Mr. Oázis

90 másodperc Boross Dáviddal

A covid alatt tízmillió kertész országa lettünk, a muskátli mellett megjelent az erkélyeken a paradicsom és a padlizsán. Most, hogy újra beindultak az utazások, visszaesett az Oázis kertészetek forgalma?
Aki elkezdett kertészkedni, annak a hétköznapjai részévé vált a zöldítés, és folytatja. Úgy kellett a paradicsom az erkélyre, mint svájci bicska a zsebbe. Biztonságérzést ad, hogy képes vagyok önfenntartásra. Genetikailag belénk van kódolva, hogy szeretünk életben tartani, legyen szó gyerekről, kutyáról, növényről vagy magunkról. Felgyorsult a trend: nyugaton egyre többet szépítik a környezetüket, nálunk évi öt–tíz százalékkal nőtt eddig a hobbikertészek száma, ez ugrott most tizenöt százalékra.


A fiatalokat nehéz rászoktatni a kertészkedésre?
Csak mást szeretnek, mint az idősebbek, gyümölcsfa helyett levéldísznövényeket vesznek. És nagyon bírják azokat az egzotikus növényeket, amik korábban nem teleltek ki nálunk, de a felmelegedés miatt elég nekik egy kis bugyolálás. Nálam is van például jukka az erkélyen. Persze mi is generáljuk a trendeket az akcióinkkal, például dzsungelhétvégéket szervezünk a huszonéves pároknak.