Kárpáti Zoltán, a Batz Hungary Kft. tulajdonosa Galambos Márton főszerkesztővel mosolyog.
Bemutattuk a hazai Forbes jubileumi, 100. számát, és benne a most először összeállított, új listánkat, a 100 selfmade magyart. A rangsornak komoly visszhangja volt, sokan meglepődtek, mennyi saját jogon elért sikersztori van az országban.
Kárpáti Zoltán, a Batz Hungary Kft. tulajdonosa Galambos Márton főszerkesztővel mosolyog.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Egy emberöltő óta van jelen a STIHL Magyarországon. A márkanévről évekkel ezelőtt elsőre mindenkinek a motoros fűrészek ugrottak be: ha valaki átszólt a szomszédba, hogy kölcsönkérheti a STIHL-t, akkor nem kellett magyarázkodni, mire is gondol. A STIHL azóta rengeteg új, innovatív termékkel bővítette palettáját, mára már nem csak az erdő- és mezőgazdaság, a kert- és tájépítés, valamint az építőipar professzionális dolgozói részére, hanem magán kerttulajdonosok, otthoni felhasználók, sőt, kertészkedni szerető nők számára is ajánl kerti gépeket. Bakon Gábort, az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a cég jelenéről és jövőjéről.
Miként reagál a változó piaci igényekre a STIHL?
Az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. tavaly november 15-én ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját. Jómagam 15 éve, 2007 óta vagyok a vállalat ügyvezetője, és büszke vagyok rá, hogy a célunk és a világnézetünk a mai napig ugyanaz maradt, mint a kezdetekkor. A STIHL-nél nagyon alacsony a fluktuáció, mindmáig szinte ugyanazzal a csapattal dolgozom. Vezetőként most az egyik legnagyobb kihívásomnak azt érzem, hogy ezt a 15 éve összeállt csapatot a versenyképes juttatások mellett folyamatosan lendületben tartsam.
Mindennapi kiemelt célunk, hogy megfeleljünk a vevői elvásároknak, e nélkül nehéz lenne piacvezetőnek maradnunk. A Waiblingenben működő fejlesztési központunkban többszáz mérnök dolgozik azon, hogy a hobbi felhasználóktól a profi vállalkozókig mindenki megtalálja a számára megfelelő gépet, eszközt. Itt említsük meg azt is, hogy a piac az értékesítési csatornák terén is változik, egyre több kereskedőnk értékesít online is. Ami a jövő szempontjából biztos: felhasználóinkat most is és a jövőben is szakkereskedői hálózatunkon keresztül kívánjuk kiszolgálni, mert csak így tudjuk garantálni a teljeskörű, tartós elégedettséget.
Hogyan válhat valakiből STIHL kereskedő?
Szelektív értékesítési hálózatként működünk, családi vállalkozásként az egészséges versenyhelyzetek megteremtésében hiszünk. Ahhoz, hogy valaki velünk dolgozzon, meg kell felelnie a szigorú feltételrendszerünknek. A szakkereskedéseknek gépszervizt kell fenntartaniuk, széles termékpalettával kell rendelkezniük, de ugyanilyen fontosnak tartjuk azt is, hogy képzett, hozzáértő értékesítők fogadják a vásárlókat, ami többek között azért szükséges, mert a gépeket üzemkészen, használati tanácsokkal adjuk át a felhasználóknak. A kereskedésekben rendkívül fontos szerepe van az after sales termékkínálatnak és szolgáltatásoknak is. Szimbiózisban élünk a kereskedőinkkel, támogatjuk, folyamatosan edukáljuk őket.
Milyen változásokat hozott a covid a lakossági piacon STIHL-nél?
A kihívások ellenére 2021-ben közel 10 milliárd forint nettó forgalmat realizáltunk, az emberek sokkal több időt töltöttek otthon, és sokkal többen vágtak bele a kertészkedésbe. Még inkább előtérbe kerültek az akkumulátoros gépek, melyek rendkívül egyszerűen használhatók, a hobbi kertészeknek is nagy szabadságot, örömteli munkát biztosítanak. A globális STIHL vállalatcsoportnál tavaly 14 százalékkal nőtt az eladott gépek száma az előző évhez képest.
Milyen lépéseket tesz a STIHL a fenntartható fejlődés érdekében?
A fenntarthatóság a cégcsoport kiemelt projektje. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az energiahatékonyság növelése stratégiánk kiemelt része. Missziónknak tekintjük a környezetvédelmet, éppen ezért folyamatosan dolgozunk termékeink károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásának csökkentésén, az akkumulátoros technológia tökéletesítése is ezt a célt szolgálja. Az automatizálás szintén első helyen áll a fejlesztésekben. Ilyen automatizált termékeink a robotfűnyírók, amelyek például az időjárást érzékelve, majd arra reflektálva végzik a gyep tökéletesre nyírását. A STIHL „connected” gépek és eszközök szervizigényt jeleznek, mutatják a teljesítményt, kommunikálnak az okostelefonokkal. Az anyacég több startuppal áll fejlesztési kapcsolatban, ilyen például a digitális, GPS alapú erdő- és parkfelmérés.
A STIHL SZÁMOKBAN
– 169 magyar szerződött partner
– 162 magyar szakszerviz
– 324 magyar értékesítési hely
– 41 leányvállalat világszerte
– 54 000 szakkereskedés a világ 160 országában
– 7 országban zajlik a gyártás
Talán jön végre a nagy kiszabadulás, de mi változott a koronás években, hogyan és hova utazzunk nyaralni? Árak, szabályok, tippek.
A Dunakanyar nem csak a sűrű börzsönyi hegyek miatt a túrázók zarándokhelye, sokan járnak Mosonyi Annamária családias hangulatú műhelyébe is. A Mauna bakancsaiban Erőss Zsolt is mászott.
Olyat csináltunk meg, amiről senki nem gondolta, hogy fiatal cégként képesek leszünk – foglalja össze a Silk Group utóbbi egy évét Selyem Péter ügyvezető. Az autóápolási termékekkel foglalkozó cég jó érzékkel reagált a koronavírus okozta új helyzetre, melynek köszönhetően jelentős növekedést tudtak elérni egy kimondottan kompetitív piacon.
„I am my job. Egy vagyok a munkámmal. Ezt a csapdát jól ismerem. Nemcsak hogy belesétáltam, de jól magamra is zártam” – írta 2020 decemberében Gyurkó Szilvi jogász, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány létrehozója. A kiégés peremén állt, ezért kivett egy pihenőévet, vállalva az eltűnés minden kockázatát, a szakmaiaktól az anyagiakon át a személyesekig. Most visszatért az alapítványhoz, de fokozatosan, egyelőre csak tanácsadói státuszban. Interjú cápalétről, újratervezésről, nemet mondásról és sabbaticalról.