Jelentősen nőttek a Sága eladásai azóta, hogy a Master Good felvásárolta a céget, a csoport emiatt úgy döntött, irányt vált a Sága márkával. Interjú Bárány Lászlóval, a Master Good ügyvezető-tulajdonosával karbonsemleges csirkéről, szójáról és árakról.
Amikor 2020-ban megvették a Ságát, meghatározó szempont volt a cég brandértéke. Most azt tervezik, hogy a Sága egyes termékein is áttérnek a Master Good márkanévre. Miért döntöttek így? Nem titok, hogy az akvizícióval az volt a célunk, hogy a hosszú távú terveinkhez márkát és piacot vegyünk. Az elmúlt három évben a Master Good technológiai invesztíciókkal feljavította a Ságát. A Sága addig vásárolt alapanyagból dolgozott, de most jó minőségű, GMO-mentes termelésből származó magyar alapanyagot használunk. Dinamikusan nő a tudatos fogyasztók száma Magyarországon is, és azt tapasztaltuk, hogy a GMO-mentes alapanyagra való átállás után eladási szármaink jelentősen növekedtek. Több kutatást is végeztünk, és ezek mind alátámasztották, hogy a Master Good neve a Sága-termékek csomagolásán egyfajta garanciát jelent.
Ezért döntöttünk a co-branding mellett. A Sága-termékeken összekapcsolt logót fognak látni a fogyasztók, és a Sága Royal almárkáját, amit azért hoztunk létre, hogy megkülönböztessük a legjobb minőségű termékeinket, Master Good Royalra nevezzük át.
Abban nincsen kockázat, ha vásárlóként azt látom, hogy eltűnik a Sága logó? Ezért reklámozzuk, hogy a vevők megértsék. A Sága kiváló cég, kiváló piaccal, kiváló termékekkel. De az a történet, ami a Master Good mögött van, sokkal magasabbra tudja emelni.
Marc Ferrero kortárs festő és az Hublot luxusóramárka találkozása több mint gyümölcsöző. A szenvedélyes művész óralapnyi felületeken is képes kibontakozni. Az Hublot újra boltot nyitott Budapesten, ebből az alkalomból járt a városban Marc Ferrero – extravaganciáról, szögletes vonalakról és a színek erejéről beszélgettünk.
Kérdezett: Ligetfalvi Viktor és Schwarz Gábor
Alapvetően órás szakújságíró vagyok, de azt gondolom, hogy a kortárs művészet és az óraipar, vagyis az elmélyült órakedvelés között az az egyik legfőbb hasonlóság, hogy azt látsz bele, amit szeretnél. Így van, ebben egyetértünk.
Láttam az általad tervezett Hublot-kat a 2019-es bázeli óraexpón, a Baselworldön. Az Hublot extravagánsabb modelljei jellemzően gyémánttal vannak kirakva, különleges anyagból készültek, színesek, akár szivárványszínűek, viszont az általad készített két modell, a kék és a piros változatok még az Hublot kollekciójából is kilógtak. A te ötleted volt, hogy órát tervezz, vagy az Hublot keresett meg? Műtárgygyűjtőkkel dolgoztam Svájcban, és ők hoztak össze egy találkozót az Hublot munkatársaival. Csak úgy, tét nélkül. Húszperces találkozó volt, és négy óra múlva már kész volt a szerződés is. Beleszerettek abba, amit csinálok, főleg, amikor megmutattam a Lipstick című képemet és annak a részleteit. Két perc múlva, mit két perc, két másodperc múlva rá is vágták, hogy „ez kell nekünk”, szeretnének egy olyan órát, aminek ez a festmény az alapja. Szerelem volt első látásra. Nem dolgoztam még ilyen márkával, nem dolgoztam órán korábban, de egy nap alatt a semmiből jött össze, és fantasztikus érzés volt.
A Lipstick című festmény a Storytelling Art sorozat tagja, egy nőt látunk rajta rúzzsal, és a körülötte levő képekből kirakhatunk egy történetet. Egy 21. századi nő egyéniségét szeretném kibontani. Körben nem használok éleket, de a középpontban levő nő ábrázolásán több él is elég markáns, például a rúzs és a szemüvegkeret. Körben pedig a nő különböző szerepei, különböző arcai bontakoznak ki.
Ki választotta a kék és piros színeket? Te vagy az Hublot? Közösen. A színek kiválasztása hosszabb folyamat volt. Az olajfesték színei behatárolták a keresést, és hosszas egyeztetés után lett a piros, ami a szenvedélyt kifejező szín, és a türkiz, ami a nyaralás, a trópusok, a vízpart jellegzetes színe. Minden színnek megvan a jelentése, úgyhogy ez nagyon fontos lépés volt.
Most megjelent a fekete és a fehér modell is. Ennek a két színnek az a története, hogy amikor fiatal voltam, képregényeket készítettem, és nagyon drága volt színesben nyomtatni, tehát egy magamfajta művésznek nem volt más választása, mint kiválóan rajzolni fekete-fehér-ben. A mai világban a színes nyomtatás már egyáltalán nem különleges, de az én időmben – ötvenkilenc éves vagyok – még jól kellett tudni rajzolni, festeni fekete-fehérben is. Egyszerű színek, de mégis, az én életemben nagyon jelentős szerepük van.
Az Hublot-val való megismerkedésed előtt is szeretted? Igen, igen.
Mi volt az első órád? Az első órámat még elsőáldozásra kaptam a nagynénémtől, de nem emlékszem pontosan, milyen volt.
Van kedvenc márkád? Az Hublot. A márka hitvallása nagyon közel áll a művészi irányomhoz. Az Hublot szlogenje az „art of fusion”. És ez az összeolvadás, ez a fúzió az én művészetemben is megmutatkozik, mivel különböző grafikai stílusokat keverek. Emellett szeretem, ha egy óra felismerhető. Nem kedvelem az egyszerű darabokat.
Ez itt rajtad egy Hublot Spirit of Big Bang gyémántokkal? Igen, nagyon szeretem, főleg, hogy nem szokványos kerek tokos, hanem téglalap alakú, úgynevezett tonneau. Szeretem a szögletesebb vonalakat.
A szögletes vonalak a modern festészetbe a kubizmussal kerültek be. Igen, Picasso is jeles képviselője volt ennek az irányzatnak. A modern, populáris művészetben is egyre markánsabban jelennek meg a szögletes vonalak. Láthatod nálam is, hogy fontosnak tartom a szögletesebb részleteket.
Fogalmazzunk úgy, hogy nem volt egyszerű gyerekkorod, tizenhat évesen az iskolát is otthagytad. Mit tanácsolsz egy mai fiatalnak, akit egyik oldalról a megfelelni vágyás, az elvárások nyomasztanak, a másik oldalról viszont ott van benne az elfojtott képzőművész, a festő vagy szobrász, vagy más művészi ambíció? A legfontosabb, hogy a művészeten keresztül történő önkifejezés szabadságot ad. És a legnagyobb szabadságot szerintem a festés adja. Van néhány tubusnyi színed, és egy egész világot hozhatsz létre velük. A festészetre pedig egyre nagyobb igény van. A művészetnek van jövője, ezáltal a művészeknek is.
Nehéz a kezdeti években pénzt keresni a művészettel? Nem kerestem vele pénzt, azt sem tudtam, hogyan lehet. Többször kellett nulláról újrakezdenem, nem volt könnyű. Egy idő után rájöttem, hogy el tudom adni a képeimet, ha nem egy vagyonért árulom őket, hanem körülbelül száz euróért. Ez így is lett. De csak azt tudom tanácsolni, hogy próbálkozni kell, csinálni kell, de nagyon kemény lesz.
Az 1980-ban alapított svájci céget 2008-ban megvásárolta az LVMH csoport, így egy tulajdonoshoz került a Tag Hauer és a Zenith óramárkákkal. A francia hublot (lőrés) szó eredetileg azt a kis kör alakú ablakot jelenti, amit a hajó testébe vágnak, hogy levegőt és fényt engedjen be rajta.
Márkus Zsolt Magyarországon elsőként épített fel egész évben termelő, mesterséges világítású üvegházat. Az itt pirosodó veresegyházi paradicsomok a Bocuse d’Or döntőjéig jutottak és a profit is szépen nőtt. Aztán épphogy túlélték a covidot, egy makacs paradicsomvírus és az energiaár-robbanás térdre kényszerítette a vállalkozást. Most a veresi szamócával és uborkával menekülnek előre.
Tizenhetedik alkalommal gyűlt össze a bankszektor krémje, hogy kiderüljön, ezúttal melyikük teljesítményét találta kiemelkedőnek a 21 nemzetközileg elismert szakemberből álló zsűri. A Mastercard – Év Bankja versenyt minden évben nagy érdeklődés övezi, idén összesen 7 kategóriában versenyzett a pályázó 13 pénzügyi szolgáltató. Jól megkomponált innovációk Mi a nehezebb? Komponálni egy új zeneművet vagy előadni egy […]
Ott lettem volna szívesen, amikor a nyilvánosan is szabadszájú Michael O’Leary közli a Ryanairt alapító Mr. Ryannel, hogy itt lenne az ideje távoznia a cég elnöki posztjáról. O’Leary időnként úgy néz ki, mint egy ivós hétvégére jött fapados turista a bulinegyedben, esetleg egy telefonját nézegető portás, aki mindig a fején tartja az olvasószemüvegét, de a legritkább esetben tűnik könyvelőnek. Pedig eredendően […]
Csak OTP-részvényben ötmilliárd forintja van, harminc éve lojális a főnökéhez, és akkora mázlija van, hogy az a munkája, amit a legjobban szeret: bankokat vásárol. Wolf László nem akar első lenni, de más mögött biztosan nem lenne második.