegyereke volt, ma Pécsről szállít animációs videóklipeket a tengerentúlra. Pedig még nem is járt Amerikában. Védjegyszerű videóit tízmilliók látták.
Írni kéne Gróf Balázsról! – jön rám a felismerés Darabolós Pingvin-pólóban henyélve. Vicsorgó csőrrel fogja véres recéjű láncfűrészét, talpa előtt levágott kéz hever. A negyvenhat éves pécsi képregényrajzoló egyik ikonikus figurája. A Pesti Est ezredfordulós hőskorában, aminek lapjain Balázs is beizzította karrierjét, még nem tudtam eladni otthon, hogy a gyilkolászó pingvin vagy a körúti létezést gúnyoló Butapest sorozat harsány, erőszakos rajzai és néha vállaltan alpári, testi humora mögött stílus lapul. És a 2000-es évek hamisítatlanul underground korszelleme. Ahogy ezt gépelem, már attól Neo és Yonderboi szól a fejemben.
„Délután háromtól hívj, utána vagyok képben, általában hajnalig dolgozom” – írja Balázs telefonunk előtt. Nem csak azért, mert most már menő amerikai előadóknak rendez animációs videóklipeket. Már az egyetemi évek alatt berendezkedett erre az életvitelre, ami persze kapóra is jön, ha tengerentúlról jön hívás. Rövid nyári diákmunkáktól eltekintve egész életében rajzolással keresett pénzt. Szürke irodában vagy sürgő-forgó stúdióban legfeljebb látogatóban járt, mindig otthonról dolgozott. Rob Zombie-nak és az ő aktuális zenéjét promotáló Nuclear Blast kiadónak is.
A négy évtizede aktív shock rock legendával 2020 óta működik együtt, már négy különböző animációs projekten dolgozott vele, ebből kettő videóklip volt. Balázs szerencsésnek tartja magát, korhatáros őrültségeire, közéleti, popkulturális fricskáira zömében áment mondanak az előadók. „Kilencvenkilenc százaléka tetszett neki annak, amit kitaláltam. Rob Zombie az a bátor művész, aki nemhogy nem problémázik egy hatalmas péniszét lóbáló ördög miatt, hanem maga kér ilyet” – mondja Balázs a legutóbbi videóról, a beszédes című Shake Your Ass – Smoke Your Grassről. „Azt hittem, ha bent hagyjuk, korhatárossá teszi a Youtube a videót. Nem tette.” Az énekes ismert B filmes horrorrendező is, Balázst el is hívta legújabb filmje, a The Munsters egyik jelenetéhez háttér-animációt gyártani, ez volt az első munkája nagyjátékfilmben.
A Goldbeck vállalat már közel húsz éve nyújt ügyfeleinek minőségi szolgáltatást a CEE South régióban a legmodernebb technológiák és fejlesztések alkalmazásával. Mindezt a közvetlenül az alkalmazottaitól származó ötleteknek is köszönhetően.
EURÓPAI LÉPTÉKŰ CSALÁDI VÁLLALKOZÁS
A Goldbeck már 1969 óta jelen van a piacon, és számos haladó szellemű projektet tudhat maga mögött. Fenntartható épületek formájában minőséget és innovációt hoz térségünkbe, mindezt egy német családi vállalkozás leányvállalataként. Teljes szolgáltatást nyújt a tervezéstől az egyéni kivitelezésig, Európa-szerte 104 telephellyel és több gyártóegységgel rendelkezik. Ennek köszönhető, hogy a nemzetközi know-how-ból merítve a legkimagaslóbb szolgáltatást tudják nyújtani ügyfeleiknek. A vállalat önálló telephelyeket működtet, így regionálisan koordinálja minden egyes folyamat összes lépését: hozzáadott értéke tehát a helyi környezet ismerete, valamint az ügyfelekkel és a beszállítókkal való hatékony, anyanyelvi kommunikáció. „Ügyfeleink professzionális hozzáállásra, a határidők betartására és a legfejlettebb technológiákra számíthatnak, mindezeket természetesnek tekintjük a munkánk során” – fogalmaz Pavol Čarný a Goldbeck nevében. Fontos számukra ugyanakkor a fenntarthatóság, ezért a Goldbeck környezettudatosan áll az építkezések folyamatához. Előre gondolnak az épületek bonthatóságára és újrahasznosíthatóságára is, komplex termékekként tekintenek az épületekre. A vállalat nagyobb fenntarthatóságra kötelezte el magát az egyes telephelyein is, az üzemeik pedig zöld energiára váltottak. Családi vállalkozásként a következő generációkra is igyekeznek odafigyelni, ezért gondot fordítanak a környezetgazdálkodási menedzsment fejlesztésére is.
CREATE TOGETHER
Augusztusban került sor a vállalat éves konferenciájára „Create together” címmel Budapesten, ahol a projektek mellett az új szervezeti struktúrát és a cég gazdasági kimutatásait is prezentálták. „A konferenciát minden évben más városban rendezzük meg, fontos része a vállalati identitás fejlesztésének. Nincs mit rejtegetnünk a kollégáink elől, mindenki hozzáférhet a forgalmunkról és az új projektjeinkről szóló információkhoz. Már most alig várjuk a jövő évi találkozást Mariborban” – fűzi hozzá Pavol Čarný. A konferencia, amelyet Galambos Márton, a magyar Forbes főszerkesztője is moderált, számos inspiráló találkozásnak és gondolatnak adott helyet. Ilyen volt például a Rubik Ernővel folytatott beszélgetés, aki a konferencia vendégeként értékelte a vállalat innovatív projektjeit. A Create together jelszó nem csupán a konferencia alkalmából született, a Goldbeck látja az alkalmazottaiban rejlő potenciált és hagyja kibontakozni őket. Támogatják az innovatív gondolatokat, náluk valóban bárki előállhat egy ötlettel. „Saját support és startup csapattal rendelkezünk, amely ezeknek az ötleteknek a továbbfejlesztésével foglalkozik. Az, hogy minden alkalmazottunk előállhat az ötleteivel, jól bevált nálunk, és számtalan fejlesztést hozott nem csupán az ügyvitelben, de az építési folyamatok területén is” – magyarázza Pavol Čarný. Hisznek abban, hogy fontos beruházni a legújabb technológiákba, melyek hatékonyabbá teszik a munkát. Ilyen például a drónos szenzor, amely felgyorsítja a számításokat és optimalizálja a költségvetésben az árakat azáltal, hogy képes szkennelni az altalajt. A vállalat filozófiája úgy betanítani az alkalmazottakat, hogy minden rendszerrel képesek legyenek dolgozni, így a lehető legkevesebbszer legyen szükség más cégek bevonására.
SZEMÉLYRE SZABOTT ROBOTIKAI MEGOLDÁSOK
A Goldbeck rendszeresen működik együtt külsős cégekkel különleges projekteken, ilyen a szlovák Panza Robotics vállalattal való kooperáció, mely ugyancsak a budapesti találkozón mutatkozott be. A két cég az Artaban projekten kezdett el együtt dolgozni, a tervek szerint az így fejlesztett robotkutya már 2023-ban csatlakozik a Goldbeck csapatához. Feladata az építkezések biztonságosságának ellenőrzése lesz, emellett többek között segíteni fog felmérni a területeket, és ezáltal egyszerűsíteni a folyamatokat. „Részt akarunk venni a fejlesztésében, mert nagy lehetőségeket látunk benne. Ezt a terméket teljesen személyre szabhatjuk. Vállalatunk mindig igyekezett új megoldásokat nyújtani, és nem a már létezőkhöz alkalmazkodni” – mondja Pavol Čarný.
EGY VÁLLALAT, AHOL AZ EMBEREK FEJLŐDHETNEK
A vállalat vezetése hatékonyan kommunikál az alkalmazottaival, meghallgatja az igényeiket, adott esetben lehetővé teszi számukra a munkahelyi előrelépést, vagy akár több különféle pozíció kipróbálását. Sokan, akik egykor asszisztensként kezdtek, ma menedzseri pozíciót töltenek be náluk, néhányan pedig beosztást váltottak. „Számos alkalmazottunk kihasználta a lehetőséget, és kipróbálta magát egy új területen, ahol aztán többen megtalálták a helyüket. Leginkább az új magyarországi telephelyünkön látjuk ezt, ahol elsősorban olyan nagy munka- és tanulási kedvvel bíró fiatalok dolgoznak, akik nem félnek megragadni a lehetőséget. A telephely dinamikusan fejlődik és éppen ennek köszönhetően megy előre” – mondja Pavol Čarný.
A Goldbeck vállalat már jövőre új telephelyet nyit Pozsonyban, ami egyben a Goldbeck CEE South központi irodája is lesz, és összefogja a szlovákiai, magyarországi, szlovéniai és horvátországi telephelyeket. „Az egyes regionális telephelyek fejlődésével szükség lett egy egységes struktúrára, ezt fogja megadni a Goldbeck CEE South csapata, új lehetőségeket nyitva a mostani, illetve és a jövőbeni kollégáink számára, hogy érvényesülhessenek nálunk” – fűzi hozzá Pavol Čarný.
Uj Péter ugyanúgy áll az újságíráshoz, mint a három kilométerhez, amit mindennap leúszik: ha már elhiszi, hogy megy, nem gondolkozik rajta, csak csinálja. Kétszer ugrott neki egy újság felépítésének, miután 2011-ben úgy érezte, nincs más választása, mint felállni az Indextől, nekiállt újra, jóval nehezebb körülmények között. Vezetői stílusa egyedi, szétszórtsága legendás, de kevés olyan ember van a magyar médiapiacon, akihez annyira ragaszkodnának az újságírói, mint hozzá.
Rekordévet zár az építőipar, hallani az egyik helyen. Válságban van a húzóágazat, mondják egy másikon. Hol az igazság, mit várnak a piac szereplői, és hogyan lehet felkészülni egy olyan időszakra, amikor a válságtényezőkre a határokon belül nincs megoldásunk?
Amíg az elmúlt években sorra vetették meg lábukat itthon is a kelet-közép-európai online titánok az Alzától a Mallon át a Rohlikig (Kifli), a magyar e-kereskedelmi forgatagban főképp azok tudnak itthon kitűnni, akik már évtizedeket öltek abba, hogy fogyasztóiknak a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák. Nagy összeolvadások, patinás számtech áruházak, izgalmas új kihívók. Három Forbes-szerkesztőség, Csehország, Szlovákia és Magyarország csapata együtt dolgozott, először készítettünk listát a legfontosabb webáruházakról. Íme a magyar piac 15 magyar tulajdonú csúcsjátékosa.
Na, ilyen egy igazi exitlista, bólintottunk elégedetten, miután összeállt az idei shortlist: régóta jól menő startupok és rengeteg külföldi felvásárló. Az előző években leginkább magyarok csaptak le az eladósorba kerülő hazai cégekre, az elmúlt egy évben azonban jobban rátalált Magyarországra a külföldi tőke, az exitelők több mint fele nem magyar kézben folytatja tovább. A hazai tudás az Egyesült Államoktól Indiáig vonzó, de továbbra is felvásárlási lázban égnek tavalyi listánk legaktívabb felvásárlói, Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért – nem egy üzlettel szerepelnek az idei összeállításban sem.
Írta: Simó György A startupokról, vállalkozókról hajlamosak vagyunk úgy gondolkodni, mint távoli, kissé egzotikus üzleti közegről, a mesés gazdagodások és bukások ránk nem vonatkozó világáról. A tech óriások esetében talán értjük már, mennyire meghatározók mindennapi életünk szempontjából, de az, hogy olyan idegen és drámai környezetben, mint amilyen az ukrajnai háború is, mennyire számítanak ennek a világnak a kulcsfogalmai, talán […]