Mentes élvezet

Írta: Steven Bertoni / Fordította: G. Tóth Ilda

Egy borongós szerdán Bill Shufelt, az Athletic Brewing társalapítója és vezérigazgatója lekap egy aranysárga sörösdobozt a milfordi, Connecticut állambeli új, mintegy tizennégyezer négyzetméteres sörgyár zúgó futószalagjáról, és felpöccinti. Délelőtt tíz óra van, még sincs semmi baj azzal, hogy sört iszik. A harminckilenc éves vállalkozó és üzlettársa, John Walker (42) az elmúlt években Amerika legmenőbb sörmárkáját futtatták fel. Olyan sört kezdtek főzni, ami különösebben nem volt népszerű – arrafelé sokáig körülbelül úgy tekintettek az alkoholmentes híg italra, mint a koffeinmentes kávéra vagy a pulykahúst helyettesítő tofura. Ők azonban elhatározták, hogy leszámolnak a megbélyegzéssel: komlós IPA-kat, szúrós ale-eket és testes portereket dobtak piacra, pont olyan finomakat, mint a legjobb alkoholos kézműves sörök – csak éppen annyi alkohol sincs bennük, mint egy szelet rozskenyérben. Egy hatos csomag körülbelül tíz dollárba kerül.


„Az emberek több mint ötezer éve isznak sört” – mondja Shufelt, aki korábban hedge fund-kereskedő volt, és tíz éve egyáltalán nem fogyaszt alkoholt, hogy jobban tudjon fókuszálni a munkájára. „Sör- és ételimádó vagyok, őrülten zavart, hogy nem ihatok sört, csak mert egészségesen élek.”