A magyar Forbes indulásakor eldöntötte, hogy a magazinnál szeretne dolgozni, így levelet írt Galambos Márton főszerkesztőnek. Azóta bérelt helye van Budavári Dóra nevének az impresszumban. Meg a Balaton környékén is.
„Nem a tanninja, az íze vagy a tartalma az, amibe beleszerettem. A borok mögötti személyiségek és történetek ragadtak meg” – meséli Budavári Dóri, a Forbes PR-szerkesztője, amikor a bor iránti rajongásának kezdetéről kérdezem. Ez a szenvedély és a legnagyobb magyar tó iránti szeretete tette a Balaton-felvidék megkerülhetetlen figurájává, ahol ma már a maga szőlőjét műveli.A gyerekkori nyarakat Csopakon töltötte, mostanra pedig ezer szállal kötődik a térséghez, Balaton-felvidéki présháza és otthona vált állandó nyári bázisává. Jelenleg az 1 Bor 1 Vers projekten dolgozik a Forbes mellett aktívan, amiben feltörekvő magyar költők, írók és borászatok összekapcsolásával borospalackokon népszerűsíti a kortárs irodalmat. Rengeteget tett a térség népszerűsítéséért. Csak párat említve a Dóri nevéhez fűződő sok Balaton környéki projekt közül: évekig szervezte a Paloznaki Jazzpikniket, volt a We Love Balaton online magazin főszerkesztője, együttműködött több pincészettel, ő szervezi a Gasztrohegy tematikus hétvégéit badacsonyi vendéglátóhelyekkel összefogva, podcastot készít, illetve a Balaton Camino társalapítójaként már háromszor körbejárta a tavat.
Dóri kommunikáció és nemzetközi kommunikáció szakon végzett az egyetemen, megjárta a legnevesebb hazai reklámügynökségeket, végül az újságírásnál kötött ki. 2013-ban, egy rövid berlini kitérő előtt jött vele szembe a magyar Forbes magazin megjelenésének híre, gyorsan jelezte Galambos Márton főszerkesztőnek, hogy a lapnál szeretne dolgozni. Azóta minden számban ott a neve: először mint újságíró csatlakozott, készített címlapinterjút Axente Vanessa magyar modellel is, később pozíciót váltott, és a magazin PR-anyagainak szerkesztője lett. Dóri viseli gondját a lapban és a Forbes.hu-n megjelenő fizetett tartalmaknak (többfajta jelölést használunk, bekerülésük hátterét a magazin 7. oldalán magyarázzuk el bővebben). Ide tartoznak a hagyományos PR-cikkek, de a videós tartalmak vagy a mikroszájtok is. Kapcsolatban van a megrendelőkkel, fotósokból és újságírókból álló stábjával ötletel, menedzsel, szerkeszt, ír. „Az írás is, a szervezés is közel áll hozzám, de míg előbbi jóval elmélyültebb, időigényesebb folyamat, utóbbi állandó készenlétet és pörgést igényel. Nem titkolt célom megtalálni az egyensúlyt a kettő között. A szózsonglőrködés teljesen kikapcsol, de hiányozna a nyüzsgés.”
Az idei évadtól kezdve a TRESemmé a Magyar Állami Operaház hivatalos hajápolás-támogatója.
Az Unilever hajápolási márkájával nem csak a fellépő művészek, de az Opera – túlnyomórészt női – közönsége is találkozhat.
„A haj meghatározza a megjelenést: ha jó a frizurám, magabiztosabb vagyok” – mutat rá egy, a TRESemmé márkát is meghatározó alapvetésre Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Beauty&Oral Care kategória menedzsere. Noha a TRESemmé névvel leginkább az elmúlt években találkozhatott a hazai közönség, maga a brand már több mint hetven éves. A márkát Edna L. Emme alapította 1948-ban az Amerikai Egyesült Államokban, aki egy erős, határozott nőként a gépsortól jutott el a vezetőségig. A TRESemmét eredetileg szalonterméknek szánta, később azonban a nagyközönség számára is elérhetővé tette, hiszen rájött, a nők tudják a legjobban, milyen frizura áll jól nekik.
PROFESSZIONÁLIS TERMÉK MINDENKINEK
Mára az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a TRESemmé a legsikeresebb hajápolási márkák egyike, a kontinentális Európában azonban történelmi okok miatt kevésbé volt jelen. Az Unilever négy évvel ezelőtt döntötte el, hogy szeretné hazánkban is erősíteni szerepét a hajápolási termékkategóriában, miután tusfürdőben és dezodorban régóta piacvezető Magyarországon. A különösen kompetitív hajápolási piacon ugyanakkor nem könnyű részesedést szerezni, korábban pedig jellemzően azok a cégek tudtak sikeresek lenni, akik kizárólag ezzel foglalkoztak.
A TRESemmé magyarországi bevezetésére három évvel ezelőtt került sor, majd 2020 elején, amikor a disztribúció éppen csak elkezdett kiépülni, jött a pandémia. „A bezárkózás során többek között két termékkörből kezdtek el azonnal kevesebbet használni az emberek: dezodorból és hajápolókból1” – meséli a tapasztalatokat Molnár Zsófia. 2020 a hajápolási piac fekete éve volt, azóta viszont a TRESemmé látványosan megerősödött. „2021 júliusától idén júniusig 79 százalékkal nőtt a márka a magyar piacon2” – teszi hozzá a kategória menedzser, hangsúlyozva, hogy a sikerben a jól felépített kampány mellett jelentős szerepe van annak, hogy olyan portfóliót kínálnak, ami illeszkedik a magyar nők hajápolási igényeihez, amelyre a vékonyszálú, természetesen barna haj jellemző, ami 66 százalékban festett3.
HAJFORMÁZÓ KIHÍVÁSOK
A TRESemmé jól ismert márka a divatvilágban, az elmúlt 28 évadban a New York Fashion Week hivatalos támogatója volt. Itt a kulisszák mögött ugyanazokkal a termékekkel készítették el a szupermodellek haját a kifutóra, mint amiket bárki meg tud venni egy drogériában. „Egyetlen, még keményebb terep van a divatbemutatóknál: a balettelőadás” – teszi hozzá Gyüdi Melitta. A Magyar Állami Operaház protokollfőnöke szerint fontos volt számukra, hogy egy megbízható és magasra pozicionált márkával működjenek együtt, amit az Opera fodrászcsapata is örömmel használ. A két márka együttműködésének nulladik lépése ezért az volt, hogy az intézmény vezető fodrásza kipróbálta a TRESemmé termékeket. A szakmai fogadtatás szerencsére rendkívül pozitív volt, amivel az utolsó akadály is elhárult az együttműködés elől. Az Opera 16 fős fodrászcsapata a szeptemberben kezdődő 2022/2023-as évad 300 előadása alatt a tervek szerint nagyságrendileg kétezer TRESemmé terméket használ majd el, köztük 700 flakon hajlakkot. A dalszínházban valóban komoly kihívások várják a hajformázó termékeket: „vannak olyan jelenetek, amiknél az énekes csupán a színpad szélére megy ki, ahol a két fodrásznak és az öltöztetőnek összesen három-négy perce van arra, hogy tetőtől talpig átöltöztessék és a parókáját is kicseréljék” – mesél Gyüdi Melitta az Opera működésének mindennapjairól.
GENERÁCIÓS KULTÚRAÁPOLÁS
A hajápolás az Opera egész működését körülfonja. A balettművészeknek rendkívül fontos, hogy a hajuk minden körülmény között, akár órákon keresztül is úgy álljon, ahogyan megálmodták, a nézőknek pedig úgyszintén lényeges, hogy két felvonás között megigazíthassák az ünnepi frizurájukat. A márkaépítés mellett az Unilever kiemelt célja volt, hogy minél több nőnek legyen lehetősége kipróbálni egy-egy TRESemmé terméket, amire mostantól kezdve az Operaházban is nyílik alkalom.
Az Unilever és az Opera kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza. A TRESemmé-együttműködés az Operaház tavaszi újranyitása óta él, a TRESemmé népszerűsíti is az Operába járást az Y- és Z-generációk körében. A legfontosabb kampánycél Molnár Zsófia szerint „elhozni a fogyasztók számára az Opera fényűző világának és frizuráinak exkluzív életérzését a TRESemmé hajformázó termékcsaládjának megismertetésével, miközben inspiráljuk őket egy-egy előadás látogatására.”
Közép-Európa felmosófej-nagyhatalma bújik meg a horvát határtól bő tíz kilométerre. A siklósi Bonus Kft. a 90-es évek derekán disznóvágásokhoz kezdett el fémdörzsit gyártani, azóta kétmilliárdos árbevételű bizniszt épített fel mosogatószivacsokból, felmosóvödrökből és törlőkendőkből. Az alapító Botos házaspár mellett már a fiuk is lelkesen menedzseli a céget.
Schneider Electric
2022 Szeptember Támogatói tartalom Schneider Electric
Mikrogrid. Így hívják azt a megoldást, amellyel felvehetjük a harcot az emelkedő energiaárakkal és az energiaelosztó hálózatok túlterheltségével is. A mikrogrid összekapcsolja a digitalizációt és az elektromos energia térnyerését, vagyis az elektrifikációt. Közben pedig olcsóbb energiát és jobb ellátásbiztonságot nyújt.
Szecessziós elemek, törökfürdő ihlette mozaikok, saroktorony és tetőtéri műteremlakások – a Matild-palota százhúsz éve is izgalmas volt, most is az. A legdrágább lakosztályban is jártunk.