Régóta gyötör a kínzó kérdés: hova teszi a könyvét és az üdítős palackját a Ryanair vezére, amikor cégének gépén utazik?
A könyvet a kézicsomagba, amit előírás szerint felteszek a felső csomagtartóba, vagy az ülés alá tolom be. Inni kávét szoktam, meg kekszet majszolok mellé, természetesen a lehajtható asztalkáról.


Nem sikerült kiugrasztanom a nyulat a bokorból. A Ryanair az egyetlen légitársaság Európában, amelyik lespórolja gépeiről még az ülészsebet is, az utas sehova se tudja letenni a vizét, újságját, könyvét, ami igen kényelmetlen, bosszantó. Az új gépeken se változtattak ezen, ezek szerint nem lesz zseb a jövőben se?
Persze hogy nem. Ha lenne, a biztonsági előírások alapján a személyzetnek leszállás után egyenként át kellene vizsgálnia az összeset, hogy nem hagyott-e bennük valami értéket az utas. Általában persze nem hagynak, ellenben szeméttartónak használják. Ez az ellenőrzés egy 197 üléses gépen öt–hét perc plusz időt venne igénybe, kapásból nem tudnánk tartani a huszonöt perces fordulóidőnket. Ami fontos eleme annak, hogy ennyire hatékonyan üzemelünk.
Amúgy meg miért lenne kényelmetlen, hogy nincs ülés­zseb? Általában hetente kétszer repülök valamelyik járatunkon, és engem sose zavart. Egyrészt a szemetet rendszeresen összegyűjti a személyzet, másrészt azzal, hogy nincs előtted zseb, a térdednek lesz több helye. A könyvedet meg elrakod a csomagba te is, ha nem olvasod.


Hamar megérkeztünk a költségminimalizálás témaköréhez. A nagyon rövid fordulóidőn túl mik a legfontosabbak, amivel extrém alacsony szintre szoríthatók a költségek?
Egytípusos flotta és olyan repterek használata, ahova nagyon kis költséggel repülhetünk.