A társadalom és a gazdaság rendszerszintű irányításának képességét köszönhetjük az olyan informatikai cégeknek, mint az SAP, állítja Pintér Szabolcs, az SAP Hungary első embere.
Két év után ismét megrendezik a szokásos őszi nagy SAP rendezvényt, szeptember 11-e és 13-a között Siófokon. Ez egyúttal a globális márka 50., valamint a magyar cég 25. évfordulója is. Mire a legbüszkébbek az elmúlt évekből?
A tihanyi, illetve később a siófoki éves rendezvényeink mindig is meghatározó eseményei voltak a magyar üzleti életnek. Nemcsak informatikai, hanem gazdasági, társadalmi témákat is érintettünk, 100 előadó fordult meg a SAP NOW-n pár nap alatt, minisztertől matematikaprofesszorig. Az SAP nem csak szolgáltatásaival, hanem ezekkel az inspiráló rendezvényeivel is támogatta a magyar gazdaság rendszerváltás utáni fejlődését.
Tényleg ilyen nagy jelentőséget tulajdonít az SAP befolyásának?
Az idei évadtól kezdve a TRESemmé a Magyar Állami Operaház hivatalos hajápolás-támogatója.
Az Unilever hajápolási márkájával nem csak a fellépő művészek, de az Opera – túlnyomórészt női – közönsége is találkozhat.
„A haj meghatározza a megjelenést: ha jó a frizurám, magabiztosabb vagyok” – mutat rá egy, a TRESemmé márkát is meghatározó alapvetésre Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Beauty&Oral Care kategória menedzsere. Noha a TRESemmé névvel leginkább az elmúlt években találkozhatott a hazai közönség, maga a brand már több mint hetven éves. A márkát Edna L. Emme alapította 1948-ban az Amerikai Egyesült Államokban, aki egy erős, határozott nőként a gépsortól jutott el a vezetőségig. A TRESemmét eredetileg szalonterméknek szánta, később azonban a nagyközönség számára is elérhetővé tette, hiszen rájött, a nők tudják a legjobban, milyen frizura áll jól nekik.
PROFESSZIONÁLIS TERMÉK MINDENKINEK
Mára az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a TRESemmé a legsikeresebb hajápolási márkák egyike, a kontinentális Európában azonban történelmi okok miatt kevésbé volt jelen. Az Unilever négy évvel ezelőtt döntötte el, hogy szeretné hazánkban is erősíteni szerepét a hajápolási termékkategóriában, miután tusfürdőben és dezodorban régóta piacvezető Magyarországon. A különösen kompetitív hajápolási piacon ugyanakkor nem könnyű részesedést szerezni, korábban pedig jellemzően azok a cégek tudtak sikeresek lenni, akik kizárólag ezzel foglalkoztak.
A TRESemmé magyarországi bevezetésére három évvel ezelőtt került sor, majd 2020 elején, amikor a disztribúció éppen csak elkezdett kiépülni, jött a pandémia. „A bezárkózás során többek között két termékkörből kezdtek el azonnal kevesebbet használni az emberek: dezodorból és hajápolókból1” – meséli a tapasztalatokat Molnár Zsófia. 2020 a hajápolási piac fekete éve volt, azóta viszont a TRESemmé látványosan megerősödött. „2021 júliusától idén júniusig 79 százalékkal nőtt a márka a magyar piacon2” – teszi hozzá a kategória menedzser, hangsúlyozva, hogy a sikerben a jól felépített kampány mellett jelentős szerepe van annak, hogy olyan portfóliót kínálnak, ami illeszkedik a magyar nők hajápolási igényeihez, amelyre a vékonyszálú, természetesen barna haj jellemző, ami 66 százalékban festett3.
HAJFORMÁZÓ KIHÍVÁSOK
A TRESemmé jól ismert márka a divatvilágban, az elmúlt 28 évadban a New York Fashion Week hivatalos támogatója volt. Itt a kulisszák mögött ugyanazokkal a termékekkel készítették el a szupermodellek haját a kifutóra, mint amiket bárki meg tud venni egy drogériában. „Egyetlen, még keményebb terep van a divatbemutatóknál: a balettelőadás” – teszi hozzá Gyüdi Melitta. A Magyar Állami Operaház protokollfőnöke szerint fontos volt számukra, hogy egy megbízható és magasra pozicionált márkával működjenek együtt, amit az Opera fodrászcsapata is örömmel használ. A két márka együttműködésének nulladik lépése ezért az volt, hogy az intézmény vezető fodrásza kipróbálta a TRESemmé termékeket. A szakmai fogadtatás szerencsére rendkívül pozitív volt, amivel az utolsó akadály is elhárult az együttműködés elől. Az Opera 16 fős fodrászcsapata a szeptemberben kezdődő 2022/2023-as évad 300 előadása alatt a tervek szerint nagyságrendileg kétezer TRESemmé terméket használ majd el, köztük 700 flakon hajlakkot. A dalszínházban valóban komoly kihívások várják a hajformázó termékeket: „vannak olyan jelenetek, amiknél az énekes csupán a színpad szélére megy ki, ahol a két fodrásznak és az öltöztetőnek összesen három-négy perce van arra, hogy tetőtől talpig átöltöztessék és a parókáját is kicseréljék” – mesél Gyüdi Melitta az Opera működésének mindennapjairól.
GENERÁCIÓS KULTÚRAÁPOLÁS
A hajápolás az Opera egész működését körülfonja. A balettművészeknek rendkívül fontos, hogy a hajuk minden körülmény között, akár órákon keresztül is úgy álljon, ahogyan megálmodták, a nézőknek pedig úgyszintén lényeges, hogy két felvonás között megigazíthassák az ünnepi frizurájukat. A márkaépítés mellett az Unilever kiemelt célja volt, hogy minél több nőnek legyen lehetősége kipróbálni egy-egy TRESemmé terméket, amire mostantól kezdve az Operaházban is nyílik alkalom.
Az Unilever és az Opera kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza. A TRESemmé-együttműködés az Operaház tavaszi újranyitása óta él, a TRESemmé népszerűsíti is az Operába járást az Y- és Z-generációk körében. A legfontosabb kampánycél Molnár Zsófia szerint „elhozni a fogyasztók számára az Opera fényűző világának és frizuráinak exkluzív életérzését a TRESemmé hajformázó termékcsaládjának megismertetésével, miközben inspiráljuk őket egy-egy előadás látogatására.”
Mi ez?Az anafilaxia vagy anaphilaxia a szervezet súlyos, sokszor életet veszélyeztető allergiás reakciója. A reakciót kiváltó allergén hatására hirtelen nagy mennyiségű hisztamin szabadul fel a hízósejtekből, emiatt hirtelen alakulnak ki a tünetek, leeshet a vérnyomás, légzési nehezítettség alakulhat ki. Szélsőséges esetben fulladáshoz, a keringési és légzési rendszer összeomlásához, illetve halálhoz vezethet. Mi okozza?Az anafilaxia azért alattomos, mert […]
Fitneszversenyzőként kétszer lett a világ legjobbja, testét azonban megviselték a kőkemény edzések és az eredményhez vezető diéták. Németh Dorottya ma már – a maga példájával – a „normális” test elfogadására biztatja a nőket, és nem fél megmutatni a közösségi média által sugallt valóság álságos voltát sem.
Kádár-Papp Nóri életében kétszer mondott hangsúlyos nemet. Egyszer kislánykorában a szertornára és az olimpiai álomra, egyszer felnőttként arra, hogy diplomája után valóban testnevelő tanár legyen. Aztán egy tavaszi napon újra elkezdett mozogni, és megszületett egy mára százmilliós üzlet, a Gyerünk, anyukám!
Szecessziós elemek, törökfürdő ihlette mozaikok, saroktorony és tetőtéri műteremlakások – a Matild-palota százhúsz éve is izgalmas volt, most is az. A legdrágább lakosztályban is jártunk.