





Ha szeptember, akkor Festetics-palota. És ha Festetics-palota, akkor Forbes Családi Gála, ahol együtt öltöztünk ünneplőbe a legnagyobb családi vállalkozásokkal.






A Goldbeck vállalat már közel húsz éve nyújt ügyfeleinek minőségi szolgáltatást a CEE South régióban a legmodernebb technológiák és fejlesztések alkalmazásával. Mindezt a közvetlenül az alkalmazottaitól származó ötleteknek is köszönhetően.
EURÓPAI LÉPTÉKŰ CSALÁDI VÁLLALKOZÁS
A Goldbeck már 1969 óta jelen van a piacon, és számos haladó szellemű projektet tudhat maga mögött. Fenntartható épületek formájában minőséget és innovációt hoz térségünkbe, mindezt egy német családi vállalkozás leányvállalataként. Teljes szolgáltatást nyújt a tervezéstől az egyéni kivitelezésig, Európa-szerte 104 telephellyel és több gyártóegységgel rendelkezik. Ennek köszönhető, hogy a nemzetközi know-how-ból merítve a legkimagaslóbb szolgáltatást tudják nyújtani ügyfeleiknek. A vállalat önálló telephelyeket működtet, így regionálisan koordinálja minden egyes folyamat összes lépését: hozzáadott értéke tehát a helyi környezet ismerete, valamint az ügyfelekkel és a beszállítókkal való hatékony, anyanyelvi kommunikáció. „Ügyfeleink professzionális hozzáállásra, a határidők betartására és a legfejlettebb technológiákra számíthatnak, mindezeket természetesnek tekintjük a munkánk során” – fogalmaz Pavol Čarný a Goldbeck nevében. Fontos számukra ugyanakkor a fenntarthatóság, ezért a Goldbeck környezettudatosan áll az építkezések folyamatához. Előre gondolnak az épületek bonthatóságára és újrahasznosíthatóságára is, komplex termékekként tekintenek az épületekre. A vállalat nagyobb fenntarthatóságra kötelezte el magát az egyes telephelyein is, az üzemeik pedig zöld energiára váltottak. Családi vállalkozásként a következő generációkra is igyekeznek odafigyelni, ezért gondot fordítanak a környezetgazdálkodási menedzsment fejlesztésére is.
CREATE TOGETHER
Augusztusban került sor a vállalat éves konferenciájára „Create together” címmel Budapesten, ahol a projektek mellett az új szervezeti struktúrát és a cég gazdasági kimutatásait is prezentálták. „A konferenciát minden évben más városban rendezzük meg, fontos része a vállalati identitás fejlesztésének. Nincs mit rejtegetnünk a kollégáink elől, mindenki hozzáférhet a forgalmunkról és az új projektjeinkről szóló információkhoz. Már most alig várjuk a jövő évi találkozást Mariborban” – fűzi hozzá Pavol Čarný. A konferencia, amelyet Galambos Márton, a magyar Forbes főszerkesztője is moderált, számos inspiráló találkozásnak és gondolatnak adott helyet. Ilyen volt például a Rubik Ernővel folytatott beszélgetés, aki a konferencia vendégeként értékelte a vállalat innovatív projektjeit. A Create together jelszó nem csupán a konferencia alkalmából született, a Goldbeck látja az alkalmazottaiban rejlő potenciált és hagyja kibontakozni őket. Támogatják az innovatív gondolatokat, náluk valóban bárki előállhat egy ötlettel. „Saját support és startup csapattal rendelkezünk, amely ezeknek az ötleteknek a továbbfejlesztésével foglalkozik. Az, hogy minden alkalmazottunk előállhat az ötleteivel, jól bevált nálunk, és számtalan fejlesztést hozott nem csupán az ügyvitelben, de az építési folyamatok területén is” – magyarázza Pavol Čarný. Hisznek abban, hogy fontos beruházni a legújabb technológiákba, melyek hatékonyabbá teszik a munkát. Ilyen például a drónos szenzor, amely felgyorsítja a számításokat és optimalizálja a költségvetésben az árakat azáltal, hogy képes szkennelni az altalajt. A vállalat filozófiája úgy betanítani az alkalmazottakat, hogy minden rendszerrel képesek legyenek dolgozni, így a lehető legkevesebbszer legyen szükség más cégek bevonására.
SZEMÉLYRE SZABOTT ROBOTIKAI MEGOLDÁSOK
A Goldbeck rendszeresen működik együtt külsős cégekkel különleges projekteken, ilyen a szlovák Panza Robotics vállalattal való kooperáció, mely ugyancsak a budapesti találkozón mutatkozott be. A két cég az Artaban projekten kezdett el együtt dolgozni, a tervek szerint az így fejlesztett robotkutya már 2023-ban csatlakozik a Goldbeck csapatához. Feladata az építkezések biztonságosságának ellenőrzése lesz, emellett többek között segíteni fog felmérni a területeket, és ezáltal egyszerűsíteni a folyamatokat. „Részt akarunk venni a fejlesztésében, mert nagy lehetőségeket látunk benne. Ezt a terméket teljesen személyre szabhatjuk. Vállalatunk mindig igyekezett új megoldásokat nyújtani, és nem a már létezőkhöz alkalmazkodni” – mondja Pavol Čarný.
EGY VÁLLALAT, AHOL AZ EMBEREK FEJLŐDHETNEK
A vállalat vezetése hatékonyan kommunikál az alkalmazottaival, meghallgatja az igényeiket, adott esetben lehetővé teszi számukra a munkahelyi előrelépést, vagy akár több különféle pozíció kipróbálását. Sokan, akik egykor asszisztensként kezdtek, ma menedzseri pozíciót töltenek be náluk, néhányan pedig beosztást váltottak. „Számos alkalmazottunk kihasználta a lehetőséget, és kipróbálta magát egy új területen, ahol aztán többen megtalálták a helyüket. Leginkább az új magyarországi telephelyünkön látjuk ezt, ahol elsősorban olyan nagy munka- és tanulási kedvvel bíró fiatalok dolgoznak, akik nem félnek megragadni a lehetőséget. A telephely dinamikusan fejlődik és éppen ennek köszönhetően megy előre” – mondja Pavol Čarný.
A Goldbeck vállalat már jövőre új telephelyet nyit Pozsonyban, ami egyben a Goldbeck CEE South központi irodája is lesz, és összefogja a szlovákiai, magyarországi, szlovéniai és horvátországi telephelyeket. „Az egyes regionális telephelyek fejlődésével szükség lett egy egységes struktúrára, ezt fogja megadni a Goldbeck CEE South csapata, új lehetőségeket nyitva a mostani, illetve és a jövőbeni kollégáink számára, hogy érvényesülhessenek nálunk” – fűzi hozzá Pavol Čarný.
Mint oázis a sivatagban, úgy bújik meg a dunaharaszti ipari park csarnokrengetege mögött Ficsor Árpád biogazdasága. Elöl muraközi lovak legelnek, hátul magyartarka tehenek, és a birtok közepén üvegfalú, faszerkezetes épületben készülnek a keménysajtok – svájci mintára.
Uj Péter ugyanúgy áll az újságíráshoz, mint a három kilométerhez, amit mindennap leúszik: ha már elhiszi, hogy megy, nem gondolkozik rajta, csak csinálja. Kétszer ugrott neki egy újság felépítésének, miután 2011-ben úgy érezte, nincs más választása, mint felállni az Indextől, nekiállt újra, jóval nehezebb körülmények között. Vezetői stílusa egyedi, szétszórtsága legendás, de kevés olyan ember van a magyar médiapiacon, akihez annyira ragaszkodnának az újságírói, mint hozzá.
Gróf Balázs kezdetben a magyar képregény fenegyereke volt, ma Pécsről szállít animációs videóklipeket a tengerentúlra. Pedig még nem is járt Amerikában. Védjegyszerű videóit tízmilliók látták.