Abból főzök, ami van, amit a természet éppen nyújtani tud – ez az alapelve Szabó Adrienn-nek, a Sebészeti, Transzplantációs és Gasztroenterológiai Klinika dietetikusának, a Magyar superfood című (részben szakács)könyv szerzőjének, akit az Instagramon csaknem tízezren követnek. Interjú bőrt roncsoló kesudióról, magyar gránátalmáról és arról, miért gond, hogy nemcsak a csirkemell bújik ki a tojásból, hanem az egész csirke.
A superfood az egyik legújabb felkapott gasztronómiai kifejezés, és jellemzően olyan nem mindennapi, import- és egzotikus alapanyagokat sorolnak ide, mint a gojibogyó, az avokádó, a tengeri moszat vagy a lazac. Ehhez képest te a Magyar superfood című könyvedben a legismertebb itthon termő zöldségeket, gyümölcsöket, gabonaféléket, magvakat és állati eredetű nyersanyagokat vonultatod fel. Jól látom, hogy lényegében meghekkelted ezt a jelenséget? Szakmán belül egyszer meg is kaptam a kritikát érte. Mert amikor megjelent a könyv, már sokan követtek az Instán, és szinte kikérték maguknak, hogy hogyan állhatok bele ebbe a divathullámba, hogyan írok superfoodos könyvet – én, aki addig olyan hitelesnek tűntem. De aztán amint belelapozott valaki, rájött, hogy ez egy fityisz. (Nevet.) Teljesen egyszerű magyar alapanyagokról szól.
Csak azért adtam neki ezt a címet, mert elsősorban azoknak szántam, akik ismerik a superfood fogalmat, és keresik is ezeket az élelmiszereket. Mert sokan azt hiszik, hogy olyanok, mint az étrendkiegészítők. A rohanó életmódban pedig, amikor az embernek nincs ideje egészségesen élni, könnyű megoldás lehet, hogy gyorsan vesznek valamelyikből. Pont nekik akartam megmutatni, hogy van egészséges hazai alternatíva.
Ezeket a hagyományos, itthon megtermő zöldségeket nem nevezte senki korábban szuperélelmiszereknek? Valójában semmi szakmai alapja nincs a superfood kifejezésnek, a dietetikusok nem is használják tudományos kontextusban. A Felelős Gasztrohős Alapítványnak van egy térképe, amin megmutatják az importált egzotikus szuperélelmiszerek magyar alternatíváit. Miután az egészséges táplálkozásnak az a lényege, hogy minél színesebben, változatosabban együnk, kis túlzással szinte mindent elnevezhetnénk szuperélelmiszernek. Persze ha azt mondom, hogy a sima magyar főzőtök is szuperélelmiszer, hiszen értékes, egészségvédő hatású fitovegyületeket tartalmaz, az elég furán hangzik, de igen, ezt tettem. Minden jó minőségű, profán alapanyagot piedesztálra emeltem.
Az idei évadtól kezdve a TRESemmé a Magyar Állami Operaház hivatalos hajápolás-támogatója.
Az Unilever hajápolási márkájával nem csak a fellépő művészek, de az Opera – túlnyomórészt női – közönsége is találkozhat.
„A haj meghatározza a megjelenést: ha jó a frizurám, magabiztosabb vagyok” – mutat rá egy, a TRESemmé márkát is meghatározó alapvetésre Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Beauty&Oral Care kategória menedzsere. Noha a TRESemmé névvel leginkább az elmúlt években találkozhatott a hazai közönség, maga a brand már több mint hetven éves. A márkát Edna L. Emme alapította 1948-ban az Amerikai Egyesült Államokban, aki egy erős, határozott nőként a gépsortól jutott el a vezetőségig. A TRESemmét eredetileg szalonterméknek szánta, később azonban a nagyközönség számára is elérhetővé tette, hiszen rájött, a nők tudják a legjobban, milyen frizura áll jól nekik.
PROFESSZIONÁLIS TERMÉK MINDENKINEK
Mára az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a TRESemmé a legsikeresebb hajápolási márkák egyike, a kontinentális Európában azonban történelmi okok miatt kevésbé volt jelen. Az Unilever négy évvel ezelőtt döntötte el, hogy szeretné hazánkban is erősíteni szerepét a hajápolási termékkategóriában, miután tusfürdőben és dezodorban régóta piacvezető Magyarországon. A különösen kompetitív hajápolási piacon ugyanakkor nem könnyű részesedést szerezni, korábban pedig jellemzően azok a cégek tudtak sikeresek lenni, akik kizárólag ezzel foglalkoztak.
A TRESemmé magyarországi bevezetésére három évvel ezelőtt került sor, majd 2020 elején, amikor a disztribúció éppen csak elkezdett kiépülni, jött a pandémia. „A bezárkózás során többek között két termékkörből kezdtek el azonnal kevesebbet használni az emberek: dezodorból és hajápolókból1” – meséli a tapasztalatokat Molnár Zsófia. 2020 a hajápolási piac fekete éve volt, azóta viszont a TRESemmé látványosan megerősödött. „2021 júliusától idén júniusig 79 százalékkal nőtt a márka a magyar piacon2” – teszi hozzá a kategória menedzser, hangsúlyozva, hogy a sikerben a jól felépített kampány mellett jelentős szerepe van annak, hogy olyan portfóliót kínálnak, ami illeszkedik a magyar nők hajápolási igényeihez, amelyre a vékonyszálú, természetesen barna haj jellemző, ami 66 százalékban festett3.
HAJFORMÁZÓ KIHÍVÁSOK
A TRESemmé jól ismert márka a divatvilágban, az elmúlt 28 évadban a New York Fashion Week hivatalos támogatója volt. Itt a kulisszák mögött ugyanazokkal a termékekkel készítették el a szupermodellek haját a kifutóra, mint amiket bárki meg tud venni egy drogériában. „Egyetlen, még keményebb terep van a divatbemutatóknál: a balettelőadás” – teszi hozzá Gyüdi Melitta. A Magyar Állami Operaház protokollfőnöke szerint fontos volt számukra, hogy egy megbízható és magasra pozicionált márkával működjenek együtt, amit az Opera fodrászcsapata is örömmel használ. A két márka együttműködésének nulladik lépése ezért az volt, hogy az intézmény vezető fodrásza kipróbálta a TRESemmé termékeket. A szakmai fogadtatás szerencsére rendkívül pozitív volt, amivel az utolsó akadály is elhárult az együttműködés elől. Az Opera 16 fős fodrászcsapata a szeptemberben kezdődő 2022/2023-as évad 300 előadása alatt a tervek szerint nagyságrendileg kétezer TRESemmé terméket használ majd el, köztük 700 flakon hajlakkot. A dalszínházban valóban komoly kihívások várják a hajformázó termékeket: „vannak olyan jelenetek, amiknél az énekes csupán a színpad szélére megy ki, ahol a két fodrásznak és az öltöztetőnek összesen három-négy perce van arra, hogy tetőtől talpig átöltöztessék és a parókáját is kicseréljék” – mesél Gyüdi Melitta az Opera működésének mindennapjairól.
GENERÁCIÓS KULTÚRAÁPOLÁS
A hajápolás az Opera egész működését körülfonja. A balettművészeknek rendkívül fontos, hogy a hajuk minden körülmény között, akár órákon keresztül is úgy álljon, ahogyan megálmodták, a nézőknek pedig úgyszintén lényeges, hogy két felvonás között megigazíthassák az ünnepi frizurájukat. A márkaépítés mellett az Unilever kiemelt célja volt, hogy minél több nőnek legyen lehetősége kipróbálni egy-egy TRESemmé terméket, amire mostantól kezdve az Operaházban is nyílik alkalom.
Az Unilever és az Opera kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza. A TRESemmé-együttműködés az Operaház tavaszi újranyitása óta él, a TRESemmé népszerűsíti is az Operába járást az Y- és Z-generációk körében. A legfontosabb kampánycél Molnár Zsófia szerint „elhozni a fogyasztók számára az Opera fényűző világának és frizuráinak exkluzív életérzését a TRESemmé hajformázó termékcsaládjának megismertetésével, miközben inspiráljuk őket egy-egy előadás látogatására.”
„Az adat az új olaj!” – halljuk egyre gyakrabban… S valóban, mai világunkban ez a legnagyobb érték. A nagy multinacionális cégek, mint a Google, a Facebook üzleti modelljüket részben arra alapozzák, hogy az általuk jogszerűen megszerzett adatokból üzleti célra használható adatbázist építenek.
Az Egyesült Államok 45. elnökének veszteséges ingatlanjai és hatalmas adósságai voltak ciklusának végén. Most azonban varázsütésre úszik a pénzben, és szabadon üzletel. Kellett hozzá néhány pénzügyi manőver és néhány befolyásos barát apró segítsége.
Heves gesztikuláció, pimasz grimaszok és egy szállóigévé vált ellenfélhergelés: „Ma nem!”, vagyis kábé, hogy „apukám, te ma itt biztos nem fogsz nekem gólt lőni”. Aki látott téged védeni a vízben, erre biztosan emlékszik. A szárazföldön is hamar elszakad a cérna?Fiatalon elég hirtelen haragú voltam, aztán huszonöt évesen apa lettem, majd bekerültem a felnőtt válogatottba, és húztam egy nagyon éles […]