„Az adat az új olaj!” – halljuk egyre gyakrabban… S valóban, mai világunkban ez a legnagyobb érték. A nagy multinacionális cégek, mint a Google, a Facebook üzleti modelljüket részben arra alapozzák, hogy az általuk jogszerűen megszerzett adatokból üzleti célra használható adatbázist építenek.
A csábító lehetőség nemzetközi bűnözői csoportokat is lázba hozott, így az adatok megszerzésén erre szakosodott hekkerek egész hadserege munkálkodik, egyre nagyobb kihívás elé állítva a cégek IT szakembereit. Mindennapos témává vált az adatok biztonságos kezelése, tárolása és törlése.
Az Európai Unió a problémát idejekorán felismerte és a 2018-as GDPR szabályok bevezetésével megtette az első lépéseket a helyzet tisztázása érdekében, megteremtve az adatok védelmével kapcsolatos szigorú biztonsági és felelősségi előírásokat.
Mi magyarok talán még nem vesszük mindezt elég komolyan, a GDPR szabályok betartásának sajnos nincs kialakult kultúrája, holott a szabályozás a hazai cégekre és cégvezetőkre is vonatkozik. Nem mindig látjuk be, hogy egyre kritikusabb kérdés a megfelelő adattörlés, hogy az eladott, leselejtezett eszközökön, vagy a szervereken ne maradjanak bizalmas adatok.
Az idei évadtól kezdve a TRESemmé a Magyar Állami Operaház hivatalos hajápolás-támogatója.
Az Unilever hajápolási márkájával nem csak a fellépő művészek, de az Opera – túlnyomórészt női – közönsége is találkozhat.
„A haj meghatározza a megjelenést: ha jó a frizurám, magabiztosabb vagyok” – mutat rá egy, a TRESemmé márkát is meghatározó alapvetésre Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Beauty&Oral Care kategória menedzsere. Noha a TRESemmé névvel leginkább az elmúlt években találkozhatott a hazai közönség, maga a brand már több mint hetven éves. A márkát Edna L. Emme alapította 1948-ban az Amerikai Egyesült Államokban, aki egy erős, határozott nőként a gépsortól jutott el a vezetőségig. A TRESemmét eredetileg szalonterméknek szánta, később azonban a nagyközönség számára is elérhetővé tette, hiszen rájött, a nők tudják a legjobban, milyen frizura áll jól nekik.
PROFESSZIONÁLIS TERMÉK MINDENKINEK
Mára az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a TRESemmé a legsikeresebb hajápolási márkák egyike, a kontinentális Európában azonban történelmi okok miatt kevésbé volt jelen. Az Unilever négy évvel ezelőtt döntötte el, hogy szeretné hazánkban is erősíteni szerepét a hajápolási termékkategóriában, miután tusfürdőben és dezodorban régóta piacvezető Magyarországon. A különösen kompetitív hajápolási piacon ugyanakkor nem könnyű részesedést szerezni, korábban pedig jellemzően azok a cégek tudtak sikeresek lenni, akik kizárólag ezzel foglalkoztak.
A TRESemmé magyarországi bevezetésére három évvel ezelőtt került sor, majd 2020 elején, amikor a disztribúció éppen csak elkezdett kiépülni, jött a pandémia. „A bezárkózás során többek között két termékkörből kezdtek el azonnal kevesebbet használni az emberek: dezodorból és hajápolókból1” – meséli a tapasztalatokat Molnár Zsófia. 2020 a hajápolási piac fekete éve volt, azóta viszont a TRESemmé látványosan megerősödött. „2021 júliusától idén júniusig 79 százalékkal nőtt a márka a magyar piacon2” – teszi hozzá a kategória menedzser, hangsúlyozva, hogy a sikerben a jól felépített kampány mellett jelentős szerepe van annak, hogy olyan portfóliót kínálnak, ami illeszkedik a magyar nők hajápolási igényeihez, amelyre a vékonyszálú, természetesen barna haj jellemző, ami 66 százalékban festett3.
HAJFORMÁZÓ KIHÍVÁSOK
A TRESemmé jól ismert márka a divatvilágban, az elmúlt 28 évadban a New York Fashion Week hivatalos támogatója volt. Itt a kulisszák mögött ugyanazokkal a termékekkel készítették el a szupermodellek haját a kifutóra, mint amiket bárki meg tud venni egy drogériában. „Egyetlen, még keményebb terep van a divatbemutatóknál: a balettelőadás” – teszi hozzá Gyüdi Melitta. A Magyar Állami Operaház protokollfőnöke szerint fontos volt számukra, hogy egy megbízható és magasra pozicionált márkával működjenek együtt, amit az Opera fodrászcsapata is örömmel használ. A két márka együttműködésének nulladik lépése ezért az volt, hogy az intézmény vezető fodrásza kipróbálta a TRESemmé termékeket. A szakmai fogadtatás szerencsére rendkívül pozitív volt, amivel az utolsó akadály is elhárult az együttműködés elől. Az Opera 16 fős fodrászcsapata a szeptemberben kezdődő 2022/2023-as évad 300 előadása alatt a tervek szerint nagyságrendileg kétezer TRESemmé terméket használ majd el, köztük 700 flakon hajlakkot. A dalszínházban valóban komoly kihívások várják a hajformázó termékeket: „vannak olyan jelenetek, amiknél az énekes csupán a színpad szélére megy ki, ahol a két fodrásznak és az öltöztetőnek összesen három-négy perce van arra, hogy tetőtől talpig átöltöztessék és a parókáját is kicseréljék” – mesél Gyüdi Melitta az Opera működésének mindennapjairól.
GENERÁCIÓS KULTÚRAÁPOLÁS
A hajápolás az Opera egész működését körülfonja. A balettművészeknek rendkívül fontos, hogy a hajuk minden körülmény között, akár órákon keresztül is úgy álljon, ahogyan megálmodták, a nézőknek pedig úgyszintén lényeges, hogy két felvonás között megigazíthassák az ünnepi frizurájukat. A márkaépítés mellett az Unilever kiemelt célja volt, hogy minél több nőnek legyen lehetősége kipróbálni egy-egy TRESemmé terméket, amire mostantól kezdve az Operaházban is nyílik alkalom.
Az Unilever és az Opera kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza. A TRESemmé-együttműködés az Operaház tavaszi újranyitása óta él, a TRESemmé népszerűsíti is az Operába járást az Y- és Z-generációk körében. A legfontosabb kampánycél Molnár Zsófia szerint „elhozni a fogyasztók számára az Opera fényűző világának és frizuráinak exkluzív életérzését a TRESemmé hajformázó termékcsaládjának megismertetésével, miközben inspiráljuk őket egy-egy előadás látogatására.”
1 Nielsen
2 Nielsen, 2022. június, MAT érték
3 Brain Express, 2019
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2022 Szeptember Támogatói tartalom Schneider Electric
Mikrogrid. Így hívják azt a megoldást, amellyel felvehetjük a harcot az emelkedő energiaárakkal és az energiaelosztó hálózatok túlterheltségével is. A mikrogrid összekapcsolja a digitalizációt és az elektromos energia térnyerését, vagyis az elektrifikációt. Közben pedig olcsóbb energiát és jobb ellátásbiztonságot nyújt.
Az Egyesült Államok 45. elnökének veszteséges ingatlanjai és hatalmas adósságai voltak ciklusának végén. Most azonban varázsütésre úszik a pénzben, és szabadon üzletel. Kellett hozzá néhány pénzügyi manőver és néhány befolyásos barát apró segítsége.
Láda Ákos és Zsuzsi Miskolcon születtek, Dunakeszin és Fóton nőttek fel, ma pedig már a Szilícium-völgyben, illetve Londonban építik mesterséges intelligencia és felhasználói élmény területén a Facebook és a többi platform jövőjét. Egy testvérpár a Meta csúcsáról – ajánló a Forbes.hu-ról.