Az IBUSZ annak az 1902-ben alapított vállalatnak a jogutódja, melyet a Magyar Királyi Államvasutak hivatalos menetjegyirodájaként hoztak létre. Neve 1926-tól Idegenforgalmi Beszerzési Utazási és Szállítási Rt., röviden IBUSZ lett.
Az IBUSZ márkanév védjegye mindig is a megbízhatóság és a minőségi utaztatás volt. A magyar tulajdonban lévő cég alaptőkéje 1,5 milliárd forint, az idei évre elfogadott 1.55 milliárd forintos összeggel a legnagyobb vagyoni biztosítással és országos hálózattal rendelkező utazási iroda hazánkban.
Az elmúlt 2 év pandémiás időszaka tovább növelte és még jobban felértékelte helyzetét a piacon. A márkanév magas szolgáltatásaival és szakképzett munkatársaival egyértelműen a biztonságot jelenti az utazni vágyóknak. Az IBUSZ legnagyobb előnye a komplex szolgáltatások nyújtása versenyképes árakon, amely a repülőjegy- és szállásfoglalástól kezdődően az utasbiztosításon, valutaváltáson át a helyszíni szolgáltatásnyújtásig terjed (például autóbérlés, programszervezés, belépőjegyek).
Idén júniustól októberig heti 21, utasbarát menetrenddel és magyar személyzettel üzemelő charter járatot terveznek a mediterrán térség legkedveltebb üdülőterületeire, ahol több mint 300 szállásajánlatot kínálnak az apartmanoktól a luxushotelekig. Görögországba a már ismert szigetek és üdülőterületek mellett újdonságként Lefkada szigetére is szerveznek utakat. Emellett a török riviéra és Spanyolország üdülőterületeire is bőséges a kínálat.
Olyat csináltunk meg, amiről senki nem gondolta, hogy fiatal cégként képesek leszünk – foglalja össze a Silk Group utóbbi egy évét Selyem Péter ügyvezető. Az autóápolási termékekkel foglalkozó cég jó érzékkel reagált a koronavírus okozta új helyzetre, melynek köszönhetően jelentős növekedést tudtak elérni egy kimondottan kompetitív piacon.
Selyem Péter előbb Svédországban, majd Angliában próbált szerencsét, hogy világot lásson és inspirálódjon. „Nyelvtudás híján egy autómosóban kezdtem dolgozni és láttam, mennyivel fejlettebbek ott az autóápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások” – meséli. Amikor hazajött és megvizsgálta a magyarországi piacot, bebizonyosodott, hogy itt bőven akad még kiaknázatlan lehetőség, ezért 2016-ban megalapította a Silk Groupot. Először egy nemzetközi márka hivatalos forgalmazói voltak, nem sokkal később viszont elváltak útjaik és elhatározták, hogy önerőből készítik el a piac egyik legjobb bevonatrendszerét.
Így született meg a Silk Protection kerámiabevonat, amihez kizárólag náluk közvetlenül, illetve a szerződött márkakereskedésen keresztül lehet hozzájutni. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váló kerámiabevonatra azért is lehet szükség egy új autó esetében is, mivel ezek fényezése már teljes egészében vízbázisú festékkel történik, ami jó a környezetnek, ellenben a korábban megszokottnál sérülékenyebbé teszi a fényezést. A Silk Group első ügyfelei között volt a Eurofleet Zrt., akiknek ma már valamennyi autójára kerül kerámiabevonat. Utánuk következett a Hovány-csoport, majd a többi márkakereskedés. „Ma a hazai márkakereskedések 80 százalékába mi szállítjuk a bevonatokat” – mondja el Selyem Péter.
A Silk Protection kerámiabevonat mellett idővel felmerült az igény Silk autóápolási termékek gyártására is, melynek érdekében 2017-ben felfogadtak egy vegyészmérnököt, hogy vele közösen összeállítsák ezt a portfóliót. Idővel egyre több exportterület nyílt meg a Silk Group számára, egyre több termék fogyott és jók voltak az ügyfél-visszajelzések. Majd 2020 elején megérkezett a vírushelyzet, ami az autóápolási termékekkel foglalkozó szektort is új kihívás elé állította. „Láttuk, hogy a webshopból szépen fogynak a termékek, de egyre inkább azt éreztem, hogy más módon is kellene értékesíteni azokat. Ezen gondolat mentén haladva létrehoztunk egy olyan rendszert, melyben önkiszolgáló autómosókba helyeztünk ki automatákat” – meséli az ügyvezető. „Ez volt az a pont, ahol berobbantunk a piacra.”
Közel egy évnyi tervezést és fejlesztést követően 2021 májusában helyezték ki az első ilyen Silk Autóápolási termék automatát egy kézi autómosóhoz, ami egy máig megállíthatatlannak tűnő lavinát indított el. A mosótulajdonosoknak tetszett, hogy ezzel egy extra szolgáltatást tudnak biztosítani az ügyfeleiknek, az autójukról gondoskodni szeretők pedig végképp nagyra értékelték ezt. Az automaták telemetriával vannak szerelve, így távolról is meg lehet oldani egy esetleges problémát, mi több, hétvégén is van ügyfélszolgálat. „Oda tettük a terméket, ahol kereslet van rá” – foglalja össze innovációjuk lényegét Selyem Péter, hozzátéve, hogy jelenleg 52 ilyen üzemel Magyarországon és számos további autómosó-tulajdonos várja, hogy hozzá is kihelyezzenek egy automatát. A sikerek láttán befektetők is megtalálják őket, az ajánlatok elől pedig Selyem Péter sem zárkózik el, de eddig nem találta meg a megfelelő partnert. Ez már csak azért is fontos lenne, mivel 2022-re is komolyak a tervek, az előző évi forgalom megduplázását tűzték ki célul.
Több tízmilliárd forintnyi fejlesztés köszönhető a Modern Vállalkozások Programjának, amely a kitűzött célokat többszörösen túlteljesítve segíti évek óta a hazai kkv-szektor digitalizációját. Az országos szakértői hálózat, a több mint húszezer elért vállalkozás, az ezer beszállító többezer termékét tömörítő szakmai piactér, a vezető iparági érdekérvényesítő szerep számokkal jól leírható eredménye mellett az elért szemléletváltozásban is tetten érhető a Program jelentősége.
Egy emberöltő óta van jelen a STIHL Magyarországon. A márkanévről évekkel ezelőtt elsőre mindenkinek a motoros fűrészek ugrottak be: ha valaki átszólt a szomszédba, hogy kölcsönkérheti a STIHL-t, akkor nem kellett magyarázkodni, mire is gondol. A STIHL azóta rengeteg új, innovatív termékkel bővítette palettáját, mára már nem csak az erdő- és mezőgazdaság, a kert- és tájépítés, valamint az építőipar professzionális dolgozói részére, hanem magán kerttulajdonosok, otthoni felhasználók, sőt, kertészkedni szerető nők számára is ajánl kerti gépeket. Bakon Gábort, az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a cég jelenéről és jövőjéről.
Egyszerre lát a néző intim színházat és színes-szagos filmet a Centrál Színházban. A Network című előadás a média embertelen, pokoli hatalmával sokkol, és azzal, hogy huszonhárom évvel a rendszerváltás után egyre több a megválaszolatlan kérdés. De legalább a nézőtéren üvölthetjük, hogy „kurva dühös vagyok, és ezt nem tűröm tovább”.